Comentariile membrilor:

 =  Pacat!
Anaiss
[09.Dec.02 16:02]
Ce se intampla cu lumea asta, de e din ce in ce mai nebuna, nebuna, nebuna? Eu nu mai pot intra asa des din motive pur subiective si nu pot intelege de ce unii renunta atat de usor la ceva drag (asta in cazul in care poezie.ro e ceva drag).

 =  tristețe pe poezie.ro
Veverita
[09.Dec.02 18:22]
Oameni buni,
Imi pare sincer rău de echipa care se destramă.Eu,un om străin vouă, nu cred că am înțeles prea multe din dedesubturile și păienjenișurile relațiilor voastre.Fiecare persoană, cu atât mai mult personalitate,(da voi sunteți niște personalități neordinare...am mai spus–o cuiva),tinde să se afirme, să fie independetă etc...Dreptul la decizie Va aparține.Oricum, străduiți–vă să nu–i lipsiți pe cei care va apreciază, vă admiră și vă iubesc de bucuria comunicării cu voi.
Sunteți în drept să–i selectați foarte riguros pe cei cu pretenții de mari poeți:))ori doar pe începători,le puteți închide gura celor care vă supără ori vă intimidează prin insistența lor,etc.,adică puteți fi stăpâni în casa voastra...care am înțeles că e deschisă pentru mai mulți iubitori de poezie.Pe acestă cale țin să–mi cer iertare dacă rândurile mele au supărat pe cineva...
Cred că multă lume are nevoie de voi...
Cu mult respect...

 =  Ma bucur că există!
Trandafiras
[09.Dec.02 16:25]
E păcat că oamenii își dau seama de ceea ce au avut doar după ce pierd acel ceva.
Oare să fie o trăsătură generală? Nu cred.
Eu vreau să mă bucur cât se poate de mult de acest site și de ceea ce găsesc aici: versuri frumoase, posibilitatea de a le arăta celorlalți cum scriu (chiar dacă nu sunt eu o poetă în adevăratul sens al cuvântului) și posibilitatea de a avea momente de liniște, de caldură sufletească, de câte ori intru aici.
Mă bucur că site-ul www.poezie.ro există și mă bucur că sunt parte din el!

 =  da de gandit...
SILVA
[09.Dec.02 18:22]
Ceea ce ma intristeaza cel mai mult pe mine, este faptul ca toti cei care au comis gestul asta, tip "imi iau jucariile si plec" (iar motivele supararii n-au nici o importanta aici)s-au ascuns in spatele liberului lor arbitru si al sentimentului demnitatii ranite si al amaraciunii si al dezgustului, uitand insa un lucru. Ce? Faptul ca vor aduce bucurie multor "prieteni", care acum vor putea sa spuna, plini de satisfactie: "vezi, lume? Ti-am spus noi, nu e nimic de capul astora, aveam dreptate cand am zis ca-s niste superficiali incapabili a-si depasi propriile orgolii, nici macar poeti nu sunt, blablabla si blablabla..."

Ceea ce vreau eu sa le spun celor care s-au retras (ca si celor care se gandesc sa faca pasul asta) este, in fapt, o rugaminte: rugamintea de a se gandi ceva mai mult la ce i-a impins, in realitate, catre pasul acesta. Nu de alta, dar eu fiind un piculet mai paranoica, n-am puput sa nu observ ca epidemia asta de conflicte intre membrii sitului, finalizate cu retrageri mai mult sau mai putin zgomotoase, pare a avea la origine o samanta de zazanie aruncata din afara peste gard. Si ma intreb, de ce nu va intrebati si voi, oameni buni, cui nu-i convine ca aceasta comunitate exista?

 =  Astept raspuns
dorun
[09.Dec.02 18:08]
Dupa o pauza fortata(impusa de altii)gasesc destul de tensionata atmosfera pe poezie.ro.
Webmasterul, ca persoana exponentiala, e, totdeauna, cel mai expus la critici.Asta e viata si functia...
De fapt, luat cu treburi organizatorice, cred ca a uitat sa-mi raspunda daca mi-a primit sau nu volumul de versuri...
Astept un raspuns. Oricum, multumesc poetului Liviu Nanu pentru proptitudine!

 =  lui radu, de la un provincial de-al bucurestiului.
alooper21
[09.Dec.02 19:12]
multumesc pentru felicitari, Maestre. uite ce am inteles, totusi, de cand postez texte pe acest site...
cineva compare poezie.ro cu o carte. eu l-am comparat odata cu o caruta. in caruta, care se afla in miscare, stau multi scriitori. altii au ales sa mearga pe langa, sa nu-l impovareze prea tare pe cel ce trage de ea, dovedind putin bun simt. doar cativa au considerat de buna cuviinta sa impinga de la spate si, din punctul meu de vedere, unul singur trage la jug: radu.
poate ca nu-ti place sa ti se faca astfel de reclame, eu cred ca esti un tip modest. in atentia celorlalti: sa se intrebe fiecare unde le e locul in raport cu aceasta caruta.

 =  petrini
petrini
[09.Dec.02 18:57]
sa fie oare pt cei retarasi un apogeu (nivelul 200) ?sau doar s-au plictisit/? eu oricum raman fidel acestui site care m-a ajutat mult zic eu....multumesc deschis editorului radu lucian ....

 =  Oamenii de ieri, guzganii de azi
Perseu
[09.Dec.02 19:59]
Capacitatea ta de discernamant este formidabila fara doar si poate. Dupa ce singur, singurel ti-ai dat seama ca Prietenul Necunoscut ne punea pistolul la tampla pentru a parasi aceasta oaza de lirism si umanitate, ai ajuns si la concluzia ( tot singur, singurel ) ca omul pe care l-ai dezmierdat atat timp e dovedeste " fara caracter si fara principii".
Dincolo de toate acestea, ramane insa capacitatea ta de discernamant. Care nu este contrazisa de nimeni si nimic.
Chiar daca oamenii par sa plece, indiferent de convingerile lor, din aceleasi motive.

