poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2083 .



Despre religie
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ShadowX ]

2004-08-28  |     | 



Religia mea e o formă de expresie a credinței. Religia mea e o încercare de a cuprinde miliardele de lucruri pe care le știu - dimpreună cu nenumăratele lucruri pe care nu le știu - într-un sistem coerent, ordonat și pe care să îl pot înțelege.

E ca și cum un copil de doi ani, jucându-se pe o plajă din Hawaii, ar încerca să-și imagineze cum arată Tibetul.

Și totuși încerc. Trec ca vântul prin cărțile filozofilor, ascult vorbele înțelepților, citesc în stele și în praful adunat pe bocanci, ascult Bob Dylan și-mi imaginez care o să fie prima întrebare pe care o să i-o pun lui Dumnezeu când o să ne întâlnim.

Și oare cum o să arate Dumnezeu? O să fie bătrânul înțelept cu barba albă stând pe scaunul lui de fildeș și zâmbind blând către mărunții oameni îngenuncheați dinainte-i? O să fie o sferă de energie alb-orbitoare pe care o să o simt în fiecare picătură din fiecare colț de suflet? O să fie o novă, o briză, un fluture, un mănunchi de galaxii, o petală de cireș în februarie? O să fie după chipul și asemănarea mea, așa cum spune Biblia? Poate o să fie Kali, sau poate tripla zeiță a celților...

Dumnezeu e un bătrân rocker pus pe șotii.

- Și spune, Doamne, de ce m-ai ținut în lumea ta atâta amar de vreme? Care a fost scopul? Care a fost sensul?
- Asta, băiete, trebuie sa îmi spui tu mie. Eu ți-am dat doar viața, tu i-ai dat un sens.

Mă așez îngândurat pe un nor mai nărăvaș, îi spun să stea locului și o privesc pe Dumnezeu. Poate-i un joc al luminii, dar așa, din profil, când vorbește cu Gabriel, parcă seamănă puțin cu Mona Lisa.

Mona îmi zâmbește și mă întreabă din ochi: te-ai hotărât? Răspund la rândul meu cu o întrebare.
- Dar, Doamne, cu iadul și raiul cum rămâne?

Sfera alba de energie rezonează direct în ceea ce după moarte îmi ține loc de creier.
- Aici nu avem nici rai nici iad - nu avem nevoie. Doar fiecare și le-aduce cu el.

Ah, sensul vieții.

Știu exact ce i-am răspuns la întrebare. El a râs și mi-a zis "mai încearcă".


Leiden, 23 iulie 2003

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!