poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 42682 .



Experimentul Philadelphia, intre mit si realitate
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [LeoMinor ]

2006-05-11  |     | 



Experimentul Philadelphia, intre mit si realitate

Experimentul Philadelphia, altfel cunoscut drept proiectul Rainbow, a fost subiectul unor lungi controverse si dezbateri. Fortele Navale au ncercat sa creeze un vas care sa nu fie detectat de minele magnetice si /sau de radar.
Au fost de asemenea discutii si despre proiecte legate de invizibilitate si de controlul mintii. Adevarul din spatele acestui proiect nu va fi niciodata cunsocut publicului. Reprezinta doar unul dintre acele stimulente care ne proiecteaza in constiinta a ceea ce suntem noi la nivel spiritual.
Totusi, rezultatele acestor experimente au devenit mult mai diferite si mai periculoase decat s-au asteptat Fortele navale. Desi povestea in sine parea prea bizara pentru a fi crezuta, au existat prea multe coincidente pentru ca sa nu se bazeze si pe o parte de adevar. Datele tehnice care au fost de asemenea prezentate in legatura cu acest subiect pareau prea credibile ca sa fie ignorate. Multe din povestirile asociate cu acest experiment mai putin faimos sunt salbatice: soapte ale oamenilor „inghetati” in timp luni de zile, zvonuri legate de oameni calatorind in timp, povesti de groaza despre oameni blocat in peretii sau podeaua vasului. (in filmul cu acelasi nume- imaginea unor barbati care devenisera parte a puntii sau partial ingropati in punte – este uimitoare. Acest fel de lucruri au fost realizate si in „dosarele X’ cand s-a povestit despre anomaliile temporale.
In anii 1930 fizicianul Nikola Tesla, impreuna cu un grup de cercetatori s-a ocupat de miscarea in continuumul Timp/Spatiu iar, tot in aceeasi perioaada, la Universitatea din Chicago se investiga posibilitatea realizarii invizibilitatii obiectelor utilizand efectele campurilor electrice si magnetice.
In 1939 acest proiect a fost mutat la Institutul de Studii Avansate Princeton – acesta nu e departe de Philadelphia. Specialistii de aici au fost capabili sa faca invizibile obiecte de mici dimensiuni. Au prezentat aceasta tehnologie Guvernului. Avand in vedere faptul ca toate se intamplau in timpul razboiului, armata vroia sa continue in acest sens.
Tesla a ajuns la aceeasi concluzie ca si Einstein si anume ca aceasta tehnologie daca va fi dezvoltata nu va fi folosita in beneficiul omenirii.
In 1943 guvernul a facut experimente folosind animale domestice pe o nava. Nava care a fost utilizata pentru experimente, USS Eldridge, a fost transferata la Santierul Militar New York pe 27 august 1943 (Departamentul Marinei). Animalele au fost puse in custi de metal pe USS Eldridge. Nava a devenit invizibila dar cand s-a materializat multe dintre animale lipseau sau sufereau de radiatii sau aveau alte semne de arsuri. Nu s-au realizat teste pe oameni.
Totusi pe 12 August 1943 USS Eldridge cu intreg echipajul la bord au trait Experimentul Philadelphia. Nimeni nu stia ce avea sa se intample. Generatoarele erau pornite. Comutatoarele erau inchise. Nava a disparut si totul parea in regula.
Totusi, sunt altii care sustin ca experimentul a avut loc pe 28 Octombrie 1943. existe multe dovezi palpabile care arata ca experimentul a avut loc mai degraba in Octombrie decat in august. Marina a inceput Jurnalul de bord al lui Eldridge si jurnalul de razboi si imediat aceasta a ajuns in Philadelphia. Totusi, inregistrarile ar fi putut fi modificate.
In Jurnalul de razboi al lui Eldridge este scris asa: Eldridge a ramas in New York ……….pana pe 16 septembrie cand a plecat spre Bermude. De pe 18 septembrie pana pe 15 octombrie a facut antrenamente si incercari pe mare. Pe 18 octombrie a plecat in convoi spre New York si a ramas acolo pana pe 1 noiembrie. De pe 1 noiembrie pana pe 2 a plecat intr-un convoi inspre Norfolk si pe 3 noiembrie intr-un convoi spre Casablanca. Eldridge a ajuns in Casablanca pe 22 noiembrie si a ramas aici pana pe 29 noiembrie cand a plecat din nou intr-un convoi spre New York. Eldridge a ajuns la New York pe 17 decembrie.
Incepand cu 17 decembrie si pana pe 31 decembrie a calatorit catre Norfolk impreuna cu alte 4 nave (Departament al Marinei). Desi acesta nu e intregul Jurnal de razboi, este Jurnalul navei pe perioada in care se banuieste ca a avut loc experimentul (28 octombrie, asa cum a fost mentionat mai sus).
