poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1663 .



Bilete de papagal
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Oana Mea ]

2006-03-28  |     | 



Chipul zbârcit, acoperit de ramele ochelarilor prin care privirea uriașă capătă nuanțe hilare. Gura știrbă bombăne cuvinte de neînțeles, pițigăiat. Capul îmbrobodit se mișcă bizar , fără sens, în contratimp cu statura ghârbovită si pașii târșâind niște târlici de casă, îmblăniți. O haină de îmrumut acoperă trupul firav, la capătul căreia, degetele ies din mănuși cu degete tăiate. Bățul noduros, piesă de puzzle. O iluzie optică. Într-o sacoșă atârnă câțiva cartofi murdari de pământ.

"Cursa de Valu pleacă în cinci minute. Vă rugăm poftiți!" Miroase a covrigi și plăcinte, a ulei ars și șuberec, prin geam răzbate o undă de căldură oprită în loc, prin care, vrei nu vrei, trebuie să treci. Þiganca vinde, ghemuită pe scăunel, semințe, fire violet de levănțică, mărar și ciorapi bărbătești- cinci la set.Ieftin. Are vocea aspră. Îi lipsește gâtul.

Mere verzi. Tasul sună ca un clopot. Precupeața, cunoștință veche, alege cu grijă. Cântărește din priviri, întinsă peste lăzile cu legume vechi si noi. Greutățile se tânguie izbite de contrabalans. Punga e întotdeauna `din partea casei'. O plăsuță maiou, transparentă și aparent fragilă. "No, o zi bună, fata mea!" Zâmbește sănătos, cu obraji rumeni.

Drumul se îmbracă în haine de lucru. Gândurile se amestecă citite pe rând , chip după chip cu vârste înșirate pe axă. Infinitul se sfărâmă în vânzoleli cotidiene cu gust dulce-amărui de `luna parc':de roată leneșă, de lanțuri, de scrânciob, de carusel,…de animale împăiate și fotografi amatori, de bucurie și teamă, iar cerul alunecă pe pământ în lumina soarelui rece. Pe jos, zac, împăturite în patru, bilete de papagal…


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!