poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1599 .



Versuri de doi bani (6)
personale [ ]
Colecţia: Texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Zarnicu ]

2013-06-30  |     | 



Îmi propusesem să mă opresc în detaliu asupra unor melodii apărute anul acesta, dar alte melodii cu versuri de doi bani au apărut recent, ca ciupercile după ploaie, așa că voi aminti doar „perlele“ din textele respective, încercând apoi să țin pasul cu noutățile.
1. „Alex Velea – E marfă tare“. „Fac duș, sunt fresh,/ În buzunar am cash/ Vreau să mai beau un fresh/ Că am nevoie de vitamine.“ Cred că în loc de vitamine ar fi mai potrivite niște pilule pentru coerență. „E party, party let’s go night!“, adică pe românește „hai să mergem noapte!“ sau „Nici vara, nici toamna, nici iarna, nici primăvara boy.“, adică, dacă gândim englezește, „primăvara boy“ ar trebui să însemne „băiatul primăvară“.
2. Îl lăsăm pe Alex – gândire întortocheată și ne oprim la melodia „Cortes feat Connect-R - Vedeta mea“. Echipa de textieri și-a stors îndelung creierii pentru a emana niște versuri geniale: „Vroiam să-ți fac logodna,/ Să te duc sus pe muntele Athos,/ Dar la câte păcate aveai/ Să ne cunune putea doar Kapatos.“ Le-a plăcut lor cum sună „Athos“ și „Kapatos“ și i-au împerecheat. Dacă nu se duce Kapatos la muntele Athos, atunci vine muntele Athos la Kapatos. Cam asta ar fi logica. „N-am găsit altă rimă“ ar fi celebra justificare a rimarilor (textierilor) neinspirați. „Și m-ai vrăjit cumva/ Cu-acel «Je ne sais pas».“ Nu știu cum poate o fată să vrăjească un băiat spunând doar patru cuvinte în limba franceză! Doar dacă e cu adevărat vrăjitoare și aceasta e una din formulele ei magice.
3. De la vânătoarea de vrăjitoare la „goana după dollar bill“: „Doddy feat Puya – Klandestin“. După cum observați, este o modă, nu doar în România, să arunci câteva cuvinte în limbi de circulație internațională“ printre versurile scrise în limba modestei tale țări. Astfel dovedești că ești „tare“, că ai deschidere spre occident, că ești receptat de toată omenirea. Și, dacă mai rostești „dollar“ și „bill“ cu „l“ voalat, ești și mai tare. Vacs! Semnul de recunoștință e zadarnic: „Mamă, îți mulțumesc din nou că m-ai ținut în scoală./ Fără școală n-aș fi știut să pun un text pe coală.“ Versurile reale ar trebui să fie următoarele: „Mamă, degeaba m-ai ținut în școală/ N-am învățat nici să pun un text pe coală.“ Decât să alerge după „dollar bill“, mai bine ar pune mâna pe carte!
4. În aceeași categorie a cosmopoliților se înscrie și melodia „Grasu XXL feat Guess Who - Lala Song“ (probabil că Grasu se pronunță cu „r“ graseiat). Reproducem câteva versuri, fără să le mai comentăm: „Wow! Zici că-i San Francisco../ Ce-ai pus în pahar de mă simt atât de disco?/ Sanchi!/ Toată lumea o arde junky./ Văd în jurul meu mult prea multe fețe funky!/ Yeah! În plastic/ Tu ca Julieta, Romeo ca-n Fantastic/ Clasic! / Beau molotov,/ Fiindcă intră frig și-acum văd steluțe mov!/ I Love This Club!“. Eu le-aș arde una să vadă stele verzi!
5. Lipsă totală de inspirație și în melodia „Shift feat. Marius Moga - Sus pe toc“: „E din Constanța,/ ca ea n-a văzut Franța,/ Îți taie respirația,/ Tu cheamă ambulanța,/ C-are accent, dar nu e d-ăla dance.“ Alte exemple de versuri neinspirate: „Și Satu Mare e-un oraș mare,/ Ai mei petrec până când soarele răsare.“ sau „N-o cheama Iulia, dar vine de la Alba,/ Distanță mare, dom’le, s-a tocit și talpa.“ Am găsit, totuși, și un strop de poezie în această melodie, lucru rar întâlnit în zilele noastre: „Și, când se lasă seara,/ Înmugurește Timișoara!“
6. Încheiem cu un superhit al lunii iunie 2013: „Cabron - Frunzele și iarba“. Melodia începe ca la nuntă: „Yeah, Hahaha Productions, 2013/ Se anunță o vară incendiară, doamnelor și domnilor!/ Yeah, Cabron!“ Adică un fel de „I-auzi nașule!“ Apoi Cabron delirează, debitând niște versuri fără sens: „Că tot acolo ne-am și cunoscut/ Eu mă jucam cu tine/ chiar nu vroiam să te uiți urât/ Vroiam doar să avem o zi de vară/ Mai bine stăm aici pe lac/ că-i panică la scară/ Și mintea mea-i departe, plecată-n altă parte./ Noroc ca mi-am luat sucu' și vreo două-trei tarte.“ Îi recomand să se ia de mână cu Alex Velea și să urmeze tratamentul pentru coerență!
Arivederci și je vous îmbrățișez pe all of you!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!