poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1678 .



Scriitori ialomițeni la Biblioteca din Alexandria
personale [ ]
Zilele Bibliotecii Județene "Marin Preda" Teleorman, 2012

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Florinel ]

2012-11-22  |     | 



În zilele de 15 și 16 noiembrie 2012, Biblioteca Județeană „Marin Preda” a organizat Zilele Bibliotecii. Partenerii evenimentului au fost: Consiliul Județean Teleorman, Primăria Municipiului Alexandria, Biblioteca Județeană „Ștefan Bănulescu” Ialomița, iar dintre colaboratori, amintim: Direcția pentru Cultură și Patrimoniu Național Teleorman, Centrul Județean de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Teleorman, Muzeul Județean Teleorman. Au participat reprezentanți ai instituțiilor de cultură din județ, bibliotecari din bibliotecile publice și școli teleormănene.
Invitații speciali ai manifestării din prima zi au fost Biblioteca Județeană „Ștefan Bănulescu” Ialomița, reprezentată de doamna Director Mihaela Racovițeanu și scriitorii Asociației Culturale Helis: Costel Bunoaica, Florentina Loredana Dalian și Gheorghe Dobre. Inițiativa a aparținut Managerului Bibliotecii „Marin Preda”, domnul Viorel Fota, căruia îi mulțumim pentru invitație și pentru deosebita ospitalitate.
În deschidere, au fost mai multe cuvântări, din partea gazdelor, oficialităților locale și invitaților: domnul Viorel Fota, domnul Petru Săvușcă – Șef Serviciu Comunicare, Relații Publice, Cultură și Sport al CJ Teleorman, domnul Gheorghe Pisică – Consilier personal al Primarului municipiului Alexandria, domnul Dan Popescu – Viceprimarul municipiului Alexandria, doamna Mihaela Racovițeanu, domnul Florea Burtan – Redactor-șef aș revistei Caligraf, domnul Pavel Mirea – Directorul Muzeului Județean Teleorman, domnul Stan V. Cristea – istoric literar.
După cuvintele de întâmpinare, au fost acordate premiile revistei „Caligraf”, iar doamna Mihaela Tudor – Director CJT, a prezentat pe scurt programul „Cu pași grăbiți către Bibliobus”.
A urmat momentul editorial dedicat oaspeților ialomițeni. Acesta a fost deschis de redactorul-șef al revistei Helis – domnul Gheorghe Dobre care a făcut prezentarea revistei și asociației cu același nume.
Doamna Mihaela Racovițeanu a prezentat, pe rând, scriitorii prezenți: Costel Bunoaica, Florentina Loredana Dalian și Gheorghe Dobre. Fiecare a vorbit publicului și a susținut lecturi din creație proprie. Au fost lansate cărțile apărute anul acesta: „A unsprezecea poruncă” – Florentina Loredana Dalian, „Noaptea, cu sinele meu” – Costel Bunoaica, „Trofee” – Gheorghe Dobre. Gazdele ne-au oferit și o frumoasă surpriză, fiecare dintre cele trei cărți având câte o recenzie din partea unor renumiți critici literari. Astfel, istoricul literar Stan V. Cristea a făcut o prezentare cărții „Noaptea, cu sinele meu”, iar scriitorul și criticul Liviu Comșia a „încondeiat” „Trofee” și „A unsprezecea poruncă”. Prezentări care ne-au cam lăsat „cu gura căscată”, nici măcar noi nu credeam că suntem așa buni. Mulțumim domnilor critici care s-au străduit să vadă în cărțile noastre numai partea bună!
A urmat vernisajul expoziției de pictură și grafică a pictorului Mihai Cătrună (personal, mi-au plăcut foarte mult, atât pictura cât și grafica de o expresivitate aparte), prezentarea publicațiilor editate de muzeul județean, a domnului director și prezentarea unei colecții inedite de cărți cu autograf, intitulată: „Marin Preda și Zaharia Stancu – Cărți cu autograf”, colecționar Teodor Nicolae Săceanu. E imposibil să nu te emoționezi când vezi semnătura și scrisul unor grei ai literaturii. Și totuși, dintre toate, cel mai emoționant a fost momentul muzical susținut de grupul folk „Arhaic”. Muzica interpretată de cei trei componenți ai grupului, scrisă de unul dintre ei, părea și… arhaică, dar și actuală. Actuală deoarece se adresează acelei părți neschimbătoare din om, indiferent în ce epocă ar trăi.
Despre festinul de după, nu mai vorbesc, și-așa mi-am depășit spațiul acordat de redactorul-șef. Ceea ce nu înseamnă că n-a existat.
Felicitări organizatorilor, domnului Director Viorel Fota pentru această sărbătoare a culturii în care s-au reunit mai multe arte și care a păstrat vie atenția publicului pe toată durata desfășurării.
În numele meu și al prietenilor Costel și Dobre, mulțumesc directorilor Viorel Fota și Mihaela Racovițeanu pentru șansa unică pe care ne-au oferit-o, aceea de a ne lansa cărțile la … Biblioteca din Alexandria. Sună bine, nu?

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!