poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 9857 .



Prietenia se gaseste in suflete de aur
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [CiufuliciAlexutza ]

2008-11-13  |     | 



Prietenia se gaseste in suflete de aur

Trairi duse pe culmile muntilor sau in inima padurilor, sentimente pierdute doar pentru a fi regasite si trandafirul care te inteapa pentru a te face sa intelegi ca aceasta ii este firea, tu sa nu-l judeci doar sa-i admiri frumusetea. Aceastea sunt doar cateva trairi la care prietenia se rezuma. Sa faci doi pasi, sa te trezesti in tarana. Orbit sa vezi cum ti se intinde o mana. Entuziasmat sa te ridici si sa treci peste ale vietii piedici acompaniat de dulcile si armonioasele prietenului predici.
In urmatoarele randuri nu voi vorbi despre un oarecare prieten, ci de prietenul ideal, persoana care iti sta aproape chiar si atunci cand o respingi, cea care stie ca iti pare rau cand spui „Pleaca de aici!”. Mergand prin viata ne putem gasi refugiul in tot ce ne inconjoara. Aici eu m-as gandi putin la natura. Aceasta ne ofera multe beneficii fara sa ceara nimic in schimb. Noi oamenii facem ceea ce ne sta in instinct. Sunt multe datile cand gresim fata de ea, asa se intampla si cu prietenia. Dar cel mai important atunci este sa-ti recunosti greseala, sa-ti ceri iertare si sa mergi mai departe alaturi de iertator.
Prietenia ideala o gasim in acel ceva care stie sa ne ofere incredere de sine si o cale spre fericire atunci cand suntem inconjurati de suspine. A nu judeca o fiinta e un lucru de seama. Multi dintre noi spunem asta, putini reusim sa ajungem la fapte. Fiecare dintre noi ar trebuie sa stie sa priveasca dincolo de aparente. Aceasta insemna ca persoanele se citesc in suflete nu pe ale lor fete, haine de firma sau zdrente. Stii de ce iti spun de ce este important sa nu judeci? Pentru ca asa te vei impiedica mereu de prejudecati si vei fi inconjurat de temeri de plumb fara sa arati. Asa ai reusit sa distrugi sufletul tau si al persoanei de langa tine. Poate ca initial nu ai nimic, nu te deranjaza fapta pe care ai facut-o, dar cand vei realiza ce s-a intamplat de fapt, sufletul nu-ti va mai zbura spre cerul inalt ci va cadea spre acel rece pamant.
Din exterior nu putem observa ce se intampla cu un suflet, gand sau personalitate. Comunicand ne dam seama de adevarul din spatele unor sinistre fapte in aparenta, dar care au indreptatire intr-un suflet plin de hertfa. Ca un exemplu al acestei situatii m-as putea referi la minciuna... Sunt doi prieteni, par a-si impartasi sentimente sincere. Aceasta pana cand unul dintre ei incepe sa ii spuna lucruri neadevarate celuilalt crezand ca asa va fi mai bine si ca acel priten nu va suferi daca i se va ascunde adevarul trist. Cum minciuna are picioare scurte, cel mintit a aflat totul. S-a intristat si a dat cu piciorul acelei prietenii. Era revoltat, se simtea folosit si nedreptatit; nu se gandea la scopul pentru care prietenul lui actionase in acel mod. A realizat scopul, peste catva timp. A incercat sa refaca prietenia mincinosului spunand: „Am realizat de ce m-ai mintit, ai incercat sa aduci perfectiunea in lumea mea defecta, la inceput ai reusit, m-am bucurat, dar pe parcurs ai esuat! M-a durut, dar mi-a trecut, inteleg ca ai avut cele mai bune intentii. Te rog ca de acum inainte sa ne cladim prietenia avand la radacini adevarul! Totul sa se contureze intr-un stejar frumos ramificat, primavara sa simtim cum ne inmuguresc sentimentele sincere de prietenie, vara sa ne bucuram de bogatia si verdeata frunzelor, toamna sa realizam ca anumite sentimente s-au ofilit, dar iarna le-a eliminat. Acum asteptam primavara, renasterea si nasterea unor alte sentimente legate de prietenia noastra ideala.”
Asa s-a relegat o prietenie. Poate in acest fel ar trebui sa se construiasca o adevarata prietenie. Sa pornim de la premisa ca sufletul este cel mai important in orice fel de relatie. Iar atunci cand vorbim despre prietenie sa ne infloreasca zambetul pe buze. Sa stim ca prietenia insemna momente vesele, conturarea aripilor unor sentimente ce zboara si bat la usile implinirii viselor acelor persoane care stiu in viata sa nu aiba regrete. Probabil in minte ai intreabrea: „Bun...dar eu cum reusesc sa ajung la perceperea acestor sentimente?”. Eu iti pot spune doar: „Priveste in jurul tau! Acesti oameni astepta oricand o vorba buna de la tine. Incearca sa-i intelegi pe toti! Si ei te vor intelege intr-un anumit moment. Dupa ce vei face asta iti spun sigur ca nu vei avea nici un regret. Deaorece de aici se desprinde infinitatea implinirii. Persoana ta e implinita cu tine si cu gandurile tale. Cei din jur sunt incantati de tine si de sentimentele emanate.”
Prietenia este elementul care sta la baza celorlalte relatii. Fara reguli, doar cu bun simt; fara prejudecati doar cu sfaturi utile si fara egoism, doar cu multa compasiune. Sunt doar cativa pasi prin care poti atinge prietenia. Sa nu crezi ca e greu, sa nu pleci niciodata de la aceasta premisa! E greu doar inceputul, adica doar pasul pe care tu il faci catre dorinta. De aici priveste doar in fata, ajuta-l pe cel care sufera; nu ii intoarce spatele, gandeste-te ca intr-o buna zi vei avea si tu nevoie! Acestea sunt doar cateva aspecte pe care am dorit sa le enumar in infinitatea gandurilor legate de acest sentiment placut numit prietenie. Sper ca stejarul sa lase in inimile voastre ghinde iar din fiecare sa creasca o padure infinita de sentimente ale unor pure prietenii... „Adio, dar raman cu tine!” cititorule, in urmatoarea lucrare iti voi spune mai multe despre aceste magice si in aparenta intangibile sentimente... 12.10.2008

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!