poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1396 .



Uniunea Scriitorilor în vizită la Helis
personale [ ]
Întâlnire de lucru între scriitorii ialomițeni și domnul Angelo Mitchievici – Președintele Filialei Dobrogea a Uniunii Scriitorilor din România

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Florinel ]

2013-12-07  |     | 




Miercuri, 04 decembrie 2013, Biblioteca Județeană „Ștefan Bănulescu” Ialomița a fost gazda unui eveniment care, din câte știu, se petrece cu frecvența apariției cometei Halley, adică o dată la… niște zeci de ani: noul președinte al Filialei Dobrogea (Constanța) a Uniunii Scriitorilor din România, criticul și scriitorul Angelo Mitchievici, conferențiar universitar la Catedra de Filologie a Universității din Constanța, însoțit de fostul președinte al aceleiași filiale, scriitorul și editorul Ovidiu Dunăreanu și de scriitorul Ioan Nistor, au poposit la Slobozia pentru a-i cunoaște pe o parte dintre scriitorii ialomițeni, membri ai Asociației Culturale „Helis”. După cuvântul de deschidere al domnilor Mitchievici și Dunăreanu, cei prezenți s-au prezentat pe scurt și și-au expus opiniile privind o viitoare colaborare în plan literar: Gheorghe Dobre, cel care a făcut și o descriere mai detaliată a „grupului Helis”, a asociației și „instrumentelor” de lucru ale acesteia (revistă, editură), Costel Bunoaica, dr. Ioan Nistor, Constantin Gornea, Florentina Loredana Dalian, Alexandru Bulandra, Șerban Codrin, Titi Damian, Ioan Neșu, Vasile Iordache, Vitalie Buzu (care nu a venit cu mâna goală, ci a adus câteva eleve ale Colegiului „Mihai Viteazul”, iubitoare de literatură), Carmen Tănase, Florin Ciocea și Nicolae Teoharie. Opinia unanim exprimată de vorbitori a fost aceea că astfel de întâlniri (care urmează să aibă loc cel puțin de două ori pe an, atât la Constanța cât și la Slobozia) sunt benefice ambelor grupări și, în cele din urmă și cel mai important, literaturii actuale.
Domnul Ovidiu Dunăreanu, un mai vechi prieten al slobozenilor, cunoscând pe majoritatea dintre ei, nu atât personal, cât mai ales prin scrierile acestora, pe unii dintre ei publicându-i chiar în revista constănțeană „Ex Ponto”, a subliniat, referitor la revista „Helis” că aceasta „este fereastra prin care vă vedem”.
La finalul întâlnirii, domnul Angelo Mitchievici a remarcat că Helis are o tradiție, că există o coeziune de grup, o solidaritate remarcabilă, fapt îmbucurător și destul de rar în lumea scriitoricească și a făcut cunoscute câteva dintre intențiile Domniei Sale în ceea ce privește conducerea filialei: asigurarea unei mai bune vizibilități a scriitorilor și a cărților acestora, organizarea unui festival anual de poezie în perioada mai-iunie, începând încă de la anul, cu invitați din toată țara. Îi dorim mult succes în realizarea tuturor obiectivelor propuse și ne bucurăm că Filiala Dobrogea are un președinte tânăr și responsabil, conștient de rolul său, deloc ușor, în sfera literaturii române. La rândul nostru, sperăm să facem cinste acestei nobile arte – literatura – nu doar prin scrierile noastre, ci și prin mai buna implicare în zona culturală. Deja doamna Mihaela Racovițeanu, Director al Bibiliotecii „Ștefan Bănulescu” a lansat de pe acum o invitație domnilor Mitchievici și Dunăreanu, pentru ediția viitoare a Salonului anual de carte.
Mulțumim doamnei Racovițeanu pentru găzduirea în spațiul propice întâlnirilor de lucru oferit de sălile bibliotecii, domnilor Mitchievici, Dunăreanu și Nistor pentru vizita deosebit de agreabilă a Domniilor Lor.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!