poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2050 .



Plecarea mea definitivă în Brazilia
personale [ Jurnal ]
Dispozitiv individual de încălzit apa

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [adrian_nairda ]

2002-09-13  |     | 



Brrr! Aud, citesc și văd, de pe plajele amazoniene pe care le bântui în lung și-n lat, că pe la voi stă să ningă. Vă plouă prin poezii, stați ascunși prin case și apelați la muzici clasice ... De ce, ce-i cu filistinismul ăsta mic burghez? De unde și până unde? Teamă îmi este că iară vă veți întinde mai mult decât vă e plapuma, după obiceiul locului. Am sursele mele care îmi spun că oficialitățile vă vor ajuta și de data asta cu o “ordonanță de urgență” care o să vă oblige să luați cel puțin opt aprobări pentru a poseda (cumpăra în vederea purtării) o “haină călduroasă centrală” și că veți fi nevoiți să obțineți și “permis de port-haină-călduroasă-centrală”. Vă invidiez puțin, pentru că aici nu am astfel de bucurii. Așa, ca să vă familiarizez cu felul cum sunt concepute în Brazilia formalitățile pentru a pune mâna pe un dispozitiv individual – de scară, de bloc, de apartament, la ăștia tot una este! – de încălzit apa, vă spun că la ei este tocmai pe dos decât la noi. Între altele, e frig în sud și cald în nord. Așadar, dacă ai bani și simți nevoia, dacă vrei să te dotezi cu așa ceva, toată chestia este individuală pur și simplu. Te duci la prăvălia care are chestii din astea, cumperi una și ți-o poți pune și în cap. Eu mi-am pus șmecheria, de exemplu, într-un tufan, un boschet – nu prea știu cum se cheamă plantele astea luxuriante. Rețineți dară că aici, “centralele” nu se numesc centrale ci “dispozitive de încălzit”. Denumirea e puțin cam prozaică și conține o doză de iresponsabilitate socială și politică mai mare decât casa. Da, e drept că firma de la care cumperi îți dă un certificat de garanție, iar dacă dispozitivul face fițe e de la sine înțeles că ți le rezolvă firma respectivă, sau trimit o înștiințare unui “oficiu” al statului care ia de guler firma producătoare și o scutură bine până te despăgubește pe tine, cumpărătorul. Numai că, în toată chestia asta, tu practic ești ignorat cu totul. Tu nu contezi. Toată tărășenia se face prin spatele tău între stat, vânzător și producător, iar tu te trezești cu despăgubirea fără să fi fost implicat, fără să te fi luptat, fără … Tristă soartă! Și asta numai pentru că, semantic, denumirea dispozitivului nu conține termenul “centrală”. Păi la noi simpla prezență a acestui termen în denumirea produsului face ca statul să fie implicat până-n prăsele în chestiune. Nu se poate concepe ca o centrală să fie, de capul ei, în afara sensului de “serviciu public” și e foarte bine că se gândește așa. Are o logică socio-politico-economico-juridico-civică. De-aia dacă vrei să achiziționezi o “centrală individuală de încălzit apa”, trebuie să ai deaface cu tot lanțul acesta de implicații. Mă mir că încă domnul senator Pruteanu și Academia nu s-au apucat serios de treaba asta a “centralelor individuale de încălzit apa”, că vorba aia, numai înainte de revoluție eram de capul nostru și puteam să ni le montăm care, când ne apuca. Unde mai pui că erau inestetice și montate cam de mântuială. Acum da, se vede preocuparea pentru “centralele individuale de încălzit apa”. Îmi plac zbaterile Executivului ce durează de mai bine de un an. Nu cred eu că nu vă scoate el apa caldă din centralele urbane până la Crăciun. Ce zic eu, poate chiar până de Sânt’ Andrei sunteți terminați. Pe asta mă bazez când spun că o să vă dea și o ordnanța cu hainele călduroase individuale. Dar mai mișcați și voi, faceți gură, scrieți, cereți ordonanțele, completarea sistemului normativ, prevederi pentru siguranța și bunul vostru trai. Haide bre, că democrația nu stă prin tufani, ci stă în legi. Cereți și vă va fi cald individual!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!