Parea ca Marina nu a facut niciodata experimente pe nava Eldridge, insa se stia ca guvernul mai ascunsese si alte lucruri pentru pastrarea securitatii nationale. Un astfel de exemplu ar fi proiectul Manhattan. Acest proiect secret consta in construirea bombei atomice si nici un cuvant nu s-a auzit despre acest proiect pana nu a fost clar ca exista o bomba atomica.
Marina, in incercarea de a da un raspuns plauzibil, a sugerat ca probabil Experimentu Philadelphia a fost confundat cu experimentele facute in incercarea de a face invizibile minele magnetice
Dar nava a disparut din port timp de 4 ore, nu doar cateva minute.Legenda spune ca nava a fost transportata in spatiu si timp. A sarit prin Timp/Spatiu.
Patru ore mai tarziu s-a intors la locul original. Pe punte era o ceata verzuie. Unii dintre marinari luasera foc. Unii pareau nebuni. Toti erau bolnavi. Unii facusera infarct. Unii erau morti. Altii erau integrati in structura navei, ingropati in puntea sau in peretii navei. Unele rapoarte sustin ca oamenii au disparut si nu au fost vazuti niciodata.
Dar unde fusese nava plecata timp de 4 ore? Unii martori spun ca ar fi fost in portul Norfolk. Altii sustin ca a calatorit 40 de ani in viitor si a ajuns la Montauk, New York.
Marina a negat totul si a spus ca oamenii au fost pierduti pe mare. Poate ca intr-o zi adevarul va iesi la iveala.
Experimentul Montauk face legatura intre o parte din marinarii de la Montauk, New York si un salt in timp in 1983.
Marina a mai facut un experiment in 1950 pe uzina generatoare USS Timmerman. Experimentul incerca sa obtina de la generator 1,000 Hz in locul celor 400 Hz standard (Departament al Marinei). Au rezultat descarcari electrice. La aceste descarcari electrice se pare ca a fost martor Carlos Miguel Allende ceea ce l-a facut pe acesta sa inceapa sa scrie scrisori unor oameni importanti din comunitatea stiintifica. Marina considera ca Allende a confundat experimentul facut la Timmerman cu Experimentul Philadelphia.
Carlos Miguel Allende, de asemenea cunoscut Carl Allen, era un om ciudat. Era nascut pe 31 mai 1925 intr-un mic orasel din afara Pennsylvania. Pe 14 iulie 1942 Allende s-a inrolat in Marina Militara si a fost dat afara pe 21 mai 1943 (preluat din cartea intitulata Experimentul Philadelphia, pag. 99). Apoi s-a inrolat in Marina Comerciala si a fost repartizat pe SS Andrew Furuseth. Pe aceasta nava fiind, a sustinut el ca a vazut nava Eldridge in actiune.
Povestea lui Allende era bizara; el sustinea ca a fost martor atunci cand Eldridge a fost transportata instantaneu din Philadelphia la Norfolk si invers in doar cateva minute. In urma cercetarii ulterioare mai amanuntite a aflat de unele intamplari ciudate asociate cu proiectul si a scris detalii despre aceste ultime cunostinte intr-o scrisoare catre Dr. Morris K. Jessup. Dr. Jessup era astronom, iar Allende participase la unul din seminariile pe care le tinea Dr. Jessup. Scrisorile erau scrise intr-un mod ciudat: cu litere mari, punctuatie si sublinieri situate in diferite locuri.
Scrisorile erau de asemenea, scrise cu diferite culori. In scrisorile sale, Allendeii dezvaluia Dr. Jessup detalii infioratoare despre Experimentul Philadelphia. Deoarece Dr. Jessup credea in fenomenele ciudate nu a respins in totalitate ideile care ii fusesera prezentate. I-a scris inapoi lui Allende si i-a cerut noi informatii. Conform serviciului postal adresa expeditorului nu a existat, dar totusi Allende a primit raspunsul Dr. Jessup. Allende i-a raspuns cu scrisori mai detaliate insa la un moment dat aceasta corespondenta a incetat din partea Dr. Jessup care credea ca e doar o farsa.
In timpul corespondentei dintre Allende si Dr Jessup, Dr jessup a publicat o carte intitulata „Cazuistica OZN-urilor”. Dupa ce Allende i-a scris Dr. Jessup aceasta carte a fost trimisa la Marina si in interiorul ei erau note scrise de mana. Aceste note aveau acelasi scris ca si scrisorile pe care le primise Dr. Jessup si in cele din urma Dr Jessup a fost chemat de Marina sa se uite pe aceste note.