 =  mahnita
Arghira
[09.Dec.02 19:55]
Eu sunt profund mahnita ca doi prozatori dragi mie s-au retras..fara ei..site'ul si-a pierdut din culoare..d.p. meu d.v..hm, ce i-a determinat?!..de ce au ales aceasta cale cand exista atatia admiratori care si-au lasat amprenta in subsolul textelor lor??..admiratorii sa nu insemne nimic?



Oameni dragi..ce-am sa mai citesc?:(
Incep sa simt gustul instrainarii, lasat de voi..testament..
Intoarceti-va..macar cu un semn:)

 =  perseu sau herjeu ?
editoru
[09.Dec.02 20:09]
Parerea pe scurt la acest comentariu exprima o intrebare serioasa, avand in vedere ca STIU ca domnul Herjeu intra pe acest site pe contul Perseu. Deci astept un raspuns.
Dar acum, indiferent ca e vorba de perseu sau herjeu, greseala ta e tot greseala. Indiferent cand am luat apararea lui Bogdan, am facut-o pe plan literar. Uneori, nici macar pe plan literar. Asa cum pe plan literar apreciez si pe radu herjeu si pe costel si apreciez in continuare pe bogdan geana.
Din pacate, prea preocupati de propriile interese, foarte multi dintre cei de aici nu reusesc sa mai faca diferenta intre personalitate si caracter pe de o parte, si opera literara de cealalta parte. Aici Filip ar fi cel mai bun exemplu. Din fericire pentru el, chiar daca recunoaste sau nu, Filip a recunoscut rolul si valoarea www.poezie.ro si continua sa activeze aici in limitele bunului simt. Si asta e cel putin apreciabil, chiar daca e nedeclarat.
Vorbeam de interese: Cand are nevoie sa atace, asa cum se intampla si acum, fiecare profita de inseparabilitatea dintre persoana si opera, inseparabilitate care pentru mine este cel putin irelevanta. Mai spuneam si cu alta ocazie, daca n-as accepta sa citesc scriitori betivi as pierde destul de mult. Si am dat doar un exemplu.
Asa ca, draga domnule perjeu sau herseu, bucura-te in tihna pe motivele pe care le mai gasesti din cand in cand aici, dar nu-ti mai da in petec pe poezie.ro. Iar despre bucuria ta, ca sa ti-o poti savura in liniste, ramai deoparte si nu mai urmari evolutia noastra, fiindca www.poezie.ro priveste in sus si o sa priveasca mereu in sus indiferent cine si in ce cantitate se imbarca sau debarca la diferite momente de timp.

 =  Cateva randuri din provincie
Clement
[09.Dec.02 20:32]
Te salut editorule si-ti/mi zic ca nu cred ca trebuie sa te supere astfel de intamplari. Sunt oameni si oameni, unii dintre ei fac versuri, altii - alte cele. Daca unii au parasit poezie.ro, oricare le-ar fi fost gandurile, au facut-o, practic, fiindca poezie.ro este o structura cu usile deschise. Unii intra, altii ies, fiind dificil sa-i determini sa faca altfel precum ii voia. Zic astfel precum Iuda - eu, de putina vreme intrat in aceasta comunitate si careia, recunosc, i-am acordat destul de putin din timpul meu. Am fost si sunt incantat de existenta ei si, trebuie s-o recunosc public, existenta ei (acum imi dau seama ca, referindu-ma la site, nu fac acordul cu numele sau, ci cu poezia) a constituit un argument pentru a porni la un drum al carui capat nu-l vad clar cu NordLitera. Dar stiu ca este posibil ca si eu, de fapt un nimeni in aceasta structura in care am reusit sa-mi fac fara prea mult efort cativa amici, s-ar putea sa te parasesc, s-ar putea sa-i parasesc. Precum in locul absentilor de azi se vor instala altii, si pe ale mele vor calca altii, poate chiar apasat, poate chiar dand din picior si dand cu piciorul. Totul mi se va parea firesc daca poezie.ro va exista mai departe, chiar și cu alții în teleguță, parafrazând pe cineva de mai jos. Cât despre provincie ca atare, probabil că ea va da cât va da. Iată, meștere, tocmai ieri s-a încheiat editia a 34-a a Festivalului "Labiș" de la Suceava, cel mai vechi, de acest fel, din țară, se zice și că printre cele mai bune. Odinioară porneau de aici pe drumurile poeziei Matei Visniec, Lucian Vasiliu, Gellu Dorian, Nichita Danilov, Daniel Corbu sau, odihnă veșnică să aibă, Aurel Dumitrașcu. Ieri, aici, n-au pornit ci, de fapt, au reconfirmat bucureștenii Teodor Dună și Bogdan Alexandru Stănescu (din peste 70 de concurenti). Poate ca nici ei nu-si cunosc bine drumurile, daramite eu, care as vrea sa-i mai intalnesc, asa cum as vrea sa-l mai vad la obraz pe Mircea Tuglea de la Constanta (ASALT), pe care, altfel, ma multumesc al citi de la distanta, mai mult pe sticla decat pe hartie... Asadar, fiindca ceva mai destept nu-mi vine a zice, cată de vezi jumătatea plină a paharului, măcar cu gândul că au rămas oameni sumedenie care țin la poezie.ro si, poate, la editoru.
Clement

PS Iar daca tot numai 20 de trepte de despart de Bogdan Geană, dacă n-a urcat Geana la Editor, poate coboară mâine Editoru la Geană. Chiar dacă anunțul de pierdere a fost deja dat. Până și o umbrelă fără preț, rătăcită cândva, se poate găsi, până și un cățel alungat pe malul râului se mai întoarce, norocos, în ograda-i și-i bine; d-apoi dacă e vorba de un om despre care înteleg ca nu s-au rostit doar vorbe aspre. Cu plecăiune adâncă, al vostru LDC.

