poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1035 .



Debilii 5,6, Hedonismul 1, Libertatea și non-libertatea 1,2,3,4
personale [ ]
Gânduri sublimate

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2021-08-16  |     | 



Nu toți debilii se desfășoară la suprafața superficială a vieții acolo unde se manifestă mediocritatea, unii accesează un profund care se găsește în imanența ființială distorsionată de non-esențe de natură malformată, pline de deșertăciuni, nimicnicii și contradicții la care sunt vulnerabile gândurile debililor.
Multidimensionalul performant și perfectibil ia forma în cazul debililor dimensiunilor dihotomice care produc contradicții, dezechilibre și dualități înregistrând discrepanțe între gânduri, psihic, spiritualitate și somatic.
Debilii se identifică cu predilecție cu gândurile deformate în loc să se focuseze pe spirit și spiritualitate care au esențe ce nu pot fi distorsionate și viciate.
Debilii își pot construi influențați de non-esențe o non-spiritualitate care funcționează pe bază de non-uri, negativități și inversări, intenționând să dezintegreze pro-urile, pozitivitățile și spiritualitatea ce sunt sine qua non unei ființări normale traversate din când în când de benefic, optim și fericire.
Non-spiritualitatea construiește un non-sistem la care se conectează debilii și grefează pe a fi-ul fragil, vulnerabil și înțesat cu non-uri un non-a fi care are în față minusurile, non-spiritualitatea și dihotomiile și în spate plusurile, pro-spiritualitatea, armoniile și echilibrele de care s-a descotorosit.
Debilii nu pot accesa superiorul decât în creație, însă și aceasta are urme și umbre de contradicții, neadecvări, antiteze și de abstract.
Să epurăm din hedonism excesul, viciile, păcatele, lubricul și adicțiile, să spiritualizăm hedonismul pentru a infuza în plăceri și distracții rafinamentul, elevația, beatificul și pasiunea fără impuritățile ce le scad gradul de intensitate.
Consecvența evită hedonismul și se conectează la cumpătare, chibzuință și rutină, în schimb versatilitatea vede în hedonism pusee de plăcere pe care o consideră pozitivă și benefică pentru om mai ales dacă este accesorizată cu pasiune.
Hedonismul este o doctrină atractivă, însă oripilează devierile lui înspre adicțiile care sunt mai grave decât depresiile, cronicitatea lor augmentează suferința dacă pe ea se pliază sevrajul.
Consecvența pune limite libertății care se acordează la adaptabilitate, iar misticul distruge limitele libertății pentru a o lăsa să cutreiere spațiile supranaturalului, transcendentalului și absolutului.
Posedăm o dimensiune finită a libertății care dacă ar fi nemărginită ne-am conecta la mintea, spiritul și sinele lui Dumnezeu.
Versatilitatea acordă libertății spațiile întinse ale schimbărilor și când libertatea întâlnește utopia vede în supremul ei o altfel de libertate ostracizată de dogme, conveniențe, legi și norme, căci are consistență non-telurică și sensuri mistice și metafizice.
Libertatea multiplică, esențializează și amplifică dimensionalul care dobândește n dimensiuni fiecare caracterizând o calitate, o aptitudine sau o vocație.
Libertatea se conectează la totul e permis, pe când non-libertatea se acordează la totul e interzis, între ele circulă dogmele, ideologiile, normele și regulile întărite și cristalizate de legi.
Non-libertatea are sensuri punitive și tiranice, este sursa coercițiilor care reduc multidimensionalul la unidimensionalul ce suprimă creativitatea, inventivitatea, inovația și ierarhizarea și vrea să-l proiecteze pe om în gregarul uniform, rudimentar, grosier și involutiv.
Non-libertatea percepe în imaginativul și reflexivul creației forme de răzvrătire, de aceea artiștii sunt indezirabili când non-libertatea e activă și libertatea pasivă.
Libertatea conține în ea optimul și dacă este necuprinsă este înglobată în akasha care își însușește semnificațiile ei în care utopicul coexistă cu sensul și nemărginitul, căci o libertate nemărginită nu poate fi asimilată și integrată în omul care se mulțumește cu o libertate telurică în cazul vulgului sau cu o libertate spiritualizată în cazul artiștilor.
Libertatea este prezervată și securizată de arte a căror imanență și potențial sunt direct proporționale cu libertatea, iar purul din libertate este absorbit de utopie, pe când non-libertatea se desfășoară și găsește teren fertil în distopia care strânge toate fațetele tenebroase, întunecate și obscure ale tuturor vieților oamenilor construiți din antiteze.
Non-libertatea are aparența unui coercițiu pur care inversează dimensiunile existențiale având tendință descendentă, în timp ce libertatea necuprinsă are similarități cu o utopie impură, impuritatea fiind dată de conștiența maculată și întinată de teluric, concret, mundan și cotidian.
Libertatea amplifică dimensiunile ființiale având un trend ascendent, iar non-libertatea extrage din dogme legile punitive, din păgân blasfemia și sacrilegiul, din conveniențe consecvența vetustă și din provocări obstacolele și piedicile pe care le cumulează și obține astfel calamitatea ființială care poate decade adaptabilitatea în fatalitate și supraviețuirea în suicid, însă din fericire reziliența respinge și contracarează non-libertatea și se folosește de forțele pozitive pentru a integra libertatea în mental, axă, structură, matrice și sistem.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!