poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 950 .



Partea a VI-a Imagistică practică
proză [ ]
Mozaic personalizat pe ținte vii și persoane autentice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [filipisime ]

2009-09-24  |     | 



Punte intre subiecte

Când am lansat provocarea, invitația, succesiunea la titlul sus arătat pe Agonia.net, mi-am luat înainte măsuri de colaborare.
Deși pe Agonia.net nu și-a găsit încă ecoul, las lista deschisă, întrucât Academia Agonia.net are în gestiune câteva bijuterii inestimabile, pe care nu le nominalizez, ci doar le insinuez, aștept colaborarea.
Colaboratori în peisaj

Unul dintre ei este Ion Dobre, confrate de la Trustul de presă Flacăra, care vine în prezent cu două piese, adevărate bijuterii și anume:
-superlative începând cu litera C.
-vorbe înțelepte la timpul prezent.
Azi el vine în peisaj cu prima piesă în grupajul I de scurtisime, iar eu sunt comentator în grupajul II cu scurtisime în replică.

Grupajul I -Superlative începând cu „C”

.Cea mai minunată creație pe pământ este viața.
.Cea mai mare dezamăgire a vieții este moartea.
.Cea mai bună și mai prost păzită este sănătatea.
.Cel mai irezistibil și nestatornic sentiment este iubirea.
.Cel mai nobil caracter este cinstea.
.Cele mai josnice sunt minciuna, hoția, lașitatea, trădarea.
.Cel mai greu de aflat este adevărul.
.Cel mai veninos „șarpe” cuibărit în sufletul omului este invidia.
.Cea mai înălțătoare iubire este aceea față de Creatorul Suprem.
.Cea mai mare împlinire în viață este respectul față de cuvântul dat, față de om și natură.
.Cea mai căutată este cunoașterea.
.Cea mai mare satisfacție este împlinirea dorințelor.
.Cea mai rapidă circulație este a banilor.
.Cele mai nesupuse și mai neîmblânzite sunt forțele naturii.
.Cea mai neprețuită și binefăcătoare este lumina zilei.
.Cel mai bun sfetnic este noaptea.
.Cel mai bun medicament este odihna(somnul).
.Cea mai sensibilă și binefăcătoare stare sufletească este muzica.
.Cea mai înșelătoare este ispita.
.Cea mai amăgitoare este infidelitatea.
.Cea mai condamnată este crima.
.Cei mai frumoși ani din viață sunt anii copilăriei.
.Cel mai nerespectat proverb….ce ție nu-ți place, altuia nu-i face.
.Cele mai palpitante sunt călătoriile.
.Cele mai păgubitoare sunt jocurile de noroc.
.Cel mai sfâșietor strigăt este al libertății și al dreptății.
.Cea mai lentă și chinuitoare tortură este singurătatea.
.Cea mai regretată este despărțirea.
.Cele mai lipsite de scrupule sunt lăcomia, dorința de înavuțire și de dominare.
.Cel mai „apreciat” simț este al umorului.
.Cele mai senzaționale rămân „născocirile” omului.
.Cea mai înaltă formă de judecată este înțelepciunea.

Grupajul II-Replici de proză scurtisimă și umor ritmat, lui Ion Dobre

Creația pe pământ-viață
.Viața este un sistem de ecuații, care dacă nu le înțelegi algoritmul, fie îți bați joc de viață, fie-și bate joc viața de tine.
.Unii au trăit ca să muncească, dar n-au trăit ca să trăiască.
.Dumnezeu a adus viața, creația, ordinea, proporțiile, măsura, și le-a dat oamenilor pe pământ. Ei le-au distrus pe toate și reproșează în eter că nu și-au trăit viața.
.Dumnezeu a adus creația divină-viața, în care a apărut necuratul, D-zeu făcu lumină, iar satana kilowatt-ul.

Moartea, crima, criminalii
.Una e un criminal prin imprudență și alta este un criminal în serie și cu intenție.
.Uneori și criminalii par niște arhangheli, puși alături de alții și mai răi decât ei.
.Moartea are locul, rostul și venirea ei în timp și spațiu.
.Moartea pentru unul care e în suferință maximă, este o binecuvântare.
.Moartea pentru un om sau artist celebru, este o mare nenorocire.
.Moartea ticăloșilor și a marilor dictatori pe care îi știm, a fost o mare binecuvântare pentru omenire.
. Moartea fricosului: frica nu ți-e prea degeaba/ fiindc-o știu puțin trăznită/ dă năvală oarba naibii/ unde vede-un cap de vită( autor necunoscut)

Sănătatea
.Toate stările de sănătate care nu sunt veșnice, aduc și boli, dar dintre ele, starea de sănătate mintală nu este niciodată vindecabilă, sau ameliorată.
.Egoistul îți urează ceeace-și dorește lui, multă , multă sănătate…..