 =  ghilimelele sunt de prisos.
inner
[09.Dec.02 22:00]
Incheiere:
Nu voi mai parasi niciodata aceasta corabie, asadar renunt sa mai fiu Guzgan fiind dispus sa ma scufund cu www.poezie.ro oricand. Ca sa nu mai spun ca am o groaza de idei care s-ar putea la un moment dat sa fie deosebit de benefice aici si ca manageriatul lui Radu este garantia unei reusite care sa merite orice alt efort si nervi.


Bogdan Geana
Concluzie: Punctul meu de vedere

 =  parere 'din afara'
Nname
[10.Dec.02 00:05]
nu pretind ca inteleg toata aceasta ciodaneala penibila insa dezgustul il simt din plin. aproape de fiecare data cand citesc un editorial ma intreb ce caut pe site-ul acesta. Asa ca de acum o sa incerc sa nu mai citesc editoriale si sa ma rezum la ceea ce ne aduce pe noi toti (cred) pe acest site: sa scriem si sa ne perfectionam intr-un fel sau altul...

 =  editoru-lui
lapislazuli
[10.Dec.02 00:18]
Draga Radule, am intrat cu mult interes sa citesc editorialul acesta, pe o tema care promitea sa fie una "exploziva".

Mi-e greu insa sa nu imi manifest o oarecare dezamagire fata de randurile tale de mai sus.

Iata pe scurt ce spui tu: au plecat multi dintre fostii membri de pe site-ul meu, unii disparand pur si simplu fara urma, altii insa avand tupeul sa isi arate nemultumirea fata de ceva anume de pe site. Unii chiar m-au criticat - unul dintre acestia e jigodie, si aveam eu ceva cu el. Celalalt m-a mirat insa, fiindca dupa mine era chiar OK, nu l-am atacat, sau cel putin nu a fost intentia mea sa il determin sa plece. Uite, acum si Bogdan Geana s-a hotarat sa plece, m-a dezamagit modul in care o face, bla, bla, bla...

Sincer? Vrei sa stii si parerea mea? (Profit de circumstante ca sa trec peste neindoielnicul tau "nu", facandu-ma ca nu il aud.) Esti un pic arogant. Nu mult, si poate nu intotdeauna. Dar uneori in comentariile tale razbate asta.

Tu zici ca faptul ca scriai poezii pe site influenta modul in care erau vazute comentariile tale. Probabil ai dreptate - nu am de unde sa stiu.

Dar cred ca daca ai renunta la doza asta de aroganta ai castiga mai mult decat renuntand la poezie!

PS: Iar daca ai fi ales sa intri cu un alt pseudonim, luand-o de la zero - fara insa sa ne spui asta... poate ca si asta ar fi fost mai bine.

 =  parerea mea
Nexus
[10.Dec.02 00:46]
Scurt si simplu : Imi pare rau si sunt dezamagit ca Bogdan a decis asa(la fel ca in cazul lui Costel). Insa e matur si nu incerc sa il intorc din drum. Atit ii spun : sa nu ma uite ,ca as vrea sa mai interactionam poetic si cind voi fi in tara si bahic.

Cit despre viata , hai s-o ducem mai departe si la sfirsit de an sa facem o mica sarbatoare. Niste lucrari deosebite aparute anul asta, poate niste premii ..ce zici ?

Si hai sa incheiem, pune altceva pe pagina daca vrei , ca vad ca vulturii hoitari iar incep sa roiasca.
Noroc ca avem pusti cu bataie lunga.

 =  Radu
Oriana
[10.Dec.02 01:53]
Radu, scriu in mare graba de la serviciu pentru ca vreau sa stii ca am citit si voi comenta cat de curand voi putea.

 =  Mă întristează
Anton
[10.Dec.02 02:02]
Plecarea lui Bogdan Geană m-a întristat, ca și a lui Costel. Eu sper să revină asupra deciziei, lasă un gol care cu greu poate fi umplut. Eu, personal voi fi aici pentru a-i spune BINE AI REVENIT! Valabil și pentru Costel. Fac și cinste cu Pepsi Cola eventual Guiness.

 =  doua perechi de palme.
Megophiasul
[10.Dec.02 02:11]
Nu comentez cele scrise de Herinean. Am intrat doar sa-i spun lui Nexus sa inceteze cu afirmatii de genul "vulturi hoitari". Sa nu o spuna nici macar in sens metaforic.Da impresia ca ar privi de undeva de sus o gramada de nevolnici ahtiati dupa bucatica. Probabil ca stie "enormul" respect pe care il am fata de cei ce da dovada de elitism. Este vorba de bun simt. Bun simt pe care orice poet il are? Si eu am pusca cu bataie lunga. Foarte lunga.

Fiti mai cenzorilor exemple pentru ceilalti. Nexus, nu esti pe plantatia de bumbac aici.

 =  Mego
Nexus
[10.Dec.02 02:21]
Mego,
Vulturii hoitari nu sunt nici o injurie, nici un cuvint urit nici degradant. Sunt o ilustrare metaforica a unei situtii reale, fara putinta de tagada.
Fii sigur ca daca vreau sa vb urit sau injurios o pot face altfel.Si cu mult profesionalism.
Eu nu privesc de sus decit pe cei sub 1.80
Ca atita am. In rest privesc din fata computerului.Cam 1.40.

