poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2412 .



Tobogan spirală
personale [ ]
viziune

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Thecce ]

2006-03-31  |     | 



Am avut o viziune. Se făcea că eram, ținându-mă de mânâ, pe o întindere plană, portocalie, puțin curbată la margini.
Sub picioarele mele era o forfotă nebună, se auzea ceva ca o vâltoare, ca un zgomot de cascadă cu mii de glasuri înăuntru, platforma de sub picioare trepida ca și cum ar fi fost un animal.
Deodată în fața mea s-a făcut un punct, rotund care s-a deschis din ce în ce mai mult, până a rămas un cerc.

Viața este ca un tobogan imens de apă, cum sunt la mare, numai că nu e tăiat pe jumătate, e ca un tub, ca un cilindru curbat pe cocoașa căruia se poate sta.

De ce e totul o spirală?
De ce coborâm spre Steaua Vega?
De ce e ADN-ul o spirală?
De ce spirala este forma cea mai perfectă a vieții?

Am fost acolo. De multe ori suntem în afara vieții. De fiecare dată când avem o decizie de luat suntem în afara vieții. Și în fața noastră se află spirala. Sub picioarele noastre este spirala, de un portocaliu pal, și spirala deschide ferestre circulare, guri de absorbție prin care ne face cu ochiul să intrăm. Dedesubt vâltoare de oameni multicolori...
Tot timpul vedem ce e dedesubt. Decizia este a noastră. Dacă ne aruncăm sau rămânem pe acoperișul vieții. Și o lăsăm să treacă pe sub noi privind numai prin ochii, prin ferestrele ei largi spre tumultul dinăuntru. Asta înseamnă că deciziile noastre sunt perfect îndreptățite și adevărate și putem avea încredere în ele doar dacă reușim, atunci când suntem în situația de a face alegerea, să ne smulgem din curgerea acestui tobogan gigantic care este viața și să ne uităm prin toate ferestrele de le avem la dispoziție. Pentru că un mare avantaj al toboganului este că ne deschide ochi spre orice am putea noi alege, ba chiar deschide ochi și spre ce am putea noi crea.
Numai că ochiul acela spre creație îl desenăm noi, ca formă. Ce creăm este acolo, nu facem decât să descriem ce se vede, noi nu desenăm decât fereastra prin care privim, ne alegem punctul de observație.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!