poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2054 .



Epuizarea 1, Vigoarea 1, Staticul și activul 1,2,3,4
personale [ ]
Gânduri esoterice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2020-08-03  |     | 



Epuizarea și surmenarea sunt direct proporționale cu irosirea și disiparea energiilor furnizate de entitățile din lăuntrul omului și au drept consecințe nefaste inerția, pasivitatea și lenea.
Lipsa energiilor generează apariția non-energiilor care distrug cinstea, onestitatea și pozitivitatea oamenilor și îi îndreaptă înspre fărădelegi, necinste, venalitate și compulsivitate care le furnizează energii negative scoțându-i din inerție și pasivitate și omul întreprinde acțiuni reprobabile intrând în conflict cu legile.
Epuizarea mărește somnolența și oboseala fără motiv și poate avea ca simptome funeste renunțarea, blazarea și fatalitatea, de aceea când apar simptomele epuizării să ne intensificăm și să ne multiplicăm gândurile, căci ele sunt purtătoare de energii care prin cumulare revigorează și dau vigoare și vitalitate omului.
Vigoarea posedă energii continue și intense, iar letargia afectată de pasivitatea și inerția creatoare de timpi morți, când gândurile pot cădea în hiatusuri, deține energii fluctuante, discontinue și anemice.
Vigoarea însuflețește timpul care, altruist, acceptă în el activitățile omului și întâmplările prin care trece.
Energiile nu numai că dau vigoare și vitalitate omului, dar și dezintegrează impuritățile și lesturile pe care acesta le acumulează zilnic.
Vigoarea conferă fortifiant aptitudinilor și abilităților, separă distracția de greutatea vieții și are similarități cu fervoarea, una dinamizează, cealaltă acutizează pasiunea.
Staticul infiltrat în viață îi induce siderare, inerție, pasivitate și de viață se fixează stagnarea vetustă și cu limite ființiale înguste, absorbind consecvențe stereotipe, superficiale și diluate.
Staticul încetinește gândurile, ritmurile ființiale și micșorează numărul și calitatea activităților care definesc omul.
Staticul nu poate performa și pierde în competiția cu activul, complăcându-se într-un spațiu de confort în care iresponsabilitatea coabitează cu lenea și care este condus de inferiorități.
Staticul predispune la somnolență și la visare diurnă, generează goluri prin care se mișcă deșertăciunile, superfluul, inactivitatea și absența care distrug incumbarea.
Staticul are înclinație la ceea ce înseamnă să nu faci nimic care împuținează ființa în care apar golurile influențând ființa să perceapă în hiatusurile timpului mort nimicnicia, zădărnicia și non-sensul vieții.
Staticul manifestă idiosincrazie la vocație și creație care presupun un melanj între efortul creativ și spiritual, fecunditate, inventivitate și auto-depășire și care accelerează și intensifică gândurile, în timp ce staticul le încetinește și le diluează.
Staticul are repulsie la mișcarea de orice fel și nu se poate racorda la spiritualitatea inventivă și inovatoare, așa că se pliază pe materialism căruia îi lipsește extazul, beatitudinea, beatificul și beneficul pe care spiritualitatea le coordonează pentru a obține optimul ce vrea să-l aplice unei vieți active.
Staticul manevrează inactivitatea căreia îi inserează timpul siderat și non-timpul care produce hiatusuri în mental, iar activul generează activități diverse și multiple și în ele efortul pare pasiune și efervescență a trăirii.
Activul dinamizează viața și modelează din exces iridescențe de acte creatoare și când activul absoarbe plenitudinea îi dă formele maximului și consistențele satisfacțiilor pe care activul le susține și le menține într-o viață ca un joc între superlative și avantaje.
Spiritualizarea vieții nu ar fi posibilă într-un om modelat de static care nu are acces la spiritualitatea integrând omul activ și inventiv în ființa universului cu mișcări și activități absolute, galactice.
Staticul infiltrat în cotidian îi reduce activitățile și îi neutralizează activul acordat la dinamicul cu efervescențe, pasiuni, febrilități și fervori existențiale și depus în concret îl maculează cu tina vâscoasă și cu adicția la rutinele stereotipe care-l împing pe om în recluziunea tiparelor limitative care au ca rezultat pierderea și evanescența unor elemente din matricea ființială.
Concretul cu static în el ce-i produce somnolențe și leni cronice, secționează traiectoria zborului pe care vrea s-o urmeze vocația spirituală materializată în actele creatoare conferind artă vieții.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!