 =  -> Nexus.
Megophiasul
[10.Dec.02 02:34]
Ok, Nexus. Daca este asa precum spui tu inseamna ca toate sunt bune si frumoase. In general am vazut ca ai astfel de atitudini si ma gandisem ca poate ai inceput sa privesti lumea stabilit fiind pe varful Everest.
Realitatea este asa cum o vede fiecare. Este foarte greu de definit.
Oare care este situatia reala?

 =  Azi, o exceptie
costel
[10.Dec.02 04:59]
Draga Radule,

nu stiu ce ti-a ajuns la urechi si nici nu ma intereseaza. Dar ti-o spun de la mine, ca sa nu fii indus in eroare. Amestecul tau este indirect. Eu nu-ti pot cere tie (si nici n-am sa o fac) sa nu-i mai dai nas lui Geana. Si nici tu nu-mi poti cere mie sa-l suport. Dupa discutia pe care am avut-o cu Maria Sa. Eu intru pe poezie.ro zilnic, inca mai intru, sa citesc (de dragul lecturii). Eu n-am sa spun ca e un site prost sau mai stiu eu ce. Dimpotriva, imi place si gasesc lecturi care sa ma satisfaca. Suficient de multe. Mai intru si pe chat, din cand in cand, mai ales ca orele mele nu se potrivesc cu cele ale amicului meu Geana. N-ai decat sa ma faci dezertor sau sa ma injuri asa cum ai spus ca faci cu cei care isi retrag textele. Nu ma doare. Dar n-o mai da cu respectul pentru cei care si-au pierdut vremea sa scrie ceva sub texte care pe urma sunt retrase. Au scris pentru ca aveau ceva sa-mi spuna sub text. Am retinut. Parerile lor oricum nu sunt pierdute. Si le pot vizualiza cand vor. Exista aceasta obtiune. Asa ca nu vad care e problema.
Motivele retragerii textelor mele sunt simple:
1. (si cel mai important) Bogdan Geana. In momentul in care a intrat pe chat si mi-a spus: "o sa te dau afara" el era numarul doi, am inteles ca nu mai este, ca a coborat la nivelul 120. Dar atunci era mare mahar. Mi-a cerut sa-i spun ce am de spus intr-un editorial si sa plec. Asa ca i-am scris si apoi am plecat. Eu nu concep sa plec decat cu ceea ce ma reprezinta. A pleca eu, fara textele mele e ca si cum n-as pleca. Eu nu sunt nimic, ceea ce am scris, cu toata modestia, este. Adica sunt eu, latura mea cea buna.
2. Aveam prea multe nick-uri pe site si dadeam un exemplu prost. Stiu ca lui Radu nu-i place. Dar mie da. Si nu voiam sa renunt la nici unul. Nici macar la unul. Eventual sa creez mai multe. N-am vazut impedimentul pentru ca nu le-am tinut in secret. Am anuntat intodeauna, eu sunt si ala si ala si celalalt. Care e problema cu nick-urile. Daca nu l-as fi creat pe DoDu, n-as fi scris niciodata textele din pagina lui. Niciodata. Dar el, ca personaj, m-a inspirat. La fel si celelalte. Unora li se pare ca asta e o problema psihologica (vezi Herjeu sau Perjeu sau cum il cheama). O fi. Dar mie imi face bine, literar. Adica mi-au facut.
3 (si ultimul) (dar cu pondere mica)e una din poeziile lui Radu (cu trei stelute!!) si anume "Marcel"
Despre aceasta poezie nu dau nici o explicatie, nici nu merita. E o murdarie, nu parodie, cum s-a exprimat Nexus.

 =  texte refuzate si texte trecute de cenzura
adria
[10.Dec.02 10:10]
Cred si eu ca te-a dezamagit, mai ales ca l-ai acompaniat cu succes cand scria textele alea care... care nu erau de publicat pe poezie.ro. Hai sa fim sinceri, eu aveam 4 texte refuzate, fara vreo explicatie, nu stiu nici acum de ce, de unde au ajuns 7, inca din cele vechi???? Daca eu scriam ceva de genul celor scrise de Bogdan Geana, ar fi trecut de cenzura? Daca da( am mari indoieli) mi-ar fi sarit toata lumea in cap ca scriu asa ceva, dar ce nu i se permite lui Bogdan?! Asta vrei tu aici Radu? Spune te rog clar, sa stiu si eu daca acest site se reorienteaza spre ceva mai... comercial.


Nu stiu ce-a zis Oriana, dar din ce i-ai scris tu ei ca replica , imi dau seama ca a fost o discutie referitoare la textele lui Bogdan. Si cui naiba ii place sa-si publice poeziile langa texte pornografice, cum naiba sa interpretezi gestul de a fi primit ok-ul pentru publicare? Habar n-am ce e in subterana, dar la suprafata e ceva care da de gandit...

In multe ocazii ti-am admirat atitudinea, dar in ipostaza de aparator al acelor textelor pornografice nu mi te imaginam. Viata e plina de surprize, nu-i asa? Toti avem alunecari, important e sa existe cineva care sa ne-o spuna. Ai alunecat pe coaja de banana, Radu!;o))

Unde am citit asta?
"Hai sa ne dazbracam de caracter,
Si sa ne-aratam unii altora
Poponetele goale
Dupa care
hai sa mai scriem un catren
Sau o rima alba
ca un san de fecioara
Hai sa ne dam in barci
Si cand stam cu capul in jos
Sa ne cada fustele
si pantalonii in cap,
S-ajungem inapoi, jos,
Cu nebronzatele parti
In bataia ochilor."


