poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3688 .



Copilul
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2005-07-21  |     | 



Personaje: tata și mama.
Acțiunea se petrece la masa de seară, părinții fiind enervați de întârzierea băiatului lor, Pandele.




Tata: Dragă, așa nu se mai poate! E șapte și Pandele n-a venit. Uite, deja s-a înserat.
Mama: L-o ține șefu’ la serviciu, tu!
Tata: Ce să-ți spun! Și casa asta ce-o fi? Bodegă?! Să vină și să plece fiecare când vrea și cum vrea? Suntem o familie onorabilă, dragă, serioasă, cu prestigiu. Intelectuali, ce dracu’! Noi servim întotdeauna cina la ora nouăsprezece. Ce-o fi așa de greu de-nțeles?
Mama: Nu te mai enerva și tu din orice. Apoi iar îți crește tensiunea și mai ajungem, Doamne ferește, prin spitale. Mai așteptăm cinci minute și, dacă tot nu vine, mâncăm singuri.
Tata: Și Pandele? Dacă stă nemâncat la noapte? Ai văzut și tu ce tras la față e de câteva zile… E livid.
Mama: Da, e surmenat, săracu’. Îl exploatează ăia la serviciu.
Tata: Și cât i-am căutat un loc de muncă lejer…
Mama: Eu ți-am spus că triatul scrisorilor e lucru’ dracului, că e stresant. Bietul copil.
Tata: Auzi, dragă. Dacă s-o fi îndrăgostit, ca prostu’, de vreuna d’aia? Știi tu. Să-și irosească tinerețea și banii cu ea… Sentimentele.
Mama: Cum, tu? De la vârsta asta?
Tata: Știu și eu… Am observat că, de la un timp, are privirea lui Cif.
Mama: Cum adică are privirea lui Chef? Cum poți să-l compari pe Pandele cu un cocher?
Tata: E, uite așa! Și se zice Cif, dragă, chef e altceva.
Mama: Cif - chef, tot aia! Pe carnet așa scrie: Chef!
Tata: Începi și tu ca Leana, cum scrii așa citești… Tu chiar n-ai văzut cum se uită amândoi după fete, seara, în parc? Cum adulmecă?
Mama: Am observat eu ceva... Chiar dacă-i fraged, i-o trebui și lui o fata bună, înțelegătoare și gingașă. Doar n-o să stea toată viața cu ditamai coșurile pe frunte.
Tata: Draga mea, ce s-au mai schimbat vremurile... S-a emancipat tineretul ceva de speriat! Eu la anii lui abia dacă ieșeam să iau pâine, în rest: studiu la bibliotecă. Auzi, dacă s-o duce la orgii, așa, din lipsă de afecțiune? Dacă s-o îmbolnăvi, Dumnezeule, de ceva și apoi ne dă și nouă?
Mama: Ai dreptate, tu! Am văzut la jurnal câte boli venerice au apărut după revoluție. Gata, trebuie neapărat să ne implicăm și să-i găsim o fată cumsecade.
Tata: Absolut! Dar nu ceva permanent, dragă. O dată pe lună, să nu coste mult.
Mama: Și să vină după cină, când se culcă vecinii,
Tata: Așa-i! Discreție maximă, să nu-i compromitem viitorul. Auzi, dragă, dar dacă-l surmenăm mai rău cu pierderea nopților?
Mama: Ce nopți, tu? Care nopți? Tu credeai că-i lăsăm, așa, toată noaptea, de capul lor? Ce-i, după ei? Juma’ de oră e suficient. Excesele de orice fel nu aduc nimic bun! Și trebuie să fie tăcută, femeie hotărâtă, de acțiune. Nu din alea leneșe care abia se mișcă.
Tata: Vrei să-l întreb pe doctorul Predescu de vreo surdo-mută? Știi că lucrează în domeniu…
Mama: Tu, surdo-muții n-or vorbi ei mult, în schimb gem.
Tata: Zău?
Mama: Parol!
Tata: De unde le știi tu pe toate? Te pomenești că…
Mama: Te-ai prostit? Ai uitat că urmăresc, în fiecare noapte, Animal Planet? Sunt om cult, tu! o intelectuală! Ce mai lungim vorba, îi trebuie o femeie normală. Și repede.