Iubirea
.Nu există iubire veșnică, e la fel ca la interesele politice, există însă interese veșnice care mai salvează uneori aparențele.

Cinstea
.E cuvânt nelipsit de pe buzele excrocilor, ticăloșilor și fariseilor,pe care-l folosesc zic ei, în situații fortuite: „uite dom-le îți jur pe cinstea mea”, și se jură pe ce n-are, n-o spune la disperare, și ce dacă, el se joacă.
.Pe ea se jură fariseii și ateii, ei n-o spun la disperare, și se jură fiecare pe ce n-are.

Minciuna, lașitatea, hoția
La aceste categorii de vicii, îi răspund amicului meu prin extrapolare dintr-un alt capitol de filipisme, după cum urmeaza:

Timpul minciunii și al mincinoșilor
D’ale minciunii
.Dacă mă minți o dată, să-ți fie rușine, dacă mă minți de mai multe ori, să-mi fie rușine că:
-m-am comportat ca un farseur, ți-am dat iluzia că te-am crezut.
-ți-am dat și iluzia că te-am crezut cel mai inteligent dintre proștii tăi.
.Un mincinos de vârf, are și șansa de a fi ridicat la rangul de rege al mincinoșilor.
Catrene pentru mincinoșii de modă nouă

Pe vremuri minciuna sta cu regele la masă
Acuma, toată lumea știe bine evident,
Minciuna e stimată în guvern și-n parlament
........dar scaunelor nu le pasă.......

Detractorul
.Este cel care trebuie să aibă viclenie de geniu în mișculațiile lui, altfel toate aceste mișculații vor veni în favoarea adversarului.

Timpul obraznicului de modă nouă
.Ca să-l cunoști, n-ai nevoie de științe înalte, nici de experiența și rafinamentul d-lui Dr.Andrei, ci doar de puțin exercițiu de mimică și gesticulația lui.
.El(obraznicul), este tipul care-ți ia din față, știe și crede în formula:”obraznicul mănâncă praznicul”.
.Obraznicul este același și în palatele cu turnulețe, și după gratiile bulăului, unde cunoaște din primele minute, diagnosticul de antipatic.
.Chiar dacă-și schimbă adresa, identitatea, starea socială și materială, el rămâne același obraznic, dar se blochează în fața indiferenței.
.N-are complexe, n-are simțul concilierii, încărcări emoționale, sensibilități, crize de modestie, de jenă sau de bun simț, are însă tupeul obrăzniciei și obrăznicia tupeului.
Față de cele arătate, i-am dedicat acestuia, următorul catren:
Tupeistului
În arta grea a spiritelor proaste
Cu nimenea tu nu stai la măsură,
Căci ceeace la alți-i artificiu
La tine nu e artă, ci…natură.

Calomnia
.Căderea inchiziției și a feudalismului a adus după ele renașterea timpurie, renașterea matură, manierismul, intriga de salon și calomnia.
Calomnia noastră este una tânără, urâtă, de mare amploare și intensitate și de regulă cu ținte bivalente (două centre de putere).
Ca să nu intru în capcana detaliilor, adică să-mi găsesc cât de cât concizia, nu mă refer la calomnia prezentă, ci la cea trecută, cea care a adus măștile din Veneția și căderea Veneției.
Atunci devenise calomnia instituționalizată.

Calomnia în arte .
Don Bazilio bărbierul din Sevilla, aria calomniei
Act.2 scena 4 compozitor Rossini( 1792-1868), textier Baumarchais.
Miezul problemei.
„Calomniați, calomniați, ceva tot o să rămână” . Sunt cuvintele din faimoasa tiradă a lui don Bazilio, care i-a inspirat compozitorului italian Rossini, nu mai puțin frumoasa „arie a calomniei”.
Autorul punându-l pe don Bazilio să facă elogiul calomniei ,arată că cei ce folosesc această armă perfidă, strecoară în mod conștient veninul minciunilor, convinși că măcar un strop tot va rămâne în sufletul oamenilor, de pe urma unor astfel de ponegriri.
De aici, această expresie, aplicată defăimătorilor fără scrupule, de tipul lui don Bazilio, care se bucura și râdea mefistofelic văzând cum o șoaptă veninoasă ia încet încet proporții:
„Și se-ntinde ca un val
Ca un foc, ca un cutremur,
Ca urgia ce produce
Un dezastru infernal!”
Text cules și reasamblat din : Dicționar de cuvinte, expresii , citate celebre, de I. Berg .
Restul de replici vor continua în Partea VII

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!