Place la tine? Suna bine?
Cam asa trebui sa scriem de acum?;o)E simplu, se scrie dintr-o rasuflare si se striga-n gura mare. Nu istoveste, nu stoarce, nu provoaca insomnii si palpitatii la citire.

Lasand gluma la o parte, hai mai bine sa cantam cu Alifantis ...cine a scris asta?

"Fiori imi trec prin suflet?Si nu am trebuinta/Te rog pe tine umbra/sa redevii fiinta"
( cred ca Nichita, o canta Alifantis)

 =  Adria?
Arghira
[10.Dec.02 15:34]
Apropo de 'Umbra'cantata de Alifantis..de multi ani sta la loc de cinste caseta cu piesa asta..dar versurile?..le-am cautat la Minulescu, N. Stanescu, Macedonski, Bacovia(nu prea era cazul)..pana si la Paunescu..si nu le-am gasit..ale cui sunt oare?

 =  >ADRIA
SILVA
[10.Dec.02 16:34]
Apropo de de pornografia si de scarbosenia care te oripileaza si te revolta atat demult:

Poti defini,te rog,cu precizie ce inseamna pornografie?
Eu am sa-ti dau 2 exemple de texte pe care unii le considera pornografice,poate nu cel mai bine alese, dar altele n-am acum la indemana.

Les Métamorphoses du vampire
(extrait) - Charles Beaudelaire

Avant Propos :
En 1857, lorsqu'il parvint à publier "Les fleurs du Mal", Charles Baudelaire dut en retirer les Métamorphoses du vampire, jugées immorales et obscènes par la censure :

La femme cependant, de sa bouche de
fraise,
En se tordant ainsi qu'un serpent sur la
braise,
Et pétrissant ses seins sur le fer de son
buse,
Laissait couler ces mots tout imprégnés
muse :
- "Moi, j'ai la lèvre humide, et je sais la
science
De perdre au fond d'un lit l'antique
concscience.
Je sèche tous les pleurs sur mes seins
triomphants,
Et faire rire les vieux du rire des enfants.
Je remplace, pour qui me voit nue et
sans voiles,
La lune, le soleil, le ciel et les étoiles !
Je suis, mon cher savant, si docte aux
voluptés,
Lorsque j'étouffe un homme en mes bras
redoutés,
Ou lorsque j'abandonne aux morsures
mon buste,
Timide et libertine et fragile et robuste,
Que sur ces matelas qui se pâment
d'émoi,
Les anges impuissants se damneraient
pour moi !"
Quand elle eut de mes os sucé toute la
moelle,
et que languissamment je me tournai
vers elle
Pour lui rendre un baiser d'amour, je ne
vis plus
Qu'une outre aux flancs gluants, toute
pleine de pus !
Je fermai les deux yeux, dans ma froide
épouvante
Et quand je les rouvris à la clarté vivante,
A mes côtés, au lieu du mannequin
puissant
Qui semblait avoir fait provision de sang,
Tremblaient confusément des débris de
squelette,
Qui d'eux-mêmes rendaient le cri d'une
girouette
Ou d'une enseigne, au bout d'une tringle
de fer,
Que balance le vent pendant la nuits
d'hiver.

(am postat textul francez original,pentru a nu se putea arunca vina pe eventualul traducator...nu de alta, dar s-a mai intamplat)

Al doilea exemplu este un monument de scarbosenie autohtona, care-i apartine lui Stanescu:


Creionul plin de sînge

Placentã materna
nedezlipitã încã de cuvîntul pe care-l strig, ~
seductie a mirosului greoi
din care nedezlipit, sînt.
Nãscut pentru jumatatea de viatã,
cea a barbarilor, cei pe jumãtate nãscuti, ~
la adãpostul acestui urlet continuu
încerc sã am curajul sã mã nasc pentru moarte.
Eu sã fi fost acela care as fi putut gîndi
faptul omului cã este egal cu întîmplarea sa?
Eu sã fi fost acela cel care sã fi vãzînd
mãretia pietrei cã e totuna cu mãretia muntelui?
Aah! om de om, nãscut de nãscut
n-am spus ca sînt aidoma.
Piatra, cine-ar zice cã as fi zis însumi
cã dînsa este aidoma ei.
Omul nu este egal cu omul.
Bolovanul nu este egal cu sira muntilor.
Da, însa da
omul este totuna cu piatra.
Placentã singeroasã,
strigãt de mamã, urlet nãscãtor
de durere fiintînda, de prunc;
ombilic neretezat!
Eu nu am vroit sã mã nasc,
nu, nu, eu nu am vroit sã mã nasc.
Încoronat de pustia mortii
n-am vrut sã mã încoronez
si nici de aceastã încorporare.
Placenta care-mi tine loc de aripã,
sîngele care-mi tine loc de vãz, ~
acest miros care-mi tine loc de muzicã, ~
nedesãvîrsitul cîntec
întronînd singura mea existentã, ~
pe care merg cu douã picioare
drag de soldat al patriei
lãsat în frigul dintre douã razboaie
*
Vãd acel ceva numit cer,
vãd ce vãd si dupã aceea nu mai vãd.
De frig mã trag în mirosul de sînge,
de acolo nu mai scot în afarã
decît rosul înghetat.
Ooo... placentã si cuverturã, ~
cap atîrnînd ca o lacrimã osoasã, ~
cu tãietura gurii de foame de razã.
Ooo... tipãt jalnic,
urlet schimonosit
al neputintei decît de cuvinte, ~
al clãdirii cu oase pe dinlãuntru, ~
iar nu cu oase dalbe pe dinafara dalbã
De ce sã fie marea moale?
Muntii cu pesti si cu balene
de ce nu sînt înlãuntrul lor?
Ce pãsari migratoare zboarã înlãuntrul meu?
Ce racnet pentru o biatã piatrã nãscutã prelung.
Ce nefericire de a fi.
Cutuma mortii egalã
pentru tot ceea ce este.
N-avem nevoie de luminã, nu, n-avem nevoie de luminã.
Placenta luminii, arzãtoarea placentã a luminii
nãscînd-o pe jumãtate
înfigînd-o ca pe o sulitã în pieptul primitor al mortii...
Ia-mi ochii înapoi, mamã.
Auzul ia-mi-l înapoi, mamã.
Dragoste este ce sînt.
Aceasta este predestinatã mortii.
Nu mã îmbogãti,
însîngereazã-mã numai cu a iubi, iubire.
Lasã-mã, mamã,
sã-mi moarã numai felul
îndrãgostirii.
Placenta sîngeroasã
ia-ti-o cu nenãscutul de mine, cu tot,
înapoi!
*
Si de-odatã, explodeazã punctul gînditor.
Vai, cîtã credintã si cîtã
întelegere a celor pieritoare.
Atîta luminã într-o parte, într-o parte
cum sã nu o ajungã întunericul ei?
Ce ecou sã fii...
Dînsa, piatra se lumineazã odatã cu întunericul ei,
noi, mai grãbiti, ne întîrziem întunericul.
Punct gînditor explodat
o grabã numai, si atît.
Noi doi nu vom mai fi mãcar nici unul.

