poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1748 .



ursica
proză [ ]
pagini de Jurnal-2009

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [nanu ]

2010-02-07  |     | 



7 februarie

Sunt la Brezoi. Ursica, cățelușa pe care Miruna a adus-o astă vară din Vasilatu, a crescut și s-a bucurat ca o ființă umană de întoarcerea mea. Când m-a simțit coborând din mașină, a scheunat prelung. Am găsit-o cu boticul umed și mătăsos sprijinit pe lăbuțele din față, gudurându-se într-un circular dans patruped, revărsând din ochii umezi valuri de fericire canină și tandrețe, risipite în cele patru zări de bătăile ritmice ale cozii stufoase. Seamănă cu un ursuleț jucăuș. Are blana cafenie, tighelată cu dungi colorate maroniu închis, urechi clăpăuge și lăbuțe puternice. Latră răgușit și sacadat, ridicându-și capul spre infinitul bolții cerești, povestindu-mi parcă modul în care ne apără gospodăria când rămâne singură și îmi cere nerăbdătoare să îi dau bunătăți. Este fantastic să știi că o vietate credincioasă, te așteaptă și în sufletul ei vibrează recunoștința. Când era mică nefiind încă periculoasă pentru intruși, o eliberam noaptea din recluziunea lanțului tiran. După ce dădea câteva târcoale grădinii lătrând dominator se întorcea și dormea încovrigată pe scări, lângă ușă. Dimineața devreme, zgâria tăblia ușii cu lăbuța, cerându-mi într-un mod elegant ceva de mâncare. Suntem prieteni. Când suntem departe unul de celălalt, ne simțim lipsa!
.......................................................

17 martie

Am dat o fugă la Brezoi să-i duc mâncare cățelușei. Este superbă. Am lăsat-o liberă aproximativ o oră. Dacă vrei să înțelegi ce înseamnă libertatea, dă drumul unui câine care a stat o vreme în lanț. Bucurie intraductibilă. Ochii ei inteligenți sclipeau a mulțumire. A dat zeci de rotocoale grădinii, gonind furios peste miriște, ca și cum ar fi dorit să uite prizonieratul, venea când o chemam și își întindea supusă capul spre mâna mea, dar rămânea totuși încordată, ca un arc, fiind pregătită să lupte pentru libertatea dobândită. Când am plecat, a venit cuminte la cușcă să-i prind lesa, m-a privit matur, demnă, fără să schelăleie ca și cum mi-ar fi spus : du-te sănătos, aici acasă voi avea eu grijă ca totul să fie în ordine! Am un simțământ de siguranță, îmi este prietenul de încredere, ne înțelegem, este un suflet care cu certitudine nu mă va trăda.
Apud Obama: la Washington dacă vrei un prieten, ia-ți un câine! Ne-a plagiat, zicala rostită pe plaiuri mioritice, de când lumea: stăpâne, stăpâne, mai cheamă și-un câne !



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!