poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 547 .



Supravieţuind (2)
proză [ ]
Fragmente naturalist-fantastice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Danaia ]

2021-07-11  |     | 



Să nu-şi facă probleme. Lumea are grijile ei! O să treacă, o să treacă. Pe lângă. Ca şi cum. Să simuleze, deci, firescul, neîntâmplatul acela în arie derizorie! Să nu-şi iasă din obişnuinţe! Să nu-şi! Să nu!

Prin urmare, să se oprească lângă trandafirul gălbui cu petale creponate! Să-i simtă răsuflarea! Și povestea să i-o simtă! Aşa cum o simt toate celelalte surate de grădină. Chiar şi îngerii coborâţi în chip de licurici, lăsându-și pudoarea şi harfele la o parte. Clipa să-şi redefinească priorităţile! Să pronunţe Bună dimineaţa! Cu pauza aceea imperceptibilă între silabe. Cu intonaţie sigură, chit că! Să facă din discontinuitate o pagină albă. Fieful perfect al actelor cosmogonice. Atâta vreme cât e conştientă! Să-şi imagineze! Să ia imaginaţia! Să o substituie realităţii! Să se păstreze intactă! Lucidă-lucidă! Aşadar, să-şi imagineze cum dimineaţa ei a început cum nu se poate mai bine! Mai natural! Mai util! Mai adevărat!

Care va să zică, alarma de la telefon o trezise în ritm beethovenian, exact în momentul acela în care un alt vis îşi cerea dreptul la porţia de iluzie, de viață. Interjecţional-pufos, ea îl poftise să revină „data viitoare”. Se întinsese pisiceşte. Sărise deodată! În perechea de papuci ciclamen, care aşteptaseră, ca de obicei, umili-nerăbdători să-şi umple golul nopţii cu viul irezistibil a două picioare catifelate. Se privise în oglindă. Nu se mai săturase. Chipul odihnit. Epiderma strălucitoare şi ochii luând în posesie misterul. O tinereţe fără de sfârşit. Cântând, îşi făcuse loc în ziua cu pricina. Şi cafeaua. Cu zahăr brun vanilat. În clinchet de argint, răspunsese la telefon în trei rânduri. Tandru-tropical îşi hipnotizase interlocutorii. Tot ea îi readusese la viaţă. Valsând, umpluse burta din pluş a unui iepure gras cu ierburi orange. Se pierduse câteva fracţiuni după o mătase vorbitoare. Aranjase gândurile mobile ale unei gărgăriţie… Gărgăriţă-riţă-ţă..ăă, unde vei zbura…! Chicotise! Intempestiv descoperise detaliul tabloului cu arţar şi om, care îi scăpase atâta vreme. În forma unui sistem de ecuaţii simple îşi notase esenţa. Nu, nu-i venea a crede! Oare, atâta Fericire, să fie EA în stare să o poarte?! EI să-i fi fost menită?! Îşi cenzurase, măcar parțial, această nebunie specială. Calculând timpul exact de la ea, femeie-cu-trandafir-și-iluzie, până la cea mai recentă descoperire stelară. Anii-lumină i s-au trântit la picioare. Înduioşată, i-a luat ca pe spiriduşi. I-a furișat matern-colosal în poşetă. În pădurea crescută ad-hoc într-un centru nederaiat de sufragerie, s-a întins. S-a lăsat invadată...


Dar ea!

Nu se oprise lângă trandafir! Nu-i simţise povestea!
„Bună dimineaţa!” rămăsese la stadiul de formulă complicată. Optase [= Altcineva alesese în locul ei] pentru semiautomatisme: înclinase capul.
Luase realitatea! Cel mai probabil, realitatea o luase pe ea! Purtând-o cu forţa. Înaintea unei oglinzi. Destul de probabil, în fața unui pluton de execuție. Lumea se oprise. Ca o funie se strânsese ziua. În solitudine, chipul se străvezise. Viermişorii se înfruptaseră se înfruptaseră... Cu ea de faţă, în absenţa ei! Epiderma pocnise, până la a o descoperi cu totul. Miliarde de celule izbucniseră. Interminabilele nopți de insomnie incrustaseră vulnerabilitatea.


Şi, totuşi, ziua reuşise să treacă. Aproape-suportabil. Frumos.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!