As mai putea sa-ti mai dau cateva exemple, cum ar fi Apuleius,Sapho, Villon si multealte nume celebre care au avut de suferit din cauza puritanistilor.(si nici macar nu stiu daca aceia erau intr-adevar asa cum se pretindeau a fi...)Si,vorba ta, cui naiba ii place sa-si publice poeziile langa asemenea texte pornografice, apartinand unor asemenea autori?!:)

"In multe ocazii ti-am admirat atitudinea, dar in ipostaza de aparator al acelor textelor pornografice nu mi te imaginam. Viata e plina de surprize, nu-i asa? Toti avem alunecari, important e sa existe cineva care sa ne-o spuna.[...]Place la tine? Suna bine?
Cam asa trebui sa scriem de acum?;o)E simplu, se scrie dintr-o rasuflare si se striga-n gura mare. Nu istoveste, nu stoarce, nu provoaca insomnii si palpitatii la citire."

Ideea este urmatoarea, situl acesta asa cum e el acum, a aparut din dorinta de a oferi fiecaruia posibilitatea de a scrie exact asa cum simte si cum se pricepe.Unii scriu mai prost, altii mai bine,unii sunt de-a dreptul geniali...Iar calitatea unei scrieri, din umilele mele cunostinte, nu prea poate fi masurata cu sabloane, e ceva ce simti,ce intuiesti...
Restul e o chestiune de gust personal al cititorului.Si nu poti impune nimanui modul tau de a privi lucrurile, tot asa cum nimeni nu ti-l poate impune tie pe al sau! E drept,pe site se mai intampla uneori si greseli si-atunci toata lumea sare la gatul cenzorilor si-al administratorului,se isca tot soiul de razboaie meschine, incepem sa ne acuzam de partizanate, ne scoatem ochii, s.a.m.d.
Uitam insa un lucru foarte important: si ei sunt oameni, nu masinarii si sunt,deci, supusi erorii ca oricare dintre noi. Si au si ei orgolii, tot ca oricare dintre noi...
Iar poezia e o chestiune care tine de personalitatea si de temperamentul individului mai mult decat orice altceva pe lumea asta...

 =  am revenit
Oriana
[10.Dec.02 18:15]
Discuția mea cu Radu s-a desfășurat aproape în totalitate în jurul poeziilor mele și ale lui. Nu voi intra în amănunte pentru că datele problemei s-au schimbat între timp. I-am menționat numele lui lightyear ca autor de texte pornografice -dar autorul însuși le-a retras. Credeam că autorul a fost promovat și că și-a publicat operele cu acordul lui Radu, dar el nu știa de ele, așa cum eu nu știam că cenzorii pot promova autorii noi la nivel 100. Eu îi propuneam direct lui Radu o listă de nume. O întreagă neînțelegere originând din lipsa de comunicație între noi doi.
Să nu mă înțelegeți greșit, nu sunt împotriva literaturii pornografice, face parte din gama de preferințe umane și gusturile nu se discută. Dar sunt cam mulți copii autori pe site și poate nu era timpul potrivit pentru ei să citească așa ceva. O secțiune separată ar fi fost o idee bună dar utopică pentru că nu avem cum controla pe Internet vârsta cititorilor. Despre obscenități și trivialități... fac parte din viața noastră, se întâmplă cu sau fără voia noastră. Important e să fim pregătiți psihic că poate veni uneori din partea celor pe care îi respectăm, admirăm, iubim.
Dacă aveam vreo nemulțumire la adresa lui Bogdan aș fi discutat direct cu el. Bogdan și Costel sunt printre autorii mei preferați mei de pe site și mă doare să-i știu dușmani. Nu îmi place să văd că și în spațiul acesta artistic virtual se propagă intoleranța, orgoliul excesiv, etc. Dar nici situl nu are un set de reguli de conduită care să pună capăt cârtelilor și manifestărilor infantile după cum nu are o declarație de intenții la nivel artistic. Este un domeniu virtual deschis publicului larg fără un scop precis declarat.
Voi încerca să nu îmi mai imaginez profilul moral al autorilor pe care îi citesc bazat pe cuvintele lor. Asta înseamnă că nu mai permit nicicui să mă dezamăgească când trecând de la virtual la real voi constata că e altfel decât în scris. Mai mult, nu voi mai lua în considerație plângerile moraliste și puritaniste din emailuri sau mesaje pe messenger. Nici cele despre calitatea textelor publicate. Numai pentru că un anumit text nu se încadrează în sfera mea de rezonanță nu înseamnă că e prost sau imoral, ori mai știu eu cum. În general, nu îmi plac atitudinile de tip vulpea la struguri.
În 3 ani de zile pe acest site am văzut multe, continui să fiu uluită cât de mult timp se petrece cu discuții despre nimic și câtă energie se consumă cu polemici inutile. Nu suntem, nu gândim, nu simțim la fel și nu e cazul să îi obligăm pe alții să se alinieze ideilor noastre.
Ce voi face cu textele mele nu știu acum, voi continua operațiile de administrare și dacă voi dori să mă retrag nu o s-o fac cu surle și tobe, poate cu un recviem discret ce nu va auzi peste ocean.

