poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3623 .



dragostea este un ou ochi
personale [ ]
electrocardiogramă cu oamenii de lângă mine

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [li ]

2008-07-30  |     | 





pentru victor (project manager), „dragostea e bârfa de dimineaþã la cafea dupã futaiul straºnic. ºi alte câteva chestii neimportante”.

cu ce ai compara dragostea, emili? emili (analist relaþii clienþi) rãspunde: „cu dumnezeu”.

pentru liu, dragostea înseamnã unitate. a rãspuns rapid, fãrã sã stea pe gânduri. ºtia.

sorina (traducãtor) a zis „offf” ºi a completat cã pentru ea, dragostea e un ocean pentru cã te pierzi, te duce departe. de exemplu, oceanul pacific. ºi ea e un peºte mic.

pentru corina de horner (traducãtor), dragostea e un energizant, ca atunci când se trezeºte ea dimineaþa ºi dimineaþa e însoritã, e rãcoare, e plãcut, e frumos ºi simte mirosul de cafea proaspãt fãcutã.

pentru neamþu (inginer proiectare), dragoste e atunci când nu se mai poate concentra prea bine pe calcule, ºtie sigur cã ceva s-a întâmplat. de obicei, atunci îºi ia concediu. când nu îºi poate lua concediu, bea multã cafea. dragostea înseamnã multã cafea, multe þigãri, chestii din astea oarecum distructive.

pentru claudia (traducãtor), dragostea este o scoicã gãsitã la vama veche pe plajã. i-a luat cel mai mult sã rãspundã. cam 10 minute.

fluturaºa (traducãtor) simte cã dragostea e un nor alb ºi pufos care ia diferite forme. nu a ºtiut sã explice de ce simte aºa.

pentru dan-dãnuþ-dãnel-dãnilã (profesor), dragostea este o alarmã pornitã în miezul nopþii în parcare. culmea e cã nu vrea sã se opreascã. se obiºnuieºte cu sunetul ºi îi devine drag. chiar dacã îl violeazã, cumva. când totuºi se opreºte, simte un gol.

„dragoste e atunci când mama îmi pune mâna pe frunte sã vadã dacã mi-a scãzut temperatura ºi se apleacã sã mã pupe ºi îi simt pãrul pe frunte”. aºa zice cristina, 10 ani.

vecinu (informatician) zice cã dragoste e atunci când încep sã îl doarã umerii pentru cã asta înseamnã cã îi cresc aripi. vecinu e un idealist.

pentru vânzãtoarea cornelia de la mega image, lujerului, dragostea e „iaurtul ãsta, adicã dietã, draga mea, cum sã zic, nu ºtiu cum sã zic, e ºi un pic de suferinþã acolo, de organizare, nu ºtiu eu sã rãspund la astea, e un iaurt dragostea, aºa cred eu, am zis bine?”

„scrie tu de la tine cã tu ºtii, noi trãim dragostea, dar nu ºtiu cum sã zicem” (zâmbet larg), zice florentina (liber-profesionist), care îºi lasã toate pentru a fi copilot pentru lucian pe drumuri naþionale româneºti.

onuc (jurnalist) crede aºa: „e ca o tarta cu fructe de pãdure ºi friºcã – atunci când gãseºti persoana ACEEA are gustul cel mai fin, fructele þi se topesc în gurã, friºca aromatã te înnebuneºte; când nu e omul potrivit, îþi dai seama cã nu e iubire – tarta e învechitã, fructele sunt stricate ºi friºca e acrã.”


mama: „ce îþi veni cu întrebãrile astea? au venit rezultatele de la analize? dragostea e rezultatul de la analize. stai cu emoþii, nu ºtii ce se întâmplã în interiorul tãu ºi apoi, când vezi hârtia ai senzaþia cã nu despre tine e vorba. mai ales dacã sunt rezultate rele. dragostea are mecanisme ciudate. dar lasã asta, ai primit rezultatele?”

bro (inginer) considerã cã iar mã þin de prostii. bro crede cã dragostea e când te þii de prostii. „eºti îndrãgostitã de întrebi toate astea?”

dana (coafezã) zice cã dragostea e frumuseþe, în diferite forme. trebuie sã fie frumuseþe.

mihu (medic dentist) spune cã dragoste e atunci când de dor, îi vine sã doarmã tot timpul ca sã treacã timpul mai uºor pânã se va întâlni cu ea. îi zic cã asta e definiþia dorului. zice: „ºtii tu dragoste fãrã dor?”.

pentru laurenþiu (trainer fitness) dragoste este când faci cele mai cumplite gesturi ºi zici cele mai nebuneºti lucruri, pe care în mod normal nu le-ai emite. „cred cã se poate muri din dragoste”, zice el. pare serios.

dana banu zice „habar n-am”. adaugã cã „nu am un rãspuns exact, de fiecare datã e altfel”. trag de ea ºi adaugã „seamãnã cu mine”.

nanda (traducãtor) spune cã „dragostea seamãnã cu un pepene roºu. îl vezi, îþi face poftã, când îl cumperi, vânzãtorul îþi taie puþin ca sã îl guºti, îþi place, vrei mai mult. dacã mãnânci prea mult, te umfli. aºa ºi în dragoste: mai un sâmbure, mai te umfli, dar vrei din nou. þi-e sete, foame, din astea”.

„dragostea e ceva ce abia pot conceptualiza, spre care tind mereu, presimt cã mã apropii câteodatã, dar niciodatã nu ajung la ea. nu ºtiu când e dragoste, încã nu am ajuns în interiorul ei”. (ofelia, sociolog)

pentru eugen, dragostea este „atunci când te uiþi la mine ºi parcã eºti o fetiþã care a primit pentru prima datã flori”.

adina (studentã) zice „dragoste este atunci când cineva scoate tot ce este cel mai bun în mine”.

tãtuþu (cercetãtor/asistent universitar informaticã) zice doar „e îngrozitoare întrebarea”. dupã care zic: „ok, dar puteai sã fii ºi tu mai generos”. zice: „ok, treaba e cã orice rãspuns la întrebarea asta este fie banal, fie pretenþios, fie siropos, fie obscen/vulgar, fie cinic. problema nu e cã nu existã sau cã nu ºtim ce este, ci cã o adunãm într-un singur cuvânt care devine lipsit de orice conþinut. (ãsta ar fi un rãspuns pretenþios, probabil)”.

(specific cã în 75 la sutã dintre cazuri, prima reacþie a fost „of!”. mi s-a pãrut un amãnunt incredibil)




era sã uit: pentru mine dragoste e când pleci la serviciu, laºi tricoul de casã pe scaun, întins frumos, eu mã foiesc, întreprind diverse ºi când mi se face dor, iau tricoul, îl întind pe toatã faþa ºi miros.


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!