poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2261 .



Filipisme
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [filipisime ]

2009-08-06  |     | 



Singurătatea
Singurătatea poate fi o gravă maladie, dar imposibilitatea de a o suporta, este de nedescris la bătrânețe. Mai există și singurătatea în doi.

Cicăleala femeilor
Cicăleala lor? Vocalize pentru aria calomniei.

Păcatul
Păcatul repetat în secolul XXI, are toate șansele să devină normă etică.

Bunătatea
A fost folosită de multe ori ca o cursă întinsă omului onest și încrezător, drept o capcană a celor interesați.

Oasele reumaticului
Barometrul meteorologic cu...înțepături la schimbarea vremii.

Moarte ușoară
Desigur va fi moartea altuia. Invidioșii spun: "Ce moarte ușoară a avut, al dracului!"

Curiozitate
Adam este considerat precursor în domeniu, să fi fost el primul bărbat cu spiritualitate?

Abilitate polițienească
Pe cel pe care-l suspectezi de o nelegiuire și nu ai probe, învinuiește-l de mai mult decât a greșit, pentrucă el te va corecta, recunoscându-și inconștient vinovăția reală.

Științifică
În știință, a citi fără să aplici este uneori nefolositor, dar a aplica fără să citești, este dăunător și uneori catastrofal.

Abținere rezonabilă
A contrazice un încăpățânat, dovedești că nu ești departe de el. A-i lăuda inepțiile, dovedești că ești ipocrit; a-l trata cu emfază dovedești o aroganță de prost gust. Tăcerea este de aur, dar riști a fi etichetat ca ignorant.

Refuz categoric
Omul are mai multe feluri de a spune "Nu", cel mai pervers dar și cel mai comod refuz, este acela de a-l ocoli, de a nu-l rosti.

Valoarea meritelor tale
Nu trebuie apreciată de prieteni, ci de dușmanii care-s amatori să-ți găsească nod în papură.

Atenție
Zgomotul nu dovedește uneori nimic: o găină poate face un biet ou, dar poate cotcodăci de parcă ar fi ouat o planetă întreagă.
Nu de puține ori, oamenii cu principii mor de sărăcie, ruinați de propriile principii.
Nu răspunde la întrebare cu altă întrebare, recunoaște singur, cinstit că nu știi și vei fi cotat ca om de onoare.

Tehnica ascunderii minciunii
Uneori pe o pojghiță de adevăr se naște un monument de minciuni, deci feriți-vă de sferturile sau jumătățile de adevăr, că-s dăunătoare și derutante.

Prudența
Nu-ți ascunde sufletul, omului prea tăcut, că el tace și face uneori prea mult rău, ascunzându-și sufletul de gheață sub masca tăcerii.

Avantajele riscului
Echilibrații greșesc rar, puțin, dar marile descoperiri, adevăruri, catastrofe, nu le produc echilibrații, superdotații, ci adepții riscului.

Tainele progresului
Progresul se descoperă de multe ori din nereușite temporare, sau din greșeală, dar se realizează prin înlăturarea greșelilor.

Măreția soarelui
Degeaba se frământă lumea, cocoșul cântă cu un ceas mai devreme, dar soarele-și arată singur măreția.

Furt șocant de merite
Unii au câștigat revoluția, alții meritele.
Unii putrezesc în cimitirul eroilor, alții în fotolii parlamentare, de unde-și conduc afacerile.
Unii-s hărțuiți de viața mizeră, alții de amantele de-o vârstă cu nepoatele, care-i atrag în insulele Virgine, Caraibe, Malibu, merite au numai cei care sunt în pământ.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!