 =  >Silva
adria
[10.Dec.02 18:16]
Silva, cred ca nu reiese asta din comentariul meu: " pornografia si de scarbosenia care te oripileaza si te revolta atat demult" . Si nu ma revolta deloc; daca place, sa-i dam inainte, in fond gusturile nu se discuta, intamplarea face sa nu-mi placa mie, dar parca e bai?!Oi fi eu anapoda si gata! In fond cenzura decide si tendintele de pe poezie.ro, in parte.

 =  >Adria/intrebare
SILVA
[10.Dec.02 18:33]
Sa fi inteles eu gresit mesajul frazei asteia? Daca da, explica-mi te rog, ce voiai sa spui de fapt cu ea.

"Si cui naiba ii place sa-si publice poeziile langa texte pornografice, cum naiba sa interpretezi gestul de a fi primit ok-ul pentru publicare?"

 =  >Silva/raspuns
adria
[10.Dec.02 21:16]
Silva, incantata de cunostinta, daca tot dialogam:). Nu, nu ma referam la mine, care sunt pe site de ceva vreme si am invatat ca periodic e vreun bai din vreo pricina:o). Asa e in orice comunitate, la o adica. Ma puneam in postura unui om care intra acum pe site si ar vrea sa-si publice poeziile, nu e derutat sa citeasca asemenea texte? Ce crezi ca intelege? Discutia era in primul rand referitoare la imaginea acestui site, care se numeste poezie.ro si nu altfel. Crezi ca e benefica pentru imagine aparitia acestor tipuri de texte?
Pe urma , nu vreau sa ma lansez intr-o polemica, nu am toate datele( poate tu le ai) si nu sunt in conducerea acestui site, sa fiu in masura sa comentez mai departe. Mi-am spus o parere in calitate de particica a acestei comunitati si atat.

 =  >Arghira
adria
[10.Dec.02 21:27]
Cred ca iti va face placere sa vizitezi:

http://www.e-gmp.netfirms.com/alifantisnicu1.htm#GAND%20123

Eu de cateva zile am ramas setata pe muzica lui Alifantis. A fost si in Toronto, cu Andries.

 =  RE>Adria
SILVA
[10.Dec.02 22:53]
La fel de incantata si eu:).

Discutia noastra, oricum, nu prea are legatura cu vechimea pe site decat, poate, tangential. Problema insa-i alta: din cate stiu eu, site-ul asta a aparut dintr-o nevoie de libertate de exprimare artistica. Gusturile sunt, insa, cat se poate de diverse in aceasta materie, ca si in oricare alta si nu ne putem permite atitudini de tipul " nu-i frumos ce-ti place tie, e frumos ce-mi place mie", pentru ca asta ar insemna sa ne raportam la fiecare cititor care intra pe site.
Am incercat si eu sa ma var in pielea nou venitului pe site, mai bine zis a nou venitilor cu optici diverse asupra a ceea ce inseamna poezia,si am ajuns la concluzia ca n-ar fi deloc bine sa se impuna limitari de tipul celor de care vorbim, pentru ca in atare situatie poezie.ro ar inceta sa mai fie poezie. ro, adica o tribuna la care oricine poate avea acces. Operatiunea de cernere e mai bine sa fie lasata, ca si pana acum, in seama comunitatii in ansamblu, fiecare membru al acesteia fiind liber sa-si exprime dezaprobarea sau admiratia cu privire la un text ori altul.
Dar hai sa nu scapam din vedere faptul ca am pornit, de fapt, de la altceva si anume de la criza retragerilor motivata de altercatii personale.Tristetea mea, si revolta mea, in acelasi timp, pleaca de la faptul ca observ ca unii dintre noi nu sunt in stare sa faca o distinctie intre omul X, cu defectele si calitatile sale si autorul X, care trebuie sa fie apreciat numai dupa calitatea creatiilor sale. Aici s-a cuibarit samburele discordiei. Si ma tot urmareste suparatoarea senzatie ca aceasta samanta este udata de cineva din exterior( daca pot spune astfel), care este incapabil sa conceapa alta dreptate in afara de cea proprie si care este teribil de deranjat de faptul ca existenta in sine a acestei comunitati il contrazice. Si-atunci, se apuca de varat fitile, ca sa ramana doar el si dreptatea lui. Am ajuns la concluzia asta care poate parea usor paranoica, observand ca divergentele intre membrii comunitatii poezie. ro(inerente dealtfel, pentru ca toti suntem oameni) s-au inmultit si s-au acutizat brusc de la un anume moment.
Ca sa inchei aici, vreau sa-ti atrag atentia asupra legaturii care exista intre cele doua subiecte pe care ne-am "ciondanit" si noi:
1. pretentia ca site-ul promoveaza obscenitati;
2. aruncarea acuzatiei cum ca exista o elita privilegiata care taie si spanzura in detrimentul masei
N-a, c-am sfarsit exact cu ceea ce ar fi trebuit sa incep! :)
S-auzim de bine!

