poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4792 .



Pretul pentru o viata : 85 lei
personale [ ]
articol : nu omorati copiii!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Casiana ]

2005-09-28  |     | 



*luarea deciziei de a fi mama este una cu multe, multe implicatii * numeroase tinere nu vor sa-si asume responsabilitatea cresterii unui copil, ci aleg calea cea mai usoara si corecta, cred ele, aceea de a avorta


Mass-media furnizeaza foarte multe amanunte referitoare la protejarea adolescentelor in timpul actului sexual, deci, informatii exista.Practic, foarte putine dintre ele ar trebui sa ajunga pe masa ginecologica.Probabil este vorba de jena pe care o simt cand trebuie sa mearga la un centru de planning familial pentru a cumpara contraceptive.Irina Catignera, medic la Centrul de Planificari familiale de la maternitatea "Cuza Voda", Iasi, a declarat:" E posibil ca tinerele sa se teama de prima consultatie la ginecolog, dar pot folosi contraceptia orala care consta doar in luarea unei pilule zilnic.Aceste tablete nu sunt periculoase si sunt foarte eficiente cand sunt utilizate corect.Le poti folosi oricat timp doresti fara sa faci pauza.Pilulele nu interfera cu actul sexual."
Inca un motiv pentru care fetele nu se informeaza inainte, este teama de a nu afla familia si cunostintele.Dr. Catignera spune ca nu este obligatoriu ca tinerele sa-si dezvaluie identitatea si ca tot ce se petrece in cabinet ramane strict confidential.Cauzele avortului la minore sunt variate: majoritatea sunt eleve pentru care un copil ar insemna renuntarea la studii, la realizarea pe plan profesional, nu au o relatie stabila cu partenerii, provin din mediul rural si risca sa fie alungate de acasa sau fac parte din inalta societate si trebuie sa spele rusinea familiei.
Tinerele care avorteaza au varste cuprinse intre 14 si 29 ani.
"Nu exista nici o lege prin care ambii parinti sa fie de accord cu avortul decis de mama, nici macar in cazul celor casatoriti.Numai in Japonia exista o astfel de lege si, de obicei, tatii nu sunt de accord, pentru ca ei sunt foarte incantati de urmasii lor.", ne-a declarat dr. Catignera.Cei de la centrele de planificare familiala nu incearca sa schimbe hotararea minorelor de a avorta, dar, inainte de toate, le trimit la organizatii unde le este asigurata cazarea, masa, sunt ajutate sa-si gaseasca un serviciu si li se da o suma minima de bani, in speranta ca-si vor schimba parerea si nu vor renunta la viata pruncilor lor.Consilierii vin de doua ori pe saptamana, dar marturisesc ca nu intotdeauna incercarile lor dau rezultate.Au fost cazuri in care tinerele s-au razgandit imediat ce au platit chiuretajul sau chiar pe masa de operatie.
Complicatiile avortului pot ameninta sanatatea femeilor, inclusiv posibilitatea de a avea copii in viitor.Avorturile frecvente pot afecta pana si psihicul femeilor, ele ajungand, la un moment dat, doar intr-o lume a remuscarilor.Pentru altele, in schimb, totul este perfect normal, dupa fiecare chiuretaj rasufland usurate ca au mai scapat de o povara.
Pentru unii medici, aceasta interventie a devenit un act mecanic din cauza experientei dobandite de-a lungul anilor.Altii, desi fac acest lucru de cateva ori pe saptamana, sunt incercati mereu de regretele de a fi curmat viata unor fiinte lipsite de aparare.O asemenea interventie costa 1.000.000 de lei (consultatie si chiuretaj), dureaza aproximativ 20 de minute si se poate realiza pana la 10 -20 saptamani de la aparitia sarcinii.O noua sarcina poate aparea la 11 zile de la avort, chiar inaintea reaparitiei menstruatiei.Intervalul la care se poate face o intrerupere de sarcina fata de alta este de o luna si jumatate.Practic, o femeie sanatoasa poate face chiar si 6 -7 avorturi intr-un an.
Pentru a afla opinia Bisericii Ortodoxe in ceea ce priveste avortul in randul minorelor, am cerut parerea parintelui Dan Sandu, de la Biserica "Sfantul Nicolae Domnesc", din Iasi.Declaratia sa este mai mult decat concludenta : "Niciodata Biserica nu a fost in favoarea avortului, deoarece este considerat atentat la viata unei persoane fara de aparare.Ovulul fecundat in momentul conceperii este o fiinta umana, iar pozitia Bisericii este de absoluta interdictie in privinta chiuretajului.Biserica nu l-ar condamna daca s-ar elimina premisele savarsirii lui.Acestea sunt : evitarea relatiilor conjugale iresponsabile, accesul facil si excesiv al minorilor la relatiile de tip conjugal inainte de maturizarea fizica si psihica, facilitatea acestora prin libertatea accordata de mediul social de a avea acces la alcool, la droguri si altele, lipsa unei educatii sexuale adecvate, atat din partea membrilor familiei, scolii si chiar a Bisericii si poate lipsa de preocupare a adolescentilor pentru o viata adecvata.Eliminandu-se premisele, s-ar putea exclude si actul in sine.Daca se ajunge la avort, el este echivalent cu crima, dar Biserica a gasit, mereu, la recomandarea Mantuitorului nostru Iisus Hristos, resursele de a ierta, de a sfatui si de a indruma pe cei care savarsesc crima, cu conditia ca aceasta sa nu se mai produca."
O tanara de 17 ani a explicat alegerea sa de a avorta:" Provin dintr-o familie instarita din Iasi.Parintii sunt amandoi afaceristi si nu au avut niciodata timp pentru mine.Ei credeau ca banii pe care mi-i puneau la dispozitie puteau compensa si afectiunea de care aveam atata nevoie.Astfel, cand in viata mea a aparut cineva care mi-a oferit atentie, m-am daruit complet lui.Asa am ramas insarcinata.Cand a aflat, m-a parasit, iar parintii mi-au dat bani si mi-au spus sa scap de sarcina nedorita, pentru ca, altfel, nu mai am ce cauta acasa." In schimb, pentru altele, avortul este ceva normal,pentru ca "nu vor sa spele scutece si sa-si strice viata crescand copii, in loc sa se distreze", cum a declarat o adolescenta de numai 16 ani.In pararel, o mama care a urmat foarte multi ani un tratament pentru a putea avea copii, tratament care a dat recent roade, a marturisit:" Mi-am dorit un copil din tot sufletul si m-am chinuit cu tratamente ani intregi.Nimic nu se poate compara cu bucuria de a tine un copil sanatos in brate."
Mame, nu va ucideti copiii; daca vor sa vina pe lumea asta, trebuie sa aiba vreun motiv!Dati-le sansa vietii!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!