poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3306 .



Dialoguri fără pretenții
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Florinel ]

2005-11-29  |     | 



*
- Cu ce ai putea cuceri lumea toată?
- Niciodată nu vei putea cuceri o-ntreagă lume. Dar dacă insiști, îți voi răspunde astfel: jumătate îți va sta la picioare dacă îi vei zâmbi, cealaltă – dacă-i vei trage o palmă la momentul potrivit.
*
- Unde se grăbesc oamenii?
- Spre punctul în care vor ajunge ei înșiși să-și pună această întrebare.
*
- Există vreo asemănare între buni și răi?
- Aceea că atât unii cât și ceilalți vor să facă schimb de locuri. Dar nu pentru multă vreme.
*
- Rețeta fericirii?
- Experiența a demonstrat că oamenii sunt mai dispuși să testeze rețete proprii, căutând același rezultat, după metode diferite. Din câte știu, patentul n-a fost încă acordat.
*
- Există cale de mijloc?
- Da. Odată ce-ai apucat pe ea, cu jumătatea din tine care mai trăiește îți vezi cealaltă jumătate murind.
*
- Iubirea...Vorbește-mi de ea!
- Viața e mult prea scurtă pentru a ne irosi în povestiri de iubire. N-ar fi mai bine să iubim?
*
- E-adevărat că între femei și bărbați există multiple deosebiri?
- Pentru astfel de informații te trimit la statistici. Eu nu cunosc decât Femeia și Bărbatul. Și nu există-n lume alte două elemente mai deosebite, care să formeze împreună un tot atât de sublim.
*
- De ce ne amintim totdeauna cu drag de copilărie?
- Pentru că lumea privită prin ochi de copil este una ideală – nici un seism n-are puterea s-o zdruncine, nici o mocirlă harul s-o mânjească. În schimb, cea mai firavă rază de soare, o poate transforma într-un ocean de lumină.
*
- Adeseori încurcăm cărările. Cine-ar putea să ne călăuzească pe drumul bun?
- E simplu: întreabă-ți sufletul!
- Și dacă, totuși, mă duce pe unul greșit?
- Atunci înseamnă că e greșit doar după mintea ta. Sufletul nu dă greș niciodată, acolo Dumnezeu a strecurat esența divină. Restul s-ar putea obține și-n laborator.
*
- Dacă un prieten te dezamăgește, cum ai putea să-l pedepsești?
- Dacă un prieten te-a dezamăgit, poți fi sigur că și-a primit deja pedeapsa. Și-a aplicat-o singur în chiar clipa în care ți-a dat lovitura. Tu ai auzit numai tunetul, dar fulgerul îl trăznise pe el dinainte.

*
- Până unde poți merge cu încrederea în oameni?
- Nu-ți rămâne decât să afli singur. Încearcă! Oricum, merită mai mult decât dacă i-ai cataloga dintru început.
*
- Ce crezi despre teoria care afirmă că Pământul e rotund?
- Până ce nu voi avea o alta viabilă, nu-mi rămâne decât să cred asta. Și-apoi, ce importanță ar avea pentru mine, dacă aflarea adevărului nu mi-ar putea schimba în vreun fel viața?
*
- Există totuși adevăruri incontestabile.
- Cine spune asta?
- Înțelepții.
- Și cine a hotărât că ei sunt înțelepți?
- Ceilalți...
- ... mai puțin înțelepți decât ei. Și-atunci cine-ai vrea să-i contrazică?
*
- Cum e mai bine, să te înalți pe munți de steril, sau să te afunzi scotocind după filonul de aur?
- Este alegerea ta. Dar ai grijă ce înțelegi prin „înălțare”! A! Și nu confunda aurul cu tinicheaua!
*
- La urma urmei, ce este viața?
- Imaginează-ți un drum pe care mergi într-un singur sens și doar o singură dată. Ai grijă ca urma pe care-o lași să nu rănească pașii nimănui care-ar veni după tine! Cu cât blândețea cu care calci va fi mai mare, cu-atât semnele trecerii tale se vor șterge mai greu. Și nu uita că nimic nu rămâne după noi, decât ceea ce am dăruit!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!