poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1033 .



Off limits
proză [ ]
Fragmente naturalist-fantastice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Danaia ]

2021-01-23  |     | 



O vreme urma să ne hrănim lipsurile cu starea aia semnificativă ce nu avea, după toate probabilitățile, să dispară dintr-o dată. Aveam să intrăm fiecare pe rând, cu toții deodată. În camera ca un sanctuar. Cu îngeri dolofani și clopoței sidefați. Aria muzicii sferelor! Rușinându-ne poate cu păgânătatea noastră goală. Mai degrabă acceptând-o, făcându-i cu generozitate loc în devenirile false ulterioare. Desigur, în primă instanță, n-am fi fost străini de electrocutare. Un-nu-știu-ce s-ar fi insinuat în existențele noastre așa de profane, neînstare să discearnă decât cu prețul impactului major. (Nici atunci măcar!) Ne-am fi sfiit poate, Mireasma stranie, un fel de cocktail de tămâie cu levănțică, și valurile de gheață ale unei lumi apoase ne-ar fi încorsetat timpul. Aburul ăla indescifrabil ne-ar fi venit de hac. Sălbatici și rudimentari am fi schițat nesupunerea. Întâlnindu-ne brațele ca două harpoane și mersul pieziș, ne-am fi consolat repede. Am fi fost siguri că, da, încă suntem noi. Trebuia să rămânem noi! Cu lipsa de scrupule asigurându-ne supraviețuirea, proliferarea de-a lungul unor șiruri interminabile de specii, în istoria cărora scufundându-ne ochii, ne-am fi zărit – oricât de departe – pe noi! Indubitabil marile drame rămâneau închise în stupidele manuale romantice. Și din nou am fost siguri că, oricât ne-am exercita vocația haosului, Ea avea să se ivească. De oriunde. Oricând și oricum. Serafică și înaltă, constant dispusă să creeze geneze. Să ierte! S-ar fi încruntat, poate, dar cine nu-i cunoștea grimasa aia pur teatrală? Și țipetele de felină înjunghiată, pe care, zău!, le-ar fi putut băga cineva în seamă?! În mod cert era o actriță. Nici sângele ei nu era adevărat! Acolo, sub bluza semitransparentă, zăcea bateria aia reîncărcabilă până la capătul vremilor... Nu conta că lucrurile erau acum suspect de silențioase. Ca-ntr-o reculegere. Ca-ntr-o carte. Și gesturile orei se săvârșeau tiptil, cumva în vârful picioarelor reprofilate. Această tăcere parfumată care pe noi, zgomotoșii, ne-ar fi ucis sigur în scurtă vreme. Desigur, era o iluzie! Dintr-o clipă în alta ea avea să apară! La fel de acaparatoare, de feminină, de teatrală! Să ne extenueze cu mofturile Ei cosmogonice. Ne-am bucurat tragici la gândul că, la un moment dat, n-ar mai fi...


Numai că Ea chiar plecase.


(De bună seamă, era o actriță! Una din alea ce nu s-ar fi dat înapoi să-și însceneze chiar moartea!)

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!