poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1980 .



Începem însămânțările de primăvară...
eseu [ ]
Gloria, mizeria și goliciunea socialismului românesc-1

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2005-08-24  |     | 



El este un tânăr inginer agricol. Evident, purtător al noului. Ajunge în satul X unde președintele CAP,Hăisan, "mânca ingineri cu pâine". Evident că tânărul inginer se descurcă. Între 2 brazde la hectar și prinderea unei bande de hoți (de aceea n-aveam noi grâu, porumb, etc.) ajunge să-și rezolve problemele sentimentale cu Corina, frumoasa ajunsă și ea la țară, cu tată mare...Corina nu vrea decât să se întoarcă la oraș așa că el rămâne cu "Mona mulge vaca".
Șocant ? Un film "Din nou împreună" difuzat pe B1 TV. O porcărie. Atâta doar că în porcărie joacă Ilarion Ciobanu, Octavian Cotescu,Vladimir Găitan și alții. E atât de fals ! E atât de lipsit de orice simț al realității încât te întrebi dacă pe regizor (George Cornea) nu l-au clonat fără creierul mic, cumva.E atât de socialist "a la roumaine" încât poate servi ca exemplu- studiu de caz.
Viața nu era reală. Viața trebuia să fie ca în filme. Cu depășiri de plan la hectar, cu tovarăși juști și pitorești (Draga-Olteanu Matei) cu probleme căznite. Viața trebuia să fie ca în scenariile tovarășilor planificatori de viață.Ce grozav ar fi fost dacă ne-ar fi putut planifica existența tuturor ! Ce grozav ar fi fost să devenim cu toții niște păpuși automate !
Acolo unde cinematografiile țărilor vecine (Milos Janczo,Polanski, Kusturica) reușeau să surprindă realitatea, mai colorată sau nu, cinematografia românească ( cu excepțiile notabile Pița și Veroiu) se conforma ,riguroasă ,indicațiilor de partid. Erau aceste indicații inspirate de realitate ? Bleah. Erau doar un vis frumos, "Făt Frumos" socialistul, cel care se lupta cu mentalitățile învechite și cu oamenii retrograzi.
Lipsă la apel ? Realitatea pur și simplă. Oamenii trăiesc, iubesc, stau la cozi (anatemă în filmele socialiste).Realitatea așa cum o vedeau ei ? Oamenii inventează, dau producții la hectar, introduc noul în tot și în toate.Evident că omul nou nu exista. Evident că totul era o minciună. Dar era minciuna noastră...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!