poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2233 .



Femeia cu parul rosu
personale [ Jurnal ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Inger Alb ]

2003-03-20  |     | 



Da , femeia cu parul rosu tocmai fiindca sunt mai multe . Cine le poate sti pe toate ? ( Cei care s-au gandit la Madalina Manole , deh , e treaba lor , trebuie sa tina si cu valorile autohtone cineva , dar preferata mea ramane Nicole Kidman . Oricum , declar deschis un top al celor mai roscate dintre roscate .)
Se mai naste o intrebare : cat de "rosie" poate fi o femeie ? Nu e nicidecum malitioasa . Intalnesti pe strada o domnisoara imbracata cu o imitatie de blana rosie , foarte sclipitoare . E seara , deci obiectivul e extrem de incitant .
Explorare : observi intai pantofii lacuiti , rosii bine-nteles , cu toc-cui si varf superingustat , asa cum se poarta acum . Imediat iti focalizezi privirea asupra posetei , foarte eleganta . Pe deasupra , e cat se poate de rosie - cu o zi inainte te-ai taiat la deget si poti spune cu siguranta ca e mai rosie ca sangele ; deci atributul `sangeriu` nu i s-ar potrivi deloc .
Ochii iti sar buimaciti din orbite in fata desavarsirii buzelor ei - miluite de o mana suava , cu degete fine si oja vampirie - cu randuri nenumarate de ROUGE . Paralizezi putin in adancul acelei deschideri de rosu ; e acelasi respect pe care-l datorezi negrului la inmormantari . Iti vine sa-ti inmormantezi toate simturile pentru a face sa supravietuiasca doar aceasta imagine .
Dar nu e totul . Un fard gingas coloreaza obrazul inocent cu o nuanta rosiatic-caramizie . Un susur de mirare : pletele carliontate se descopera a fi purtatoarele de gala a unui rosu imperial . Deja nu-ti mai poti coordona mersul . Picioarele ti se impletesc , iar genunchii respira sacadat : `rosu , rosu`.
`Sa ne asezam` suna izbavitor glasul ei . Barmanului , intr-un apretat rosu de receptioner hotelier : `Doua Bloody Marry`. O simpla rotatie a capului dezbraca peretii clubului : stil oriental , kitch postmodern si sofa rosie . Desi nu ai fost atent la intrare , stii ca se numaeste `Red Istambul`.
Vin si bauturile : iti imaginezi legumele plutind in vodka , asteptand sa fie strivite , sucul lor colorand alcoolul , imbatandu-se reciproc . La un moment dat primiti doua doze de `Red Bull`; raspuns instantaneu `Nu am comandat asa ceva` , apoi `Ma scuzati` si (impaciuitor) `Se mai intampla`.
Iesiti . Masina ei este aproape . Niciodata nu i-ai stiut marca . Culoarea : rosu metalizat . Scaunele sunt invelite integral in catifea rosie . Un sarut prelung , stie ca asa iti place cel mai mult . `Esti atat de rosu` si te sterge in graba de rouge-ul pe care tocmai ti-l oferise .
O carte de vizita : M. Rosu ; numarul de telefon e cuprins intr-o inimioara rozie . Un ultim amanunt dintr-o converstie : e din Rosia Montana , dar parintii ei sunt din Rosiorii de Vede .
Cine a scris ROSU = USOR ?

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!