poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1479 .



Geko și palmieri-Orlando,Florida
eseu [ ]
Jurnal american-3

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2005-10-03  |     | 



Ajung în Orlando la aproape 12 noaptea. Căldură mare și nu numai căldură ci și o umezeală groaznică- m-am întrebat de ce laudă lumea Florida și nu se retrage la pensie în Grecia sau pe Coasta de Azur- unde climatul, după mine, e mult mai acceptabil.
Prima întâlnire cu America- dezamăgitoare ! Orlando este...
-sute de kilometrii de șosele. Viața e pe șosea- ești mort dacă n-ai mașină.
-insecte sinistre- nu cumva drone ? care sunt mari și zboară agresiv la rasul capului.
-șopârle. Sute de șopârle indolente la marginea trotuarului, în iarbă, peste tot.Mama șopârlă, tatăl și cu cei doi șopârli mici ieșiți la plimbare.Șopârle voiajând.Șopârle la soare. Nu se leagă de tine dacă nici tu nu te legi de ele.
-locul unor supermarket-uri care m-au făcut să privesc de-acum înainte cu mult respect Gima și Fourmi-ul bucureștean. Am intrat în 5-6 supermarket-uri pe jumătate goale.
-locul unor stupidități tipic americane- Ripley museum- unde dl.Ripley a strâns peste 10.000 de curiozități stupide (în majoritate falsuri-femeia sirenă de exemplu= 1/2 maimuță+coadă pește).În mod normal chestia ar trebui să fie gratis- dar nu, se cer aproape 17 dolari ca să o vizitezi- ceea ce n-am făcut și m-am bucurat- unul din colegii mei stricându-și banii pe acest "muzeu".
Pe de altă parte, Orlando este...
-orașul politeții excesive- oriunde intri ești întâmpinat cu How do you do today, sir ? (ce mai faceți astăzi, domnule ?)- enervant totuși când mergi la dame.
-orașul DisneyWorld- și dacă ceva merită văzut în Orlando e lumea Disney- o las cu bucurie pentru alt episod- e prea grozav să te simți din nou copil (am achiziționat 1 pereche urechi Mickey).
-orașul restaurantului Tony Roma's- unde se poate mânca extraordinar de bine și ieftin chiar și pentru cei cu pretenții.
Orlando nu e...
-un oraș propriu-zis. Hoteluri după hoteluri- unde stau orlandezii ? Mister.
-un loc al free meal. Nu există free meal- deși era anunțat breakfast-ul în prețul hotelului acesta trebuia plătit- 12 dolari.
-un oraș european, cu zonă centrală, muzee, etc.
Geko, palmieri și multe mașini negre. E tot ce mi-a rămas despre Orlando.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!