 =  >din nou pt. Silva
adria
[11.Dec.02 08:17]
Mmm. cam pic de somn iar si cine stie ce bazaconii mai spun, ca aseara, daca zici c-oi fi zis:o)

Uite, eu fac distinctie , de exemplu la Paunescu, atat de hulit, mie-mi place cum scrie,citeste numai Durerea femeiasca, am dat-o multora s-o citeasca si toti au zis ca-i scrisa de o femeie( nu le spusesem autorul). Cum facem exceptie, de fapt , toti, la Nichita si stii la ce ma refer.

Se prea poate sa ai dreptate cu banuiala ta ca cineva incerca ceva soparlite, nu zic nu, ca n-am info la prima mana, eu fiind la mama naibii, dar nici cand eram in Bucuresti nu stiam mare lucru. Dar crede-ma, fac parte si din alte comunitati si asa e peste tot. Nici una nu scapa de asa ceva, nici dupa deparazitare, ca asemenea personaje cresc ca iarba.

Si raman la parerea mea, la asta nu renunt. Eu n-as fi trecut de cenzura cu un text ca al lui Bogdan. Pe urma, o spun in destula cunostinta de cauza, pentru ca fac parte din administratia unui alt site. Acum, de cand am plecat, sunt mai mult onorific, cred ca in amintirea contributiilor mele trecute:o) Si da, recunosc, am fost si eu protejata acolo, chiar cand am gresit:o). Sunt si acolo tabere si baricade, ca in orice comunitate. Aici, la poezie.ro sunt outsider insa si-mi convine sa vad viata comunitatii din ambele ipostaze, din administratie si din afara ei. Asta iti da un fel de echilibru si sigur am invatat cate ceva din ambele ipostaze.

Si...sunt mult mai toleranta decat ti-am parut, Silva.

Multumesc pentru dialog, daca vrei il continuam pe personala, deja am comentat mai mult decat imi dorisem:o)

Toate cele bune,
adria

 =  Pt Adria
Arghira
[11.Dec.02 12:38]
Multumesc mult..pus linkul in favorites..
Bucurie mare pe capu meu..haha

 =  erata
dorun
[11.Dec.02 13:19]
Erata
Din cauza de emotie si bulversare,am inceput sa ciuntesc din cuvinte. In loc de "proptitudine" cititi,va rog,"promptitudine", in prima mea parere.
Dar fiind spiritele asa de incinse, cred ca nu mai conteaza prea mult acea parere...

 =  ut omnes unum sint
Filip
[13.Dec.02 18:34]
“Asist întâmplător la spectacolul prostiei lumii și parcă aș vrea să-mi iau abonament.”A.P.
Dacă abonamentul nu ar însemna greața ce mi-o provoacă confuzia patetică pe care o faceți între orgoliu și demnitate , cu siguranță nu s-ar pune problema procurării acestui abonament…
M-au amuzat izmenelile sentimentaliste ale ReLeului, expuse atât de discret în public, dar trebuie să recunosc că în acest amuzament mi-am amintit de un proverb – “Prostiei și dacă îi tai capul ea tot râde.” – și-abia atunci simțindu-mă insuficient și în culpă în aceste “oficine”, am conștientizat că zâmbetul îmi este doar amar. Consternat fiind de această încinsă horă a prostiei, parol! principială, unde invitația să intri este obligație. Obligația însemnând de această dată jignire. Altfel spus, dacă ReLeul nu căuta niște zgândărări de orgoliu, scandal și alte acareturi de talcioc cu siguranță nu-mi folosea numele. Folosirea numelui nici pe departe ca “exemplu” ci mai degrabă ca argumentație vulgară împotriva cui? Ei na! Normal, împotriva lui Herjeu care se face vinovat de faptul că, vai!, intră pe chat cu pseudonimul lui Perseu pt. a vorbi cu mine. Păzea Mitzo! Cerul se joacă de-a fatalitatea!...
Ce pot să zic domnilor!? Sunteți tari, dacă nici unii nici alții nu puteți scăpa de fantomele voastre, sperând că vremea aplaudacilor nu a apus și se va găsi cel puțin unul, răzleț, care să facă partizanat cu mai știu eu ce supremație spirituală, cu IDEEA de tralala expusă demn, cu aplomb în fața atâtor neinițiați. Mda! Iar noi, cei mulți, pigmei, nu avem de ales decât să mai ciugulim câte ceva din băgarea voastră în seamă…
Cât despre textul cocoțat mai sus… rostește atât de limpid nimicul încât orice ciorovăieli tangențiale ar fi futile…

 =  -> filip
Editor
[13.Dec.02 18:49]
doar eu, tu si inca fo doi anonimi stim de ce ai scris acest comentariu. e bine ca macar stim noi ;) si sunt dispus sa o las asa. intreaba-te de ce.

dar asa, ca sa parafrazez cumva sintagma ta, iti mai spun doar: E vremea aplaudacilor. Fiecare cu ai lui.

 =  poti spune!
Filip
[13.Dec.02 18:52]
era de asteptat reactia ta "atotstiutoare"... as fi putut spune ceva fara sa stii acelasi lucru? ma indoiesc!




Autorul acestui text nu mai acceptă comentarii la acest text
(sau şirul de comentarii a fost oprit de un editor)