Tata: Gata! Știu și pe cine. O mai ții minte pe Adela?
Mama: Care Adela?
Tata: Soția lui Gheorghiu…, amanta lui Nicu.
Mama: Care Nicu?
Tata: Nicu Dobre, mecanicul auto. Ãl’ de ne-a reparat Dacia, primăvara trecută.
Mama: Și ce-i cu el?
Tata: Acu’ o lună s-a însurat cu Florica de la Aversa, că era în cinci luni. Și tot el era și amantul Adelei. Din cauza viitoarei mame, care făcea istericale în fiecare noapte, Nicu a părăsit-o pe soția lui Gheorghiu.
Mama: Care Gheorghiu?
Tata: Gheorghiu, prietenul meu de-o viață, colegul din liceu. Soțul Adelei.
Mama: Așa, zi!
Tata: Dragă, Adela suferă îngrozitor! E neconsolată. De când a rămas fără Nicu, e zăludă, umblă brambura, e trasă la față. O vreme și-a căutat alt prieten, printre cunoștințele noastre comune, dar niciunul nu-i de nasul ei.
Mama: Să nu fie nebună, tu! Să-l zăpăcească pe Pandele.
Tata: Nu-i, dragă, nebună! E curată și îngrijită… Se epilează săptămânal pe picioare și la subsuoară, folosește parfumuri franțuzești și șampon de bebeluș, să nu i se împăienjenească ochii.
Mama: Nu mă înnebuni!
Tata: Parol! Zilnic se duce la coafor, iar la trei zile își face pedichiura și manichiura. Poartă doar desu-uri negre.
Mama: Ia uite…
Tata: Face fitness și merge la solar, e bronzată peste tot, dragă. Peste tot!
Mama: De unde le știi, tu, pe toate? Că parcă te-aș bănui…
Tata: De la Nicu le știu, dragă. Unde-ți umblă mintea? Păi nu-i Gheorghiu, soțul Adelei, prietenul meu? Fratele meu. N-am făcut liceul împreună? Nu jucăm, în fiecare duminică, sah în Cișmigiu? Cum să-mi înșel eu, intelectual de vază, prietenul de-o viață?!
Mama: Bine, tu… Și te-ai gândit să-i facem lipeala cu Pandele?
Tata: Da, dragă. Că-i atât de tristă, sărăcuța. Și are, Adela asta, o privire… ca de vițică neînțărcată, ochi mari, căprui și umezi. E liniștită ca o seară târzie de toamnă, ca un lac de munte, ca o... Îți vine s-o mănânci cât e de frumoasă…
Mama: Iar începi?
Tata: De aceea m-am gândit că-i tocmai bună pentru copilul nostru.
Mama: Are analizele făcute de curând?
Tata: Are, dragă. Și apoi cu metodele astea noi de protecție...
Mama: Geme?
Tata: Niciodată.
Mama: Vorbește mult?
Tata: Discretă ca o psiholoagă.
Mama: Gata, m-ai convins. Telefonează și invită-i mâine, la cină. Dar să nu întârzie!
Tata: Și ce-i spun lui Gheorghiu?
Mama: Că-i trebuie copilului niște meditație la geografie.
Tata: Dacă se prinde Gheorghiu, dragă? Mă fac de băcănie… Tu știi cum ne avem? Prietenie la catarama, frați de sânge! Gemeni.
Mama: Lasă, tu, că bărbații nu-s așa inteligenți. Þi-l îmbrobodesc eu, una-două. Uite cum facem: mâine seară, după ce mâncăm, îl rog să mă însoțească pe terasa blocului, să privim panorama orașului…
Tata: Dacă vă întoarceți în juma’ de oră, n-am făcut nimic. N-am timp s-o conving…
Mama: Nici o grijă, tu! O oră ți-l țin. Însă rezolvă treaba cum se cuvine!
Tata: Fără probleme! Și ce motiv să invoc, dragă, că-i invit în mijlocul săptămânii?
Mama: Mototol mai ești! Spune-i, tu, că-i vorba de viitorul copilului nostru, de Pandele. A împlinit treizeci de ani și n-are și el un loc al lui… Stabil.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!