poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4775 .



Bobiță
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2006-02-06  |     | 



- E grav! Foarte grav, Costele!
- Ești însărcinată!?!
- Nu, dragă! Unchiul Bibiță…
- Aș! Imposibil!
- E bolnav unchiul Bibiță de la Brașov! Uite, mi-a scris vecina lui că vorbește după ușă.
- Cum adică vorbește după ușă? E! Dar lasă…, lasă-l Corina, c-a mai fost el bolnav și altădată…
- Și noi mai suntem bolnavi câteodată! Numai că noi n-avem apartament cu patru camere și două balcoane la Brașov, chiar sub Tâmpa. Și nici termopanele lui!
- Dacă o luăm așa, nici el n-are garsonieră în Berceni! Și nici loc de veci în Pantelimon doi!
- La Pantelimon doi să dormi tu!
- Mai bine doarme motanul ăsta obez…
- Bobiță? Să-l duc eu pe Bobiță la cimitir? Þi s-a urât cu binele, Costele!
- Bine, bine!
- Costel?
- Da, dragă.
- Nu înțeleg cum poți fi atât de calm! Stai ca blegul în fotoliu și te prefaci preocupat de…, chiar așa! ce-ai găsit așa interesant în cartea aia?
- E rugăciunea de duminică.
- Azi e marți, Costele!
- O mai citesc și în cursul săptămânii.
- Costel?
- Poftim?
- Ce facem cu unchiul Bibiță?
- Așteptăm, dragă.
- Așteptăm, Costele! Așteptăm să ne-o ia înainte Ilie cu Florica lui, nu? Acum e momentul sacrificiului, deșteptule! Acum trebuie să facem ceva. Că după ce-și dă duhul…
- Bine, ne sacrificăm! Când pleci?
- Te doare-n… cot!
- Bun, să înțeleg că merg eu.
- Ce să cauți tu acolo? E unchiul meu, moștenirea mea, balcoanele mele!
- Întrebam și eu…
- Mi-am luat deja concediu! Ãl’ pe anul trecut. Mâine plec la Brașov pentru trei săptămâni.
- Și dacă nu moare în trei săptămâni?
- Îți iei tu concediu.
- Să renunț la Deltă? La pescuit? Mai bine i-am da o mână de ajutor…
- Costele!!
- Bine, bine.
- Și mai avem o problemă. Gravă!
- Aș!
- Ba da! Ce facem cu Bobiță?
- Ce? Și el e bolnav?
- Cum să fie, Doamne ferește! Dar mi-e frică să-l las cu tine.
- De ce, dragă? Îl mănânc?
- Dacă-l sugrumi?
- Luăm altul…
- Ești groaznic!
- Cum să-l sugrum, Corina? Tocmai eu! Eu, care nu-s în stare să calc nici măcar un gândac de bucătărie…
- Pentru că nu-i vezi fără ochelari!
- Aș!
- Nu mai plec.
- Bine! Îi dau să mănânce șuncă de curcan. Zilnic! Măcar atâta merităm și noi de la unchiul Bibiță!
- C-o singură condiție!
- Care?
- Telefonez de trei ori pe zi și discut cu Bobiță.
- Ce să discuți tu cu el?
- Treaba mea! Și dacă nu miaună, să mă asigur eu că-i bine, vin acasă!
- Cum trebuie să miaune?
- Să miaune, tu nu știi cum miaună Bobiță?
- Bine, ți-l dau la telefon.
- Mânca-l-ar mama pe el de cotoi frumos! Uite ce scump e!
- Și ce ghiare are…
- E jucăuș că-i tânăr... Uite ce botic roz!
- Și ce mușcă…
- Costele!!
- Ce-i drept, e frumos!
- Mâine am tren la șapte. Nu uita: dimineață îi dai carne de vițel și o farfurioară cu lapte. La prânz muschi de porc, iar seara somon. Nu uita fondantele! Dar nu mai mult de cinci pe zi, că se îngrașă.
- De parcă acum e schilod…
- Și mai scoate-l și tu pe balcon, dar nu care cumva să lași ferestrele deschise!
- Da, mămică.