Dr. Jessup a recunoscut imediat scrisul, insa a fost oarecum mirat deoarece el ajunsese inainte la concluzia ca toate astea erau de fapt o farsa pentru a-l pacali. Notele din carte erau mult mai detaliate decat scrisorile si erau foarte intuitive si pana la urma Dr. Jessup a inceput sa creada si a cercetat mai departe acest subiect. Din pacate, Dr. Jessup nu a mai descoperit nimic nou. Doar un indiciu tentant a aparut.
Doi membrii ai echipajului se plimbau prin parc si un om tras la fata s-a apropiat de ei. Omul le-a spus o poveste fantastica despre un experiment in care majoritatea echipajului a murit sau a suferit efecte secundare teribile. A spus de asemenea, ca guvernul a sustinut ca toti membrii echipajului erau nebuni astfel incat atunci cand acestia s-au intors au fost luati drept un grup de nebuni care inventasera o poveste fantastica. Dupa aceasta conversatie, unul din membrii grupului era convins in timp ce ceilalti nu erau. In cele din urma, persoana care fusese convinsa l-a contactat pe Dr. Jessup si i-a spus acestuia povestea. Desi asta parea sa fie o pista buna, Dr. Jessup nu ajunsese prea departe in cercetarile sale si aflase totodata ca reputatia sa in randul comunitatii stiintifice se inrautatise. Pus in fata unei situatii care il depasea Dr. Jessup s-a sinucis pe 20 aprilie 1959, considerand ca „o alta existenta a universului este mai buna decat aceasta lume mizerabila” (Experimentul Philadelphia, 79). Unii considera ca sinuciderea lui a fost de fapt un asasinat pus la cale de agentiile guvernamentale pentru a pastra secret acest experiment.
Din pacate pentru Dr. Jessup, un indiciu major a iesit la iveala la putin timp dupa moartea sa. Este vorba despre o persoana numita Alfred D. Bielek.
Povestea lui Bielek este si mai bizara decat cea a lui Allende. El sustine ca a fost transportat in timp in viitor si ca acolo, in viitor, i-a fost spalat creierul de catre Marina. Aceasta l-a facut sa creada ca numele sau e Alfred Bielek, si nu Edward Cameron care era numele sau adevarat. Dupa ce si-a descoperit adevarata identitate, a dat de urma fratelui sau care participase si el la experiment. Bielek sustinea ca fratele sau calatorise in timp in anul 1983 si pierduse notiunea timpului. Ca urmare acesta a imbatrantit cate un an in fiecare ora si in cele din urma a murit. Bielek sustinea si ca fratele sau a reinviat. Bineinteles ca doar un mic grup de oameni l-au crezut si aproape nimeni nu a crezut ca povestirile sale sunt bazate pe adevar, dar ca a exagerat adevarul din motive personale. Aceasta opinie populara a fost intarita si de faptul ca Bielek a inceput sa isi aduca aminte de anumite lucruri doar dupa ce vizionase filmul „Experimentul Philadelphia”. Bielek avea o diploma de doctorat in Fizica si deci avea o oarecare experienta tehnica. De asemenea, el a iesit la pensie dupa 30 de ani de experienta ca inginer electrician. Datorita inteligentei sale si a priceperii nu putea fi dezaprobat in totalitate. Bielek sustinea ca tehnologia folosita in Experimentul Philadelphia fusese furnizata de extraterestrii. Totusi, transistorul cu germaniu, despre care Bielek sustinea ca fusese folosit, a fost inventat de Thomas Henry Moray.
Bielek a sustinut de asemenea, ca Dr. Albert Einstein, Dr. John von Neumann si Dr. Nikola Tesla au fost implicati in proiect. O oarecare controversa a aparut in legatura cu participarea lui Tesla deoarece acesta a murit la New York pe 7 ianuarie 1943, adica la doar 2 luni dupa ce avusese loc proiectul. Einstein, pe de alta parte, a sugerat de mai multe ori un astfel de proiect Marinei. Din aceasta cauza, el a fost probabil implicat in proiect. In ceea ce il priveste pe von Neumann nu exista nici o dovada care sa afirme sau sa infirme participarea sa activa la proiect. Exista insa dovezi care sustin faptul ca mai tarziu acesta a continuat experimentul.
Principiul care a reiesit in urma Experimentului Philadelphia este Teoria Campurilor Unificate. Aceasta teorie sustine ca gravitatia si magnetismul sunt corelate, asa cum si masa si energia sunt corelate prin formula E=mc2. Einstein nu a rezolvat niciodata Teoria Campurilor Unificate, dar chiar natura Experimentului Philadelphia sugereaza contrariul. Probabil ca aceasta teorie a fost facuta secreta de catre guvern tocmai pentru ca pornind de la ea se pot realiza multe lucruri, poate chiar si calatoria in spatiu fara ajutorul rachetelor.

Mihail Buricea

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!