poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 8909 .



Azilul de noapte
proză [ ]
fragmente

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Maxim_Gorki ]

2005-05-19  |     |  Înscris în bibliotecă de Marin Constantin Daniel



Moartea nu se sperie de gălăgie.

Oare bunătatea inimii se poate pune pe același taler cu banii? Căci bunătatea, vezi tu – e bunul cel mai de preț. Cât despre bani – datoria rămâne datorie!

Multora banii le pica ușor, măi vere, dar puțini sunt ăia care se despart ușor de a lor avere.

La ce le-ar folosi cinstea, conștiința? Dacă n-ai ghete în picioare, nu te-ncalți cu cinstea și nici cu conștiința... De-alde astea au nevoie domnii ăia mari, care taie și spânzură...

Orice om vrea ca vecinul lui să aibă conștiință, dar vezi tu, nimănui nu-i vine la socoteală s-o aibă chiar el... Și are dreptate!

Boeria asta e ca vărsatul, pesemne… scapă omul de boleșniță; da’ semnele tot îi rămân.

De morți să avem milă, drăguțo? Nu ni-i milă de vii... de noi înșine nu ni-i milă... ce să mai vorbim?

Pușcăria nu te învață la nimic bun, nici Siberia... numai omul te învață... da! Numai omul te poate îndemna la bine... așa să știi!

Dacă-i vorba să prețuim oamenii după muncă... atunci calul e mai de preț ca orișice om... trage și tace!

Nu totdeauna poți lecui sufletul cuiva, spunându-i adevărul.

Tot caută oamenii, tot vor să le fie mai bine, dă-le Doamne, răbdare!
Minciuna e religia robilor și a stăpânilor. Adevărul – iată dumnezeul omului liber!

Omul e liber să creadă sau să nu creadă... îl privește! Omul e liber... căci el plătește pentru toate: pentru credință, pentru necredință, pentru dragoste, pentru înțelepciune – omul plătește singur pentru toate și tocmai de aceea e liber... omul – iată marele adevăr!

Mi se spune adesea: ,, Ticălosule! Șarlatanule! Du-te la muncă! Să muncesc! Pentru cine? Ca să fiu sătul? (Izbucnește în hohote de râs) Întotdeauna i-am disprețuit pe acei care se îngrijesc numai de stomacul lor...Nu în asta e rostul vieții, Baroane! Nu acesta e lucrul cel mai important! Mai presus de orice e omul! Omul e mai presus de îndestularea stomacului!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!