poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2386 .



Ce gândesc fotoliile…?
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [TAUNUL ]

2009-09-04  |     | 



...Ai văzut ce mobilă grozavă era în magazinul acela în care nu știai că este mobilă din străinătate făcută cu lemn din România fără ca noi să știm că ei știau secretul acesta pe care alții nu-l știau și erau puși să știe ca să informeze pe cei care nu știau sigur ceea ce comercianții știau?!
Uite, știi, chestia asta îmi amintește de multe fotolii care suportă, fără să știe de ce, oameni care chiar nu știu de ce ei stau pe acele fotolii despre care nu știu că ele știu că ei nu știu pe ce lume trăiesc...
Și, după cum știi sau presupun că știi, că nu se poate să nu știi, multe din ele sunt ocupate de politicieni care au impresia că ei știu și lucruri despre care noi nu știm, fără să știe că noi știm că ei nu știu nimic și știm că nu știu că cei care i-au votat nu știau că ei nu stiu pe ce lume trăiesc...
Totuși știi, chiar dacă știi că nu ai vrea să știi, că unele fotolii știu că suportă chiar miniștri ce se fac că nu știu de unde au ajuns să știe mai mult decât știu cei care ar trebui să știe și știu foarte bine să arate celor care nu știu că ei știu să eludeze legea ce o știi că ar ști să-i bage la zdup, dar știu și pe cine știe să întoarcă legea împotriva celor care nu știu să afle ceea ce nu știu despre cei care știu că nu sunt cinstiți.
Să știi că, unele fotolii, știu și sunt supărate că toată vara au fost înlocuite cu o șea de cal sau de bicicletă, iar de nu știi, chiar de elegantă banchetă...de mașină ori șalupă sau vreo barcă ori drezină, de nu mai știi cu ce se ocupă ministrul, știi tu cine, care știe bine să rupă gura târgului care nu știe că acesta știe câți euroi a băgat în conturi pe care le știe numai el și tu nu le știi, după cum nu le știe nici cei ce ar trebui să știe că de aia sunt plătiți, tot din euroi de ai tăi, știi bine, chiar dacă se știe că tocmai cu ei s-a știut a se intra pe alte fotolii, dar europene, după cum se știe bine, chiar dacă ocupanții nu știu să vorbească știuta și dulcea limbă românească pe care și fotoliile, făcute din lemn românesc, precum știi, o știu foarte bine...
Dar, mai sunt ocupate, după cum știu ele, fotoliile, de unii inspectori de resurse umane care au impresia că știu totul despre oamenii din fața lor care nu știu că ei știu datele din dosar și cred că știu doar să întrebe ce știu ei despre meseria pe care inspectorii știu că știi să o practici și, știind asta, se fac că nu știu că tu știi ceva și vor să știe dacă știi cum merge treaba și știi ce sumă ai să dai ca să știe și ei că tu știi că esti încadrat dacă știi să o dai și știi că ei știu prea bine că reprezintă partidul pe care tu știi că te prefaci că nu-l știi dacă știi că prinzi postul și nici nu știi că-l sponsorizează după cum știu ei mai bine...
Astea-s fotoliile, după cum prea bine știi ori, dacă nu ai știut, știi acum pentru că știi să citești și printre rânduri! Bunăoară, ele știu și cine știe ce vrea să știe alt drapel, de știi tu ce culori, să fie arborat în ziua știută de cei despre care trebuia să se știe din timp ca
să-i facă să știe și pe cei care știu ori ar trebui să știe a proteja țara de o așa rușine pe care știi bine că nu a mai știut-o de peste cincizeci de ani încoace, după cum știe istoria și mai știe și câte un intelectual care știe că-i este rușine că știe că-i român și se face că știe să dezvolte cultura neștiută a românilor care nu mai știu în aceste zile știute de criză și sărăcie pe cine să știe credibil!
Știu că nu-i de mirare, că doar știi că și alt intelectual știut ca deștept și știut drept comunist din tată-n fiu a știut să facă o nouă istorie neștiută a românilor și, precum știi, a comuniștilor știuți sau neștiuți de ieri și alaltăieri, pentru a-i condamna fără să știi la ce i-a condamnat, că știu bine că morala ce-o știi tu nu știe să țină de foame, mai ales ca nu au fost condamnați, știi bine, comuniștii de azi și de mâine care, se știe doar, conduc țara mizerabil după cum se știe și o jecmănesc cum știu ei mai bine!
...Și mai știu si oameni despre care știu că sunt ziariști știuți de investigații, despre care știi ce ei nu știu și vor să știe, dar știu că pot veni fără să știi că ei știu să intre unde tu nu știi ce știu ei să facă și fără să știi le dai și ei știu că tu nu știi că ce știi nu le-ai da, dar ce nu știi chiar nu le dai că știi sigur că nu știi ce nu știi și știi că ce nu știi nu ai cum să știi...chiar dacă ei te fac să știi ce n-ai știut...Că sunt acoperiți sau infiltrați!
Știu multe fotoliile astea și gândesc mult la ceea ce știu…
Păcat că ele nu știu ce ar trebui să știe că este esențial. Nu știu cum să se debaraseze de ocupanți și nu știu cum să se transforme în spânzurători pentru cei care se știu cât de incapabili sunt în munca de pe acele fotolii, știu să mintă, știu să înșele, știu să fure, știu să se îmbogățească ilicit, știi bine, știu să trădeze și știu să calce pe cadavre…

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!