poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 640 .



Lumea cea nouă
personale [ ]
dedicată lui Paul Alex

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [andrei39 ]

2020-11-11  |     | 



Suntem în pragul unei noi lumi. De la individual la colectiv, de la naționalism și patriotism spre globalism, de la intimitate la aglutinare, de la diversificare la uniformizare a valorilor.
Lumea se schimbă.
Dar oare este aceasta și voința lui Dumnezeu?
Oare aceasta este dorința Lui cu privire la creația Sa?

**

Să ne reamintim:
era odată un început. Toate au un început. Noi am început frumos viața, într-o grădină cu de toate în ea: cu pomi fructiferi de toate felurile, cu o multitudine de animale blânde lângă noi, pe care să le denumim, să le punem un nume după dorința noastră, cu o climă caldă și calmă, fără furtuni, uragane, tornade, incendii de pădure..
Toate aceste rele au apărut pe parcurs, după ce am părăsit grădina Edenului.
Toate acestea s-au întâmplat odată cu coborârea noastră de la rangul de ființe îngeri la ființe om.
Eva și Adam si-au dat seama că erau goi. Și și-au acoperit cu frunze de smochin intimitatea, au realizat că sunt goi.
De unde a venit goliciunea, senzația de goliciune?
De la îndepărtarea de cuvântul lui Dumnezeu.
Dacă stăteau în perimetrul cuvintelor lui Dumnezeu, nu s-ar fi întâmplat să se simtă goi.
Nu numai goi, eu cred că și singuri s-au simțit, părăsiți de Creator.
Dar Creatorul și așa i-a iubit. Erau creația Lui . Adam și Eva erau ai Lui, nu de la cel rău.
Trebuia cumva să facă ceva pentru ei, să le mai acorde o a doua șansă, să ne mai acorde nouă celor de azi, din lumea lui dublu douăzeci ca an o a doua șansă.
De aceea apare la versetul 21 din capitolul 3 al Genezei o curiozitate:
Dumnezeu i-a îmbrăcat pe Adam si Eva în haine de piele:
”21 Domnul Dumnezeu a făcut lui Adam şi nevestei lui haine de piele şi i-a îmbrăcat cu ele.”
Nu erau bune șorțurile de frunze de smochin pe care și le-au făcut singuri?
Era o chestiune de modă? Dumnezeu prefera pielea în loc de frunze de smochin?
Dar, de unde piele? De la cine? De la ce?
Erau tăbăcari pe vremea aceea? Nu.
Dar?
De la un sacrificiu de animale, primul făcut în istoria pământului. Două animale , nu se specifică ce tip de animale, au fost sacrificate pentru cei doi.. fii neascultători.
Ei trebuiau să moară în clipa neascultării lor, dar li s-a mai dat o șansă, ni s-a mai dat o șansă. Pentru asta trebuia să moară cineva în locul lor, așa este jocul acestei lumi. Greșești, cineva trebuie să plătească, tu sau cineva în locul tău.

**

Îmi aduc aminte de o poveste reală din perioada de după al doilea război mondial când mulți creștini au fost închiși pentru credința lor în temnițele comuniste din Europa de est. Era un creștin dintr-un lagăr rusesc care la raport, dimineața, când se întreba cine a făcut cutare și cutare lucru ca să fie pedepsit în fața tuturor, el se oferea de fiecare dată.
Deși nu el era acela care făcuse fapta, dar știind ce dureroase erau bătăile, știa că frații lui creștini mai debili nu vor putea duce acest tratament mult și vor muri. El era mai osos, mai rezistent și se sacrifica de fiecare dată în locul colegilor săi ”vinovați” de te miri ce..ca să fie pedepsit.
Și a făcut asta până într-o zi când nu a mai rezistat nici el.. și Domnul l-a luat la ceruri. Dar a salvat astfel zeci de colegi de bătăi grozave și moartea lor.
Există martiri.
Deci, pentru orice încălcare a unui regulament, există o pedeapsă, oriunde, aici sau in ceruri. Nu se poate altfel. Nu există altă soluție!

**

De aceea trebuiau sacrificate două animale atunci, pentru păcatul originar al lui Adam si al Evei.
Nu există altă soluție, ori mori tu , ori moare altcineva pentru tine.

