poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1495 .



Pe un deal plin cu maci
proză [ ]
Trădarea (9)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Danaia ]

2021-12-03  |     | 



Sunt mică. Mică rău de tot. Chit că am cu 5ani, 3 luni și cinșpe zile mai mult decât alții: cred cu ardoaree că tot ce zboară se mănâncă: în ruptul capului n-ar putea vreun cineva să mă convingă de contrariu! Mi-am pus ochelari de cal, i-am aruncat de-o vreme pe cei de soare, doar Soarele meu ești tu și nici prin gând, așa-i, nu ți-ar trece a mă pârli vreodată, darămite a mă arde!? Îți dau tot sufletul meu, toate secretele personale, mie însemi ascunse. Toate slăbiciunile! Fac în ciudă cu brio tuturor naivilor ce au fost convinși că... ce aveau în gușă și-n căpușă: nu mă cunoscuseră ăștia pe mine! Ne întâlnim: discrepanți, desculți, fericiți în inconștiența care ține loc de realitate: nu e vina noastră că purtăm în adn formula ispititorului carpe diem, cu termen de garanție limitat. ÎMI SPUI „MITITELULE!” și eu te cred pe cuvânt: o clipă nu pun la îndoială iubirea-ți uriașă, care ți-a rupt în doar câteva săptămâni multe dintre sacourile à la papa. Cine mi-a mai zis mie-așa?! Doar Bunica mă alinta Cocuța, iar eu, fericită, necunoscând încă alfabetul, al lumii, al oamenilor, cântam Uța-uța, se dă-n leagăn și Cocuța... îîî... Lenuțaaaaa! Bunicii îi tresălta inima, pitită în bucătăria mică, atunci când eu o credeam pe afară... Ție-ți tresălta... de-adevăratelea?! Mă lipeai de tine și eu – mai rău ca o înghețată în plină caniculă! Du-mă, du-mă, du-mă și în infern, dacă sunt cu tine, n-ar fi prea mare baiul! Îți luceau pistruii: îți acopereau gândurile: îmi luau ochii: nu mai eram eu. Deh, omule, adică femeie, asta era ᾿mneaei iubirea!
Sunt mică. Mică rău de tot.... N-am cunoscut încă bărbat, vorba cărților sfinte: te cred unic: te cred UNICUL! Ufff, repede de tot, să nu se piardă lumea!! Cine știe de n-o fi valabil și pentru tine: uhh, tu nu prea avuseși 5 ani, 3 luni și cinșpe zile „la dispoziție”!!! Ești un neterminat, ce mai! – vorba lu᾿ mă-ta, care de ceasul morții se dă, olteanca, sau vorba lu tac᾿tu, din mahalaua Teilor citire: Ție femeie îți trebuie, bă? Cum de unde știu? Păi tu, acoperitule de pistrui și de altele, mi-ai spus, când erai convins că tot ce zboară... sau poate că nu... Munteancă, doar cu unele dâre, greu reperabile, oltenești, Mama rămâne încremenită: Doar n-oi face una ca asta!? Și Mama e Scorpioancă, nu se pune oricine cu dumneaei! Îmi atenuez verdictul: ... îîîî... un coleg de la institut, plin de coșuri, ... de pistrui,... nici nu miroase prea bine (înghit). Și Mama nu crede! Că nu e ea leoaica ținându-și capetele în nori ca mine... Ne facem că nu auzim, că nu înțelegem. Rămânem, la un moment dat, doar noi doi: dă-o dracului de lume: Ia-ți crucea și urmează-mi! – mi-ai suflat din vârful limbii de șarpe. Ia-ți crucea și urmează-mi! – am fredonat... poetă ce eram... (și greu avea să-mi treacă...). Ne-am trezit pe un deal plin cu maci. Nu știam că era și culoarea sângelui. Nu voiam a ști: lumea se resemantiza sub privirile autorilor ei.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!