poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3623 .



Adolescenta...
proză [ ]
o fereastra deschisa spre necunoscut

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Casiana ]

2005-09-25  |     | 



O clipa, un crampei de secunda tine adolescenta, cat tin noptile de vara, cand intunericul e doar o frangere de aripi a luminii.O lume bizara, nebanuita pe care rareori o intelegi.
Incepi sa te maturizezi, dar sufletu-ti este tot tanar si pur, tulburat doar de vise, impletindu-se-n ganduri, incercand sa-ti adape mintea insetata de aventuri si de cunoastere.In adolescenta, aceasta primavara a vietii, plutesc valuri tainice deasupra bancii, in aurul diminetii, sadind in inima ta emotii iute spulberate de dorinta de a cuceri necunoscutul plin de mister.
Iubesti aceasta tinerete cu anii sai de flori de mar care, invaluindu-ti sufletul, ti se scutura in par, iar pulberea de stele iti incununeaza fruntea alba.Acum, lumea e a ta, deoarece visele nu pot deschide portile cerului, ele sunt deschise deja pentru tine.Adori copacii, mestecenii argintii ce imprastie mister asupra ochilor tai, iubesti universul pentru ca, in fiecare om, lacrima, in fiecare frunza cazuta, in adanc si in inalt, privirea ta gaseste intotdeauna un strop de frumusete, un fir de farmec.Sufletul tau, imbracat in inocenta, incoronat in simplitate este o fantana de apa vie ce oglindeste in ea franturi de cer.Crezi ca esti o flacara, crezi ca esti o flore sau un fluture, crezi ca esti a toate stapan.Viata-ti este frumoasa asemenea unei roze inflorite, iar fiecare zi este ca atingerea catifelata a unei petale.Parfumul lor inmiresmeaza aerul pe care-l respiri, purificandu-l.Chiar si acum, invaluit in iluzii si vise, cu ferestrele sufletului deschise spre creatie, crezi ca literele precum fluturi negri ai noptii, se desprind, imbratisandu-se, dand nastere frumoaselor copile rapite de zmei furiosi, salvate de printi si zane sau mandrilor zei olimpieni ce se casatoreau in ascuns cu muritoarele de rand.Crezi in printi si in printese, pentru ca ei iti fac viata vrajita.Nu ii vezi, dar ii simti in inima ta, in palatul lor de candoare.
Se strecoara in sufletul tau sageata inmuata in miere a lui Cupidon,iar muza vesnic fericita a poeziei te invaluie.Exista in fiecare adolescenta, o primavara a iubirii, un inceput pe care valurile vietii il vor sterge sau accentua.Un inceput fals, plin de drumuri, de iluzii, de sperante naive, de zbor de stele si de vise.O binecuvantezi, oricand ar veni, cu inocenta si puritatea ei, cu candoarea si prospetimea ei nealterata, cu dragalasenia si naivitatea ei.
O privire de-o clipa stransa-n suflet, un val de iubire pastrat din timpuri ascunse, un izvor de fericire, secat de viitor...o amintire.Atat va ramane in sufletul vrajit de entuziasmul varstei, cand vei parasi regretand caminul ce te-a invataa sa pasesti intr-o lume diferita, dar magica...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!