poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4591 .



Pesimism și optimism
eseu [ ]
Aforisme Colecţia: Texte Filozofice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2007-04-18  |     | 



1.Mulțumirea de sine biciuiește blazarea și neîncrederea și face din deliciile mici ale existenței un țel ușor de atins.

2.Dizolv cu laserul cugetării învălmășirea gândurilor, iar degringolada senzațiilor artificiale le organizez în jurul meticulozității eului.

3.Invidia este un eufemism al defăimării, căci pizma umilește de la distanță, fără ca cel care este obiectul bârfei să știe.

4.Încerc să cunosc psihologia omului dezamăgit pentru a-l încărca cu energia optimismului.

5.Pentru a aplica legea societății, trebuie ca ea să fie un melanj de dreptate, cinste, adevăr și severitate.

6.Să descoperi ceea ce este ascuns în tine însuți, să scoți plasma tainelor și să o împrăștii în atmosferă, ca o materie a misterelor ontologice multiplicată în masa imaterială a atomilor, înseamnă să ai curajul de a-ți cere iertare planetei pentru ambiția de a te așeza pe tronul lumii ca un rege impus de orgoliul personal și pentru faptul că ai desconsiderat omul.

7.Cauzele pierdute prin defetism pot fi combătute prin optimismul ce-și duce alaiul de pozitivități spre citadela încrederii în sine, cucerind oastea sleită a negativităților.

8.Îmi chem cu autoritate maximele care coexistă cu reflecțiile în forul judecății, iar acestea îmi ascultă supuse intransigența spiritului și se expun într-o atitudine genuină în fraze gnomice.

9.Omul prost își siluiește demența și pervertește inteligența în ateismul impulsurilor troglodite.

10.Omul deștept își face din viață o religie a înțelegerii sinelui și a celorlalți, convertind raționamentul intuitiv la catehismul răspunsurilor raționale.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!