poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1974 .



Ignoranta
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Isrea ]

2004-04-28  |     | 



Totdeuna e greu sa definesti un lucru,pentru ca niciodata nu poti acoperi toate variantele.La fel de greu este sa ți se prabuseasca sub ochii una din convingerile tale.Poate de aeea e mai usor sa fii ignorant.

Toti suntem ignoranti intr-o mai mica sau mai mare masura, dar ii voi lua ca exemplu pe studenti. Ei sunt ignoranti fata de ceea ce fac, fata de colegii lor, fata de profesori, de societate, dar ceea ce este mai grav, fata de ei insisi. Nu-si dau seama ca un lucru facut superficial este un lucru inutil si ca urmere o pierdere de timp.

Iognorarea regulilor de orice fel este o alta problema care nu apartine doar studentilor. In momentul cand nu se tine cont de regulile bunului simt, limita superioara a ignorantei a fost atinsa si deja se trece spre un alt tip de comportament. Se pune problema, insa, daca e bine ca intr-o anumita masura sa fii ignorant. Parerile sunt impartite, dar ceea ce conteaza sunt argumentele fiecarei parti. Exista cei care spun ca trebuie sa fii ignorant intr-o anumita masura, dar sa ai control asupra limitei care nu trebuie depasita si cei care exclud in totalitate ignoranta. Cine traseaza aceasta limita? S-ar putea spune ca cei sapte ani de acasa, dar respunsul nu este satisfecatorr pentru ca subiectivismul fiecaruia diferentiaza foarte mult aceasta limita de la om la om. Trecand, insa, peste fixarea limitei se pune intrebarea:”De ce e bine sa fii intr-o anumita masura ignorant?” Cei care sustin ideea dau un exemplu: nu poti sa mergi pe strada si sa ti cont de absolut toti cersetorii care se agata de tine, ci e bine pentru a evita depresiile, in primul rand, ca pe multi dintre ei sa-I ignori. Oare? Daca ne facem ca nu-i vedem sau ca nu exista, am eliminat problema? Nu. Solutia ar fi, dupa cei care exclud ignoranta din comportament, sa se gasim cauza si asa vom elimina problema. Bineinteles ca nu vom avea o discutie cu fiecare cersetor in parte pentru a-l indruma pe un nou drum, mai bun, dar putem macar sa-i observam si cel mai important sa invatam din greselile lor, pe care presupunem ca le-au facut, sau pur si simplu sa ne spunem ca noi nu vom ajunge niciodata asa si nu vom lasa nici pe cei apropiati noua sa o faca. Putem avea si o atitudine negativa fata de ei, adica sa mergem pe ideea ca nu e vina noastra ca au ajuns asa, ca de cele mai multe ori ei sunt sigurii vinovati pentru viata pe care o au. Dar pana si acest comportament este o luare de atitudine si nu o ignorare a situatiei.

Cei care nu sustin ignoranta mai aduc in discutie problema obisnuintei: daca esti ignorant din cand in cand, ajungi la obisnuinta fara sa-ti dai seama si aceasta atitudine devine parte integranta si permanenta a comportamentului tau, agravandu-se tot mai mult.

Ca sa nu ajungi sa fii ignorant trebuie sa stii ce vrei. Atunci cand faci ceva ce nu-ti palce, nici nu-ti pasa prea mult de acel lucru. Luand ca exemplu tot studentii, cred ca acesta este unul din motivele pentru care multi dintre ei devin ignoranti si fac o facultate doar pentru a avea o diploma si nu pentru a avea un scop in viata pe baza ei, nici pentru ca au o pasiune pentru domeniul respectiv.

Astazi lumea nu se mai oboseste sa analizeze.Nu,ia lucrurile asa cum apar ele la prima vedere.Cu alte cuvinte imbratiseaza ignoranta.De ce?Pentru ca e mai simplu sa nu-ti pese.Trecerea dincolo de aparente ar insemna implicare si aproape nimeni nu mai simte nevoia sa se implice,sa-i pese! E mai usor sa treci prin viata fara sa suferi,iar multi considera ca ignoranta este solutia. Oare?Da.raspunsul cel mai la indemana ar fii cel pozitiv.Recunosc ca si mie imi mai usor sa fiu ignoranta,dar am convingerea ca nu asta este solutia.Nu.Eu aleg sa indepartez ignoranta din calea mea.Asta nu inseamna insa, sa ma amestec in vietile oamenilor sub pertextul ca nu vreau sa fiu ignoranta! E greu, pentru ca niciodata nu vei sti daca ai ales cum trebuie ,daca ai exagerat sau nu. Dar prin simplu fapt ca esti dispus sa incerci sa faci ceva vei invinge ignoranta.Vei face greseli,dar vei avea parte si de succese.Sa indepartezi teama de a te implica inseamna sa renunti la ignoranta!

Invatati sa fiti fericiti,dar nu ignoranti!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!