poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 10124 .



Eseu despre calculator
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Icar ]

2002-12-31  |     | 



Neant

(scris acum cateva luni...cand inca mai speram...)


Un calculator...Hm....o increngatura de piese....un labirint de biti..o insiruire de 0 si 1.....combinandu-se pentru a crea intru plinatatea mintii procese complexe....amalgamandu-se pentru a crea simplitate pentru cotidian.....impletindu-se pentru a crea--si asta este implinirea adevarata--pentru a crea desfatare pentru...suflet??? De ce oare intreb? De ce nu afirm sigur ast lucru? Pentru ca trebuie sa ma conving ca asa este...si poate as incerca sa-i conving si pe altii...dar intai,trebuie sa ma conving pe mine insumi....
"Impersonal"...E un atribut potrivit unui calculator? Pai..poate ca o fi pentru unii..."Ce e asa deosebit la un PC?" aud un glas sceptic...."O fiara de metal ce serveste la a ne prelucra date,un obiect pe care il hranesc cu energie si imi da in schimb o rapiditate si sa zicem o organizare mai buna a lucrului meu.Un calculator...e pur si simplu o unealta...o scula....si nici macar o scula in adevaratul sens al cuvantului :-)".....Astfel continua vocea aceea sceptica...Si apuc atunci tastatura si o izbesc in capul celui care scoate asemenea aberatii...Si vorbesc eu:

Un calculator....Dincolo de raceala metalului...dincolo de imbinarea de piese si componente...Un calculator...Pai este un mic prieten....Un prieten de zi cu zi...Unul care nu cere prea multe de la tine...dar care totusi iti ofera destul de multe as zice eu...Caci eu nu privesc nici o componenta a lui ca fiind doar o simpla piesa...Caci altfel.....Daca as gandi de exemplu ca monitorul este doar un lucru,atunci de ce as mai saruta ecranul din cand in cand? Am zis bine...De ce l-as mai SARUTA? Pentru ca...? Nu pentru ca mi-ar lipsi o doaga sau as fi capatat un fetis pentru el...Nu,il sarut pentru ca dincolo de ecranul ala de sticla,se afla o imagine..Si eu nu pot atinge acea imagine in mod real...Dar pot face altceva....Ma pot apropia de ecran....pot inchide ochii si....pot sa-mi lipesc buzele de...nu de ecran..pot sa-mi lipesc buzele de ceea ce se afla "dincolo"...Caci nu simt raceala ecranului...ci in mintea mea ciudata simt ca ating acea imagine...in realitate.Poti simti caldura ce vine din acel sarut? Un om normal nu..eu sunt ciudat insa si simt cand sarut imaginea aceea ca se rup orice distante....ca se rostogoleste pamantul.....ca se apropie cerul si imi daruieste un nor pe aripile caruia zbor.....si ma apropii......si atunci simt caldura buzelor din acea imagine......si atunci ii simt moliciunea limbii .....si atunci......sarut sufletul sau cu sufletul meu.O secunda.....o fractiune din incomensurabilitatea astui Univers......o picatura din oceanul Timpului......in acea secunda Universul ingheata... planetele se opresc......Soarele rade mai puternic si eu atunci ma simt centrul acestui Univers care pentru o clipa imi daruieste implinire..... O secunda...si apoi......Se reia ciclul vietii.....toate intra in normal..in schimb eu zambesc fericit..caci pentru o clipa...AM TRAIT!

Un calculator....Dincolo de raceala metalului...Un mic prieten....Imi ofera......imi ofera sansa de a-mi asterne gandurile pentru intiparire...Imi intinde o.......o alta piesa? Hm...Imi intinde un cumul de taste pe care incep sa le apas...Litere..Impersonale? Urat cuvant...Nu,deloc impersonale..pentru ca se unesc si formeaza cuvintele MELE...Iti poti dezveli gandurile ca pe un film pe panza? Nu...dar le poti transpune in cuvinte....si astfel gandurile tale sunt incredintate astui mic prieten....calculatorul....El le primeste...si le tine acolo frumusel in mintea lui cu mii de microni...si asteapta...poate odata vei voi sa-ti recitesti gandurile...poate odata vei voi sa le incredintezi cuiva apropiat tie......si vei spera ca el nu te va considera ticnit......ci va sti ca asa gandesc eu....ciudat......aiurit...Si daca el va rade citind gandurile mele..sau daca el se va bucura olecuta....sau daca el pur si simplu le va citi.....eu zambesc fericit.....caci pentru doua clipe....AM TRAIT!

