poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 434 .



Stare de dialog
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [mircea2005 ]

2021-10-21  |     | 



Dimensiunea conflictuală a dialogului sau conflictul ca mod de dialogare este reprezentată de capacitatea acestuia de a fi conflict/contrazicere/combatere/confruntare, o îndistanțare care distruge apropierile pentru a crea căi de împărtășire, care construiește autostrăzi de comunicare pentru a permite cuvintelor să transporte idei în toate direcțiile atât pentru un profit reciproc al participanților, cât și pentru o problematizare care tensionează și detensionează ritmat prezența prin distrugerea acestuia și transformarea sa în neprezență. Dimensiunea conflictuală a dialogului este dată de distanța pe care o așezăm între cuvinte spre a exprima opțiunile prin care dialogul își poate rostui propria existență. Dialogul este adevăratul război al gândirii. În lipsa acestuia nu putem vorbi despre noi, ci numai despre mine sau tine, ceea ce reprezintă argumentul primordial al conflictului. Astfel, lipsa comunicări nu este aceiași cu lipsa dialogului, deoarece dialogurile pot comporta adevărate dimensiuni monologice, pe când comunicarea nu poate exista în acest context ca exprimare, deoarece, spre a fi, necesită cu vehemență prezența a două dimensiuni care să se manifeste fenomenologic spre evenimențierea rostirii prin intermediul căreia se rostuiesc, cărămidă cu cărămidă, podurile care leagă orizonturile lumii, care țes pânza mesajului, imaginea ideii și vibrația care pulsează între răsăritul și apusul interminabil al ființei prin intermediul căreia persoana își exprimă esența. Dialogul, așadar, trebuie să fie belicos! Altfel este numai un sac de carne pe care îl înfășurăm în pânză, îl ungem cu uleiuri aromate și îl îngropăm în speranța învierii fără a crede în Înviere. Conflictul dintre cuvinte este o necesitate pentru a fi vii prin limbă. Poate că, numai dacă ne gândim la modul în care poeții cântă ceea ce cuvântul poate exprima înțelegem cât de important este dialogul, deoarece ei dialoghează într-un mod pe care cu toții îl înțelegem, deși nu cu toții îl putem rosti asemenea lor. Dialogul este, prin urmare, o stare lirică care înalță și coboară, sfâșiind natura umană și ființa umanității. De fapt, dialogul este războiul lumii pe care aceasta îl poartă cu sine dintotdeauna și îl exprimă în moduri atât de diverse. De aceea, întotdeauna numai în dialog se află, întreagă și mereu prezentă, existența numai ca poezie.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!