**

Tot așa îmi amintesc o secvență dintr-un film controversat al regizorului de geniu Stanley Kubrick intitulat: ”Eyes wide shut ” în traducere ”Ochii larg închiși”.
Tom Cruise, care joacă rolul doctorului medic de familie curios, ajunge printr-un lanț de potriveli ( nu întâmplătoare adaug eu) la o petrecere privată ocultă unde nu avea practic ce căuta. Era mascat, știa parola de intrare dar.. a fost descoperit imediat că este un impostor la acea petrecere privată cu orgii sexuale, ritualuri satanice etc. Este demascat, pus în mijlocul adunării în văzut tuturor participanților la petrecere (unde toți purtau mască, nu se știa care cine este) .. i se hotărăște soarta.. este găsit în unanimitate vinovat pentru încălcarea cu bună știință a unei petreceri private, pedeapsa era una singură...
Atunci, o femeie din decor, care juca rol de prostituată la dispoziția tuturor, o ”nimeni” între marii oculți milionari de la balcon rupe tăcerea:
ea cere să poarte ”Ea” pedeapsa pe care trebuia să o ia doctorul curios, Tom Cruise.
Este întrebată încă o dată de președintele acelei oculte dacă e sigură pe ce afirmă.
Ea confirmă că da, este sigură.
Atunci doctorul este lăsat liber să plece, i se atrage atenția că i-a trecut de data asta glonțul pe la ureche, i se impune să nu spună nimănui nimic din cele văzute.
Cine este totuși acea fată misterioasă care ia asupra ei pedeapsa ce i se cuvenea doctorului?
Este chiar femeia pe care la începutul filmului doctorul o salvează dintr-o intoxicație cu droguri la o petrecere a unui milionar misterios. Ea îl reține în memoria ei vizuală pe doctor chiar și așa amețită de drogurile luate, știe că i-a salvat el ei viața la petrecere și acum, după câteva zile, întâlnindu-l din nou pe doctor la petrecerea ocultă unde ea era participantă ca prostituată de întreținere a oaspeților milionari mascați, se oferă să poarte pedeapsa în locul lui ca să îl elibereze.
Observați un șablon, o matriță bine înțeleasă și exprimată în film de Kubrick? Greșești, plătești!
Karma, ar zice orientalii!
În finalul filmului, doctorul află din ziare a doua zi că prostituata care i-a salvat practic viața a murit misterios într-un accident. A fost sacrificată de ocultă. Așa este regula, nu se face excepție de la ea pentru nimeni!
Femeia care l-a iubit pe doctor pentru ceea ce a făcut pentru ea, s-a sacrificat practic cu bună știință în locul lui.
Tom Cruise joacă bine aici rolul Evei, al lui Adam, curioși de lumea ocultă, de lumea șarpelui, de ”cealaltă lume”.. mușcă și el ca și Eva și Adam din fructul interzis.. și trebuie să moară!
În film culmea, prostituata joacă rolul simbolic de salvator, de Hristos pe cruce pentru oamenii care au greșit. De ce pune Kubrick regizorul o prostituată în acest rol splendid de salvator?
Ne aducem aminte, nu o dată Isus spune fariseilor care dădeau dovadă de ipocrizie, fariseism că nu pentru ei este împărăția cerurilor, pentru ipocriți și le mai spune că vameșii si prostituatele vor ajunge să intre înaintea lor în împărăție!
Şi Isus le-a zis: „Adevărat vă spun că vameşii şi curvele merg înaintea voastră în Împărăţia lui Dumnezeu.” Matei 21.31

Ce durere , ce lovitură în orgoliul fariseilor care căutau de atunci un prilej să îl omoare.
Isus a văzut în sufletul prostituatelor simplitate, curăție, lipsă de ipocrizie, lipsă de mândrie. Ce mândrie mai poți avea când oriunde mergi pe stradă te arată bărbații cu degetul, te comentează, vezi zâmbete cu accente de lascivitate pe fețele lor, iar femeile lor te urăsc, te scuipă în față dacă au ocazia căci de, le furi bărbații, le furi bărbăția lor ...
Isus a apreciat sufletul lor, durerea lor asumată, smerenia lor.
Da, le-a spus să nu mai păcătuiască, dar le-a iubit sufletul.
Aici în film o prostituată salvează un doctor bogat.
Și plătește cu moartea ei pentru asta!
La fel în pușcăriile comuniste, există oameni care sunt sfinți prin gestul lor!
Se supun bătăilor repetate până la moarte prin epuizarea energiei vitale și asta în locul colegilor creștini.

**

Să ne întoarcem la Adam si Eva.
Aveau haine de piele acum pe ei.
Cineva făcuse un sacrificiu pentru sufletul lor, ca să nu piară atunci.
La fel peste mii de ani, Cineva a făcut marele sacrificiu pentru întreaga omenire.
Numele lui este Fiul lui Dumnezeu, unicul și singurul fiu născut din Dumnezeu.
Pe o cruce, între doi tâlhari, fără să fi meritat crucea, totuși face asta și făcând asta dintr-o dată întregul neam omenesc păcătos are o speranță. El a murit în locul nostru, al tuturor, ca noi să putem trăi veșnic.
E complex procesul acesta de a muri în locul cuiva și a prelua astfel karma lui negativă. Nici eu nu îl înțeleg pe deplin, recunosc.
Îl știu și orientalii dar îl exprimă în mod diferit, spre întristarea mea.
Dar asta este altă poveste.
Adam si Eva acum mai au o șansă. Noi avem o șansă. Satana a fost învins acum 2000 de ani pe cruce. Încă are putere azi, încă dorește împărăția lui să se facă pe pământ, nu a lui Dumnezeu. Și se pare că pas cu pas va reuși.. până la un moment dat!

**

Acum în noiembrie 2020 vedem cum o lume cu principii necreștine se arată la orizont din ce în ce mai clar.
Globalizarea în locul națiunilor independente, in locul patriotismului, al iubirii de patrie și Dumnezeu cum ar spune Adrian Păunescu.
Trăirea în grupuri, nu în cupluri cum a rânduit Dumnezeu la facere.
Dezmăț sexual, teoria identității de gen..
Izolarea, distanțarea nu doar fizică, ci socială..
Toată lumea pare pe zi ce trece întoarsă cu susul în jos din punctul de vedere al valorilor morale, creștine.
Aproape că glasul și voința dătătoare de speranță al prostituatei din filmul lui Kubrick acum nu se mai aude..
Vrea, dar nu prea mai are pentru cine muri..
De la balconul de unde strigă :
” - Eu mă ofer să mor in locul lui..”
nu se mai aude vocea pană jos, în hărmălaia globalistă neomarxistă a zilelor noastre.
Închei cu o strofă eminesciană plină de semnificație:

” Şi te-ai dus, dulce minune,
Ş-a murit iubirea noastră -
Floare-albastră! floare-albastră!...
Totuși este trist în lume!”


Și, deși astăzi este trist pe lume, speranța nu a murit niciodată, pentru că dragostea lui Dumnezeu este fără limite. Noi doar trebuie.. să avem credință .

11.11.2020









.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!