Un calculator......Dincolo de raceala metalului...Un mic prieten.....Imi ofera...imi ofera APROPIERE! Mii de kilometri de ar fi.....zeci de eoni inmultiti cu veacuri de distante....toate se vaporizeaza..si este aici...aproape...caci.....transform cuvintele afisate pe ecran in vorbe.....in locul cuvintelor ce vor sa fie citite aud soaptele....Infinitate de metri de ar fi...totul dispare ..si ramane apropierea.Lasi distantele sa fie inghitite de farmecul bitilor...si poti imbratisa un prieten drag....Caci poti gasi un astfel de prieten...Prin labirintul numit Internet...prin hatisul de servere si terminale poti zari licarirea unui suflet.....Si ii ceri ingaduinta acelui suflet de a te apropia.....Si ai castigat o picatura de nemurire fiind acceptat...Te invalui in asta acceptare...si te bucuri....Si ma bucur si eu...si zambesc fericit....caci pentru trei clipe...AM TRAIT!

Un calculator......Dincolo de raceala metalului...Un mic prieten....Doar un prieten...?
Nu doar atat.....Ci un mesager.....Un desavarsit mesager pentru sentimentele tale....Pentru bucuria de a avea prieteni...pentru bucuria de a pastra prieteni...pentru bucuria de a iubi prieteni....Pentru a iubi.
"Toate gandurile, toata pasiunea, toate deliciile,
Si orice altceva ii misca constructia sa mortala,
Nu sunt altceva decat mesageri ai dragostei,
Care se hranesc din flacara sa sacra."
(Samuel Taylor Coleridge)
Poti iubi prin el? "NU"spun scepticii.. "NU"spun cei ce nu vor a intelege... "NU" spun cei a caror dorinta catre tangibilitate devine atat de exagerata incat orbesc ochii sufletului lor....Si atunci ii ingrop pe toti acestia sub maretia momentului meu de adevar si le spun... "DA" .."DA,este posibil sa iubesti"...Si este posibil sa iubesti la distanta...Si este posibil sa fii iubit...Si a fost posibil sa iubesc...si este posibil...si va fi..."Fericirea suprema a vietii este convingerea ca suntem iubiti."(Victor Hugo).Atat timp cat voi fi o farama de viata trecatoare...voi reusi sa iubesc...am putut s-o fac...pot inca sa o fac ....si o voi face....Si ma bucur...si zambesc fericit...caci o infinitate de clipe....AM TRAIT..TRAIESC..VOI TRAI!

Atunci.....Un calculator.....Dincolo de raceala metalului...Nu stiu ce inseamna pentru altii...Dar stiu ce inseamna pentru mine....Si ce a insemnat...Inseamna un "ceva" caruia ii sunt indatorat...Ii sunt indatorat pentru ca uite...in fiecare an sarbatoresc ceva..."Saturday 06/16/2001 11:37:41pm " ....Poate nu mai stie nimeni aste date...Poate ca nimeni nu a acordat mare importanta acestei insiruiri de date...Dar pentru mine inseamna...inseamna momentul in care printre milioane de fiinte de pe acest Pamant...cateva degete au apasat cateva taste si au trimis catre milioanele de calculatoare din lume cateva cuvinte....Si aceste cuvinte nu au intrat numai in calculatorul meu...Nu,aceste cuvinte au batut la usa sufletului meu si le-am lasat--la inceput cu teama--sa intre....Si...aceste cuvinte au sadit in mine samburele trairii adevarate..in numele dragostei...in numele prieteniei...."Saturday 06/16/2001 11:37:41pm "...o insiruire de biti? Nu,o scanteie ce a trezit la viata un spirit adormit de tristete...O scanteie ce a declansat flacara...ce a incalzit un suflet ce-l credeam rece si pierdut.."Saturday 06/16/2001 11:37:41pm "Tineti minte aste date....Caci cu acele cuvinte plecate in acel moment al curgerii vietii prin clepsidra timpului....A renascut pasarea mea Phoenix....A parasit propria-i cenusa si a zburat catre implinirea cerului...Caci a citit....."... Si inca te mai caut !"


"Daca as fi intrebat de ce-l iubesc,
Cred ca singurul meu raspuns ar fi:
Pentru ca a fost el,
pentru ca am fost eu."
(Michel de Montaigne)


Eseu despre calculator...? Nu...Eseu despre mine...Eseu despre vise...Eseu despre tine......Eseu despre putere ...Eseu despre noi......Eseu despre speranta.......Eseu despre el.....Eseu despre....viata....?......

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!