poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1933 .



Forța centrifugă și centripetă 9, Fiindul și nefiindul 1,Fortuitul 1,2,3
personale [ ]
Gânduri preeminente

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2021-01-08  |     | 



Forța centrifugă subminează forța vitală prezervată de forța centripetă cu rol și funcție de centrare a ființării care aduce cu ea echilibrul, armonia, realismul și luciditatea și care dă coerență principiilor coagulate într-o dialectică a sinelui cu forță logică care disipează anomaliile, enormitățile, elucubrațiile și iraționalitățile.
Reactivul forței centrifuge se confruntă cu proactivul forței centripete și rezultatul va contura un pattern al omului pozitiv ce transmută grobianul inestetic într-o elevație și eleganță estetice, sau al omului negativ care caută mijloacele funeste pentru a face din ele instrumente coercitive ale răului.
Nefiindul este populat cu non-a fi-uri care sunt entități imateriale așteptând încarnarea și care se mișcă prin memoria nefiindului care privit ca un întreg are mecanismele non-ființării și vibrează pe frecvențele unui nimic însuflețit de non-viață.
Fiindul are echivalențe cu totul, cu universul și cu Dumnezeu, fluidul său umple realitatea, fenomenele și oamenii și fluidul fiindului este procesat și prelucrat de imanența omului pentru a-l preface în substanță ființială.
Genunea la care se racordează depresia este un hiatus de nefiind de natură psihedelică.
Fortuitul are un risc fiindcă nu poate fi controlat, prevăzut și anticipat, se desfășoară într-o improvizație care-și atașează neașteptatul.
Fortuitul dezactivează intuiția și induce variabile viziunii care-și pierde transparența și perspectiva, astfel că din viitor cad în neant sensurile.
Fortuitul are similarități cu hazardul, echivocul și neașteptatul și sub acțiunea lui ființa este invadată de haos, căci fortuitul dă oscilații conjuncturilor și circumstanțelor, astfel că omul atins de fortuit poate atrage avantajele sau dezavantajele.
Consecvența care-și securizează principiile împotriva versatilității care și-a anexat improvizația, se teme de fortuit, fiindcă nu-i cunoaște variabilele și are propensiune la constantele pe care și le însușește sistemul electro-magnetic uman prin homeostază.
Dacă am putea modela, procesa și prelucra variabilele generate de schimbări le-am putea transsubstanția în constante având calitatea ineditului, vivifiantului și inovatorului care ar deveni elemente noi ale matricei ființiale respingând fortuitul fiindcă variabilele lui nu pot fi integrate în ființă și nici asimilate de sistemul electro-energetic și magnetic al omului.
Versatilitatea are apetență la fortuit pe care îl modelează în formele inventivității și fortuitul umple improvizația influențând experimentarea cu doză de schimbare și de inedit.
Spiritul și rațiunea cu funcții de control, coordonare, planificare și conducere resping fortuitul pe motiv că hazardul, necunoscutul, echivocul și neașteptatul care îi formează compoziția, nasc haosul, debusolarea și bulversarea înnegurând mentalul, iar conștiența este afectată de distorsionare.
Fortuitul mărește dezordinea, distruge planificarea și dezmembrează rutinele, obiceiurile, stereotipiile și tabieturile fără a le înlocui cu echivalente rezonabile.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!