poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2199 .



Leurdă și lăcrimioare
proză [ ]

Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [bradleej ]

2012-05-25  |     | 



Poveste de moși simpatici, la o bere „fără” alcool că așa le-a recomandat doftoru’, undeva la umbră deasă:
- No, ce zici de pățania lui Niță, săracu?
- Care Niță mă, ce-o pățit?
- Ieri, pe la unșpe jumate așa, o venit cumnata de la munte și mi-o adus o plasă de leurdă. O crezut că îs urs, nu știu ce-o avut în cap. Niță era prin fața blocului cu mașinuțele lui și i-am dat și lui o mână de frunze.
- Așa…
- Păi și nu trec 10 minute și vine aia de la tri, grasa aia și se apucă de-l ia la palme pe ăsta micu, de-am crezut că-i zboară capu, că acum știe cine i-o smuls lăcrămioarele de pe aleea aia ce-o făcut-o primaru săptămâna trecută...
- Păi și ea n-o văzut că nu-s frunze de flori?
- Dacă vedea îl mai bătea pe ăla? Acuma întrebi și tu fără să gândești! Nu? Dacă știa că nu îs frunze...
- Bine, bine, hai, mai departe!
- Cumva îi spune copilu că nu îs frunze de flori, că îs de mâncare, ia și ea o frunză și o mestecă, mai îndrugă ceva de n-am înțeles nimic și pleacă. Azi dimineață, scandal mare, nu știu cine i-o smuls florile lui Gheo, ăla de stă deasupra la frizerie, ce-o fost el șofer la IRTA și face ăla un tărăboi, de numa numa. Acuma io am auzit ceva, da nu vreau să vorbesc, că se aude și nu am vreme de prostii...
- Aha, adică io îs babă, nu moș, sau cum?!
- Nu de tine îi vorba, mă! No bine, aia ce spală scările, mi-o zis că o văzut-o azi de dimineață pe Rogneana, grasa aia de la tri de l-o bătut pe Niță, că mere cu noaptea în cap la grădinuța lui Gheo și îi smulge florile!
- Aia o crezut că leurda lui Niță îs frunzele... Ioi, da mare năcăudă!
- Să știi că așa o fost! Numa că azi de dimineață, când o vint Gheo cu năcazu lui, o ieșit tot aia și o zâs că ea l-o văzut pe Niță cu o mână de frunze, că și pe-a ei le-o smuls nu știu cine...
- Ioi ioioi!
- Ãla n-o băgat-o în samă, o mai stat el pe-acolo o vreme să se plângă la unu și la altu, că nu știu cine tot are treabă cu el, no, d-elea de-a lui. Mare încurcătură!
- Stăi mă așa, tu de care Niță vorbești?
- Păi de nepotu-to, de care?!
- No stăi numa să ajung acasă, că ș-o ia el! Doară io tot spus ginerele și săptămâna trecută să nu îi mai facă năcaz cu vecinii, că-l bate de-l zvântă! Bin’ că mi-ai spus, am io grijă de el! Hai, noroc!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!