Comentariile membrilor:

 =  Dispariție...
Rodean Stefan-Cornel
[22.Oct.08 12:47]
Această epigramă mi-a scăpat atunci când a fost afișată. Mi-a plăcut la ea, atât poanta (contrastul dintre amărâți și avuți este amplificat de triplul sens al cuvântului "ciolane") cât și prozodia, plus că aici este vorba de o realitate a zilelor noastre, surprinsă cu finețe și umor.
Sincer să fiu, nu aș fi văzut această epigramă, dacă nu căutam să văd ce s-a întâmplat cu o altă epigramă de a ta, destul de recentă, la care am făcut un comentariu amplu azi dimineață și... a dispărut...
Cornel

 =  Offset
Gârda Petru Ioan
[22.Oct.08 19:57]
Imi cer scuze. Am luat-o s-o mai cizelez, dar daca ai comentariul la indemana o pun din nou. N-as fi retras-o daca acel comentariu ar fi aparut deja.

 =  Auri sacra fames
violeta andrei
[22.Oct.08 22:28]
Asta se întâmplă, frate,
Când nu e Sitem osos!
Dacă-s toți Celenterate,
Osul e gheșeft veros!


 =  Drumul oaselor
Gârda Petru Ioan
[23.Oct.08 09:29]
Din ciolane, cei cu stare
Lasă resturi maselor,
Deci tranziția apare
Ca un drum al oaselor.

 =  domnule garda,
bogdan dragomir
[23.Oct.08 14:54]
un text mai prost nici ca era cu putinta. ma surprinde totusi curajul de a publica un asemenea rebut. aprecierile mele

 =  Toleranta
Gârda Petru Ioan
[23.Oct.08 18:25]
D-le bogdan dragomir,

Faptul ca nu argumentati ma duce cu gandul la o revolta de natura religioasa. Din acest punct de vedere, este intradevar nevoie de curaj ca sa publici un astfel de “rebut”. Intolerantii sunt in stare sa te sfasie.
In alta ordine de idei, imi place cum scrieti (poezii!).

Toate bune!

 =  toleranta vs. bunul simt
bogdan dragomir
[24.Oct.08 20:54]
domanule garda,

aveti dreptate. prins fiind de sentimentul unui profund dezgust in ceea ce priveste textul dumneavoastra, am pierdut din vedere o argumentatie a celor spuse de mine. dar, multumita dumneavoastra, am sa revin pentru a elimina un eventual principiu al lui de gustibus (principiu pe care il enuntati in vederea textelor mele) care nu isi are locul intr-o interpretare rationala, si mai rau, pentru a trece de nivelul habotnic pe care mi-l acuzati. acestea fiind spuse...iata argumentarea.

Pronind de la ipoteza ca "poemul" domnului Gardea- "Evolutie" NU este o creatie originala,artistica si prin urmare valoroasa, fapt ce intra in raport de contradictie cu nazuintele "autorului" acestei scriei(vom vedea ulterior ca atasarea statutului de autor acestui domn este nepotrivita, ba chiar antinomica),se iveste necesitatea unei evaluari riguroase, care sa ne serveasca ca suport in afirmatiei de la care am pornit acest demers, anume- nevaliditatea poetica.

Ca atare, privind fragmentar cateva momente din ampla istorie a teoretizarii liricului, ne vom restrange la a invoca cateva concepte pe care le consideram a fi baza minimala a unei culturi cvazipoetice, cum ar fi: poesis la Aristotel, apoi de actiune si contemplare la Catullus (revolutionarul limbajului poetic in antichitatea latina), apoi la poezia ca gen al subiectivitatii la Hegel.Ca sa nu mai vorbim de Victor Hugo, Hugo Friedrich. Pentru a autohtoniza intr-o oarecare masura cadrul, ne vom opri si asupra lui Maiorescu care ne vorbeste despre autonomia esteticului, apoi asupra lui Marino si Coseriu- in privinta limbajului poetic.
Cu siguranta sunt mult mai multe repere pe care le-am omis cu buna stiinta din considerente pragmatice- spatiul, adecvarea la cadrul in care ne situam, precum si faptul ca largirea unui asemenea discurs nu face obiectul prezentului argument. Aceleasi considerente le avem in vedere si in ceea ce priveste deciziea de a nu da curs unei dezvoltari a teoriilor amintite. Le consideram ca stiute, iar de nu le anexam in bibliografie.
Asadar, o data trasat cadrul teoretic din unghiul caruia ne propunem a ne desfasura critica, putem trece la analiza efectiva a scriiturii (ne ferimi in al incadra in vreun gen estetic). Ne apare asadar ca evident faptul ca domnul Gardea este strain de orice viziune asupra limbii poetului, asupra ratiunii lui estetice. Spre exemplu, primul vers "România azi renaște"- ne situeaza in preajma anului 1848. Desi in fapt se vrea a fi o ironie, o bagatelizare a idealului national de la '48, intrucat renasterea se face in ratiunea "mondo cane"...nu il face sa fie cu mai putin patetic-declamativ. Acest gen de ironie evidenta, flagranta, nu este departe de glumitele de gang, sau cele ale jucatorilor de sah din parc. Mai exact, nu are nici o relevanta gnomica, ca sa nu vorbim de una stilistic-lingvistica, caci atunci ne vom opri asupra cuvantului "amaratii" si "pupa" din versul 3, cum mirobolantul autor nu se dezice, si insereaza sintagma "ling ciolane" in ultimul vers, sintagma suprabrevetata, truistica, vulgara. Prin urmare, privit in ansamblu textul care se vrea inscris ca fiind o poezie, nu reuseste sa fie decat o epigrama de joasa calitate...daca nu cumva alaturarea conceptului de calitate este o lipsa de cuviinta, o impertinenta.
In ceea ce priveste ideea acestei scrajeliri, ea este una in spirit postmarxist, care nu face decat sa afirme marxisumul letargic din structura ontologica a acestui domn, care dupa cum am spus anterior nu poate fi un autor. Enuntam aceasta idee in ratiunea faptului ca statutul de autor se aplica unei forme, expresii autentice, inovatoare si nu unei creatii stereotipe, instinctuale asa cum ne spune Blaga, in critica pe care i-o face lui Bergson, cand dovedeste ca animalele NU pot fi creatoare de cultura,de inovator contrar celor enuntate de unii. Asa se intampla si cu textul de fata, el este o inscriptie a unei mentalitati colective...situata undeva nu departe de abilitatile omului cavernelor.
Concluzionand, o privire retrospectiva a celor dezbatute, lamureste incadrarea in cliseu si nu in creatie/cultura a obiectului pe care l-am fixat in ipoteza.

