poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1131 .



Moștenirea
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Levana ]

2020-06-09  |     | 



În sfârșit am călătorit împreună cu soțul meu în sudul și nordul Israelului la cele două fete ale noastre, reușind să ne vedem și cu cei opt nepoți. Dopurile de circulație și panorama văzută din mașină m-au bucurat mult. Încă totul era verde iar lumea adunată de-a lungul falezelor spre mare, care stătea înghesuită ca și cum totul era perfect, nimic nu s-ar fi întâmplat timp de aproape 3 luni! Recunosc că, uneori ni s-a părut că pandemia, Coronavirus ar aduce sfârșitul nostru, exact ca-n film american, unde un nebun cu studii superioare și amanta sa, ar fi vrut să elibereze un virus ucigător, pentru oameni, sub apă, în Catedrala Sofia din Instambul...Dar acolo lucrurile s-au rezolvat; până la urmă, au fost depistați la timp, în ultima clipă de către autoritățile internaționale. Dar mesajul filmului, al nebunului, om de știință -în mod special- conținea dorința lui de a ucide oamenii, să se nască cât mai puțini, pentru că transforma planeta albastră în ceva de nelocuit. Pentru că, prin exterminarea populației s-ar rezolva alte probleme stringente precum: foametea, păstrarea planetei intactă, poluarea și multe altele! Cel puțin ce m-a frământat mult în această perioadă este lipsa de educație a populației, nerespectarea mesajelor de igienă, purtarea măștilor (cam vulnerabile, transpir în ele)...și, nu în ultimul rând, curățenia orașului care, în continuare lasă mult de dorit.Întoarcerea la un fel de primitivism religios și lipsă de respect pentru semenul tău, numai pentru că unii mai cred în zvonurile false,adică, lui personal nu i se poate întâmpla nimic, Dumnezeu îl apără, etc! Știrile aflate de curând legate de călătorii spre România unde mulți israelieni au fost reținuți în aeroport, terminal, zona de tranzit, multe ore, pe motiv că nu au rude românești, pașapoarte românești ci, numai pașapoarte israeliene (cu toate că au proprietăți cumpărate în România) m-au pus-din nou- pe gânduri!
Ca orice pensionar îți dorești să ai o căsuță la munte (din vis), undeva în România, să mergi în vacanțe, să te odihnești. Dar, lucrurile nu țin o veșnicie! Copiii tăi ar trebui să aibă aceleași drepturi! Remarci că, generația născută din tine nu are pașaport românesc nici rude apropiate! Deci e un mare risc ca agoniseala pensionarului, munca ta de-o viață, poate să se ducă pe „apa sâmbetei”,adică moștenirea legală cumpărată peste hotare!



.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!