poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2169 .



Omul tenebrelor
eseu [ ]
Cu dedicatie pentru ZM

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2004-03-15  |     | 



Omul tenebrelor este printre noi. Omul tenebrelor este în sufletul nostru. Dorința de distrugere, dorința de a face rău nu ne părăsește niciodată- e un dat, o caracteristică genetică de care omul- animal în principal, oricât de cultivat ar fi nu poate să scape prea ușor.
Omul tenebrelor acționează. Nu gândește, e prea complicat prentru el. Acționează din ură, o ură stupidă, ura care-l împinge să lovească, să distrugă, să dea cu piciorul celui căzut pe jos. Omul tenebrelor e hrănit de ură, e o fiară în stare pură. Este suficient să ne amintim de minieri, de cei din Hodac și Ibănești și de alții, de o serie de alții. Mai pe față. Mai discret, ca acei care sar tot timpul să muște guvernul de fund pentru tot felul de pretexte stupide.
Omul tenebrelor urăște cultura. I-ar place teribil dacă toate ideile ar fi puse la popreală. Ar fi extrem de încântat să ardă cărți. Urăște cu o fermitate departe de orice logică tot ce nu poate înțelege- nu e ura aceea pasională din telenovele ci e o ură patologică, inexplicabilă.
Mob, în limba engleză este un termen foarte interesant. Se referă la gloata dezlănțuită, gloata scăpată de sub control, gloata gata să linșeze, să fure, să distrugă. Este un termen foarte interesant, alături de termenul înrudit „mobbing”-atunci când mai mulți se unesc să-i dea în cap unui singur nesupus.Omului tenebrelor îi place teribil să facă parte din mob. Ce păcat că nu e un linșaj pe zi, ce păcat că nu sunt pogromuri... dar aceste pogromuri pot fi și intelectuale, nu-i așa ? Și ce e mai simplu decât să te aliniezi sub stindarde false, de împrumut ? Atunci când tu nu ști nimic dar îți sună bine numele cruciaților de strânsură... să mărșăluiești alături e probabil cea mai mare onoare . Tovarăș de drum cu iluștrii anti- ce poate fi mai frumos. Sunt curios câți dintre tovarășii de drum nu au mâinile pătate ? Dar nu contează, trebuie să lovim, să distrugem, să călcăm în picioare.
Omul tenebrelor se face simțit peste tot. Atunci când e ceva de distrus- e acolo. Când e de condamnat- fără să știe, fără să aibă cea mai mică părere proprie despre ce vorbește- e acolo.
„Ascensiunea lui Arturo UI poate fi oprită!” spunea Brecht într-una din piesele sale. Într-adevăr, putem să domolim bestia. Dar acest lucru se poate face numai prin cultură. Numai o informare cinstită, corectă , care să dea cuvântul ambelor părți poate conduce la adevăr.
În acest sens www.poezie.ro este, după părerea mea, acea oază de bine unde pot fi auzite toate vocile, toate părerile. Aș îndrăzni să sugerez o categorie specială „Hyde Park” pentru articole cu subiect politic. Într-o societate liberă trebuie să fie dreptul oricui să-și spună părerea.
Dar vrea cineva adevărul ? Poate suporta cineva adevărul ?

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!