Cu speranta ca v-am deconstruit scuza invocata de dumneavoastra, privitoare la habotnicismul meu, va invit la o reevaluare. Si in plus, in arta nu este loc de toleranta, ci mai de graba de bunul simt, de buna masura (in sensul unei taxonomi axiologice valide), de o analiza rationala, fundamentata.

In final va invit sa luati parte la bunl simt si la buna masura. Are sa va ajute in apropierea de adevar, de creatie, si nu in ultimul rand va invit la o replica la replica precum si la lectura.

Cu sentimente de prietenie, Bogdan Dragomir




 =  Perspectiva
Gârda Petru Ioan
[25.Oct.08 11:24]
Stimate domn (dragomir)

Încercați să citiți textul din perspectiva următoare: El exprimă durerea că acest popor a ajuns să fie dominat de niște indivizi parveniți, care au pus “labele” pe “ciolane” și care inoculează poporului ideea că este firesc să fie așa. (Sunteți, evident, unul dintre “îmbrobodiți”). Aaaaa, fiecare poate ajunge la bunăstare dacă se umilește suficient, dacă se roagă destul, dacă atinge moaștele cutărui sfânt… A nu se intelege ca nu respect credinta oricui si libertatea de manifestare a ei.
Nu, nu-i jignesc pe amărâți, îi plâng. Cititorul inteligent va intui în "poem" mai mult patriotism decât vă puteți imagina dvs. Am folosit hiperbola (dusă la extrem, recunosc) pentru a atrage atenția inclusiv unor “erudiți” ca dvs. care, din păcate, n-ați înțeles nimic!. Mă opun unei stări de lucruri, e adevărat, cu mijloace discutabile, dar mă opun.
Dacă sunteți mulțumit de felul în care evoluează lucrurile acum, n-aveți decât. Scuzați-mă că vorbesc de “evoluție”, mi se pare că vă “pute” a marxism…

 =  patetic
bogdan dragomir
[25.Oct.08 16:10]
Spuneti dumneavoastra: "El exprimă durerea că acest popor a ajuns să fie dominat de niște indivizi parveniți, care au pus “labele” pe “ciolane” și care inoculează poporului ideea că este firesc să fie așa".- PATETIC
E stiut, suprastiut...a devenit aproape organic acest fapt (nu spuneti nimic nou, ba deveniti vulgar, o pastija anacronica a unei colectivitati suprasaturate de asa ceva) . Consemnati o evidenta supraconsemnata...eu nu spun ca nu este asa. Spun ca NU este o forma de creatie. Reveniti-va, mergeti in parc si recitati-o declamativ acolo, o sa va gasiti si un auditoriu care sa va aplaude, o sa va declare un poet national, multinational, aproape absolut. Dar, din punct de vedere estetic, asa cum mi-am dezvoltat argumentatia anterioara (si nu din unghiul de vedere al unui habotnic) ar trebui sa va fie clar ca NU aveti a face cu arta, NU aveti a face cu un simt al realitatii (asa cum pretindeti), NU aveti o cultura poetica (si tind sa cred ca nici un fel de alta cultura), NU sunteti autor (v-am demonstrat de ce mai sus).
Ma surprinde totusi ca nu constientizati, ca nu aveti proportia a ceea ce este, ca inca va mai gasiti scuze, ca aveti o incapatanare bizara de a parveni, de a nu fi ceea ce sunteti. Daca mi se permite, (si mi se permite) sunteti un om mutilata spiritual, anume: va lipseste o dimensiune culturala a fiintei, care daca veti anaiza istoric demerge din dimensiunea relioasa a fiintei. altfel spus, sunteti un om cazut din umanitate (cu sensul de Humanitas).
Cat despre abilitatile mele de comprehensiune...nu cred ca aveti fundamentul, capacitatea, capitatul de incredere necesar ca sa puteti exprima.

