poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2123 .



Suntem niste ucigasi...
eseu [ ]
...care se abtin!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Petre_Andrei ]

2005-12-29  |     | 



Omul este de multe ori furios! Aceasta este natura sa, nu poate sa isi reprime instinctul furiei! Sa nu confundam insa furia cu supararea! Este o mare diferenta intre a fi furios si a fi suparat… Un om suparat este cuprins de deznadejde, este disperat, are impresia ca situatia nu mai poate fi remediata! Asta inseamna supararea, este o stare absurda care contrazice chiar esenta vietii: bucuria! Aceasta este supararea! Furia pe de alta parte nu are nimic rau in ea, este pur si simplu raspunsul corpului nostru! De multe ori furia te ajuta, iti ofera imboldul de care ai nevoie pentru a duce la bun sfarsit o actiune! Furia nu inseamna renuntare, furia inseamna indarjire, furia inseamna dorinta de succes, furia inseamna pana la urma viata! Singurul lucru pe care trebuie sa il inveti este diferenta dintre suparare si furie! Supararea este nociva, furia este uneori benefica! Invata sa iti controlezi furia si vei invata sa te folosesti de tot ceea ce ea iti aduce! Si furia este benefica, pentru ca este o stare in care individul tinde sa isi afirme puterea, tinde sa isi exacerbeze individualitatea! Omul are nevoie de asta!
Furia este fericire! Omul furios nu trebuie niciodata sa fie suparat, pentru ca, daca face asta uita chiar principiul fundamental al furiei: ea loveste in ceilalti, nu in tine! Un om care isi impinge furia in suparare pierde, va ajunge in scurt timp sa clacheze! Si asta doar pentru a ii proteja pe ceilalti! Cand vrei sa injuri te abtii, nu vrei sa ii produci vreun raul omului si tii in tine injuratura! Astfel aceasta te raneste pe tine, ceea ce este mult mai grav decat daca ea l-ar rani pe celalalt! Furia trebuie doar sa fie mentinuta in limitele legale, pentru ca, in caz contrar ajungem la situatia in care nestapanirea ei duce la pedepsirea celui furios! In cazul in care actiunile tale contravin legii, stapaneste-ti furia, pentru ca aceasta iti va aduce deservicii! In cazul in care din contra, actiunile tale se rezuma la cuvinte, la atitudine, nu iti fie frica sa te exprimi, pentru ca a tine in tine nu este solutia! Omul are nevoie de furie, aceasta este in instinctul sau! Dar furia trebuie sa fie controlata, pentru ca in exces poate aduce deservicii! Insa a controla nu inseamna a suprima! Unele actiuni nu au cum sa motivate decat prin intermediul furiei! Poate ca iti face placere sa iti bati joc, sa “iei la misto”! Nu incerca sa ascunzi aceste lucruri! Incearca doar sa gasesti o furie legitima! Asa vei putea sa iti impaci si ratiunea, si constiinta si totul va curge firesc… Daca vei cauta atent, vei gasii mai mult ca sigur lucrurii pe care poti sa le contesti, lucruri pe care prin intermediul argumentelor poti sa le darami! Daca vrei, fa asta, fara sa iti pese de consecinte! Lasa furia sa te cuprinda cateodata si bucura-te de ea, fi una cu ea si zambeste, pentru ca esti viu!
Furia poate aduce deservicii da, dar ea este in primul rand un lucru natural! Priveste un caine cum se zburleste! Vei realiza ca totusi furia lui este ceva natural, este ceva firesc, animalul “se bucura” de acele senzatii de dominare, de putere! Aici este ascunsa bucuria din cadrul furiei! Insa nu confundati furia cu nervii! Esti furios cand iti vine sa calci ceva in picioare, dar asta nu inseamna ca acel lucru trebuie sa te enerveze! Esti furios pur si simplu! Si existi! Aceste doua lucruri functioneaza se pare impreuna! Bucura-te si uita de asceza intelectuala! Furia este de multe ori calea fireasca, furia este de multe ori Tao!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!