*
* *

- Bună dragă, chiar acu’ am ajuns la unchiul Bibiță.
- Trăiește?
- Tu ce crezi?! Stă el în pat, dar se și scoală. Chestia e că umblă numai cu ușa de la șifonier. Comunicăm doar în morse.
- Aș!
- Parol! Bătrânețea asta l-a prostit!
- Și ce vă spuneți prin ușă?
- Zice că-l doare spatele, că vrea brânză frecată, smochine… Are o poftă de mâncare ceva de speriat! Bine c-am ajuns la timp, dragă. Îl înzdrăvenesc cât ai zice pește!
- Și dacă nu mai moare!
- Tu nu gândești de loc! Dacă mănâncă mult deodată face indigestie și treaba e gata! Dă-l încoace pe Bobiță… Alo? Alo! Bobiță? Mă, Bobiță, mă!
- …
- Bobiță? Aloo! De ce nu răspunde, dragă? Te pomenești că-i strâns de gât?
- N-are nici pe dracu’, tu! Nu vrea să vorbească.
- Ce nu vrea?
- Nu vrea să miaune!
- Gata, mă întorc acasă! Las naibii și moștenire și tot!
- Stai! Stai c-a deschis gura. Hai, Bobiță! Hai, tată! Zi ceva!
- …
- Nu, e clar! Îmi fac bagajul!
- Miau!
- Ia! L-ai auzit, Costele? Ce frumos miaună! Bobiță…, ce faci scumpete?
- Miorlau!
- Vai pupa-l-ar mămica de băiat frumos. Mulțumesc, Costele. Pa! Te pup, mă!

*
* *

- Alo? Ce face Bobiță?
- Miau! Miorlau!
- Of, e delicios! Pusi la băiatu’! Pa!

*
* *

- Alo?
- Da?
- Cu Bobiță vă rog.
- E miezul nopții, dragă!
- Și ce? Deranjez? Eu mă sacrific pentru binele tuturor, stau în Brașov cu săptămânile și tu? Tu lelea în fața televizorului și tragi aghioase…
- Ce se aude acolo?
- Sunt la Springtime. Ce vrei? Doar nu vrei să înnebunesc în casă? Să văd doar ușa aia plimbându-se prin sufragerie, prin dormitoare… și mesajele alea morse… Parcă-s pe vapor! Hai, dă-l încoa’!
- Pe cine?
- Pe Bobiță, pe cine…
- Miau!
- Of! Of! Dragul de el. Să vezi tu ce frumos o să ne distrăm prin balcoanele și sufrageria lui Bibiță!
- Miorlauu.
- Scumpetea mea!

*
* *

- Costele? Diseară vin acasă, dragă.
- A murit unchiu’?
- Nu, Doamne ferește! Vorbești numai prostii! Ptiu! Ptiu! S-a înzdrăvenit ceva de speriat.
- Nu mai discută prin ușă?
- Deloc.
- Bine, și apartamentul?
- Când i-o veni sorocul, dragă… Oricum apartamentul e ca al nostru! Bobiță ce face?
- Miorlau!
- Mânca-l-ar mama de pisic frumos.

*
* *

- Of! Ce drum nenorocit! Și ce aglomerație… Costele? Să ne luăm mașină., dragă! Așa nu mai merge! Ai auzit? Dar ție ce-ți pasă! Nici nu ți-a fost dor de mine…
- Ba da! Să pup eu ochișorii ăștia frumoși! Corina, vino încoace…
- Auzi, mă! Ia lasă prefăcătoriile astea, că nu-ți merge cu mine! Azi n-am chef!
- Dar de trei săptămâni…
- Și ce? Fug undeva? Hai, lasă-mă să dorm… Bobiță, sus în pat! Așa! S-o încălzești pe mămica ta! Ce blană mătăsoasă… Dar a slăbit, tu! S-a jigărit…
- Þi se pare... I-a fost dor de tine. Motanii și bărbații suferă mai rău ca femeile…
- Ce să spun!!

*
* *

- Miorlau!
- Taci, Bobiță!
- Miau! Miauu!!
- Ce naiba te-a apucat, nebunule? Hai potolește-te!
- Miorlau!! Miauu!!
- Costele! Tu miorlăi, mămică?? Costele!!

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!