Al dumeneavoastra...Dragomir

 =  Comic
Gârda Petru Ioan
[26.Oct.08 09:06]
"daca veti anaiza istoric demerge din dimensiunea relioasa a fiintei".
Am citit texte umoristice de calitate mult superioara. Nu va mai obositi, cantati in alta parte.
Pa!

 =  O, Dragomir, cumplita penitenta/ Mi-as lua concediu de la existenta!
florian abel
[28.Oct.08 08:18]
Domnule Dragomir, mi-a placut interventia dvs. de mai sus.
E un comentariu de supozitie al cercetarii investigatiei declinarii de scotociri prin cautare a sapaturilor scormonirii tatonate in forarea introspectiei si n-as vrea sa repet din nou iarasi inca o data ceea ce au spus deja adineauri antevorbitorii care au luat cuvantul inaintea mea, poftim, Petru, dovada ca exista literatura si dupa critica.

Domnul sa ne aiba-n parafraza !

 =  domnule Abel,
bogdan dragomir
[28.Oct.08 22:59]
sunteti putin inconsecvent in topica mesajului. Nu o sa fiu Cain...domnule Abel...si cu dumneavoastra. Dar (sincer) nu am reusit sa desciferz aglutinajul de cuvinte. Ce sa mai zic de cel ce ne ofera gazduire. Faptul ca poemul(?),epigrama (?) "Evolutie" inca e postat(a), nu e o dovada a rezistentei textului la critica...ci e vorba de o rezistenta de un alt ordin (nu va spun care). Arta ar trebui sa fie adumbrita de critica, dar de una apta. Si cel mai bun critic, cel mai sever...e timpul. Cati credeti ca vor rezista sub acest lichid acid- timpul...?!

 =  Ce ar fi fost de inteles, Bogdan Dragomir?
florian abel
[29.Oct.08 07:48]
si, cu scuzele de rigoare, o sa renunt la tonul inutilul ton protocolar, dar interventia mea ironica era generata de megacomentariul tau care mi s-a parut o risipa imensa de energie pentru o pietricica amarata aruncata de un om catre jalnicii nostri eroi contemporani.
M-a mirat si mai mult putin mai tarziu, cand am avut curiozitatea sa -ti umblu prin suferinte si sa descopar un poet adevarat, o putere de cristalziare a universului si ideii rar intalnita, care m-au- lasat fara comentariu.
Desi e bine pentru exercitiul scrisului, avalansa de text si informatie din commul tau tradeaza scriitorul febril si cititorul avid,, sunt convins ca vei fi un nume, sper sa confirmi si sa nu cazi in eroarea hibernarii asemeni subsemnatului, daca vei fi prea mult scarbit de spectacolul vietii si, mai ales, de slinoasa si ranceda tangenta cu realitatea.

Cu incredere si mana intinsa, Florin.

 =  domnule Florin Abel,
bogdan dragomir
[29.Oct.08 22:34]
acum inteleg! Initial, commul dv. mi-a parut a fi o persiflare a modului in care mi-am cladit argumentarea. Acum sunt lamurit(ca nu este asa).
Poate ca e o risipa de energie(amplul comentariu la acest text), dar...condamnatul trebuie sa isi stie vina, sa i se explice sentinta. Am facut asta. Poate ca e inutil.
Ma bucura ca ati rasfoit textele mele. Nu stiu cat de adevarat sau cat de poet sunt...dar...incerc.

Cu ganduri inspre bine, Bogdan Dragomir

 =  Echilibru
Gârda Petru Ioan
[30.Oct.08 08:23]
D-le Dragomir, am citit citit mult despre inchizitie in incercarea de a intelege mai bine dimensiunea religioasa a fiintei dvs, si pot spune ca am progresat. Cu certitudine patima si ura dvs nu sunt starnite de lipsa de valoare literara a micului meu catren, altfel n-ati lovi cu atata hotarare in umilul ei autor. Agonia va ofera mii de texte (se abereaza fara probleme in versuri albe, de ex.) pe care v-ati putea exersa talentul de critic literar. “Condamnatul trebuie sa isi stie vina, sa i se explice sentinta”. Dar condamnatul trebuie si sa recunoasca, sa isi ceara umil iertare, chiar daca va fi nevoie de tortura. Apoi inchizitorul cere eliminarea. (Sper sa nu revina la propriu acele vremuri, calai, se vede, s-ar gasi fara probleme).
Domnule Abel, va multumesc pentru atitudinea dvs. achilibrata.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0