poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2273 .



Prolog la o aniversare
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Lebragia ]

2002-10-01  |     | 



....Deschise ochii si privi spre geam. Se lumina. Stiu, fara sa se uite la ceas ca peste exact un minut va fi ora 6,30. Ceasul acesta...devenise un fel de cosmar al diminetilor ei. Piuitul lui ascutit ii zgiria nervii zi de zi; o inspaiminta. Se trezea de la o vreme cu putin inainte ca alarma sa se declanseze. Raminea intepenita in pat asteptind crispata,cu respiratia oprita si pumnii strinsi, ora fatala.
..58, 59, 60..Sari din pat si cu un gest repezit opri infernala masinarie.Oare de ce nu l-o fi schimbat pina acum ???? La ce bun?
Dadu a lehamite din mina si se indrepta spre bucatarie.
Uffff..Isi aminti de seara din ajun. Vizita regulamentara a neamurilor..Soacra..cumnati, cumnate, nepoti. Chiuveta plina cu vase sleite, paharele murdare si firimiturile de piine imprastiate peste tot..o demoralizara complet.Pe masa, o ramasita de tort de care atirna o luminare contorsionata..
Privirea ii aluneca pe oglinjoara de pe masa. Nu se recunoscu.
Ofta din nou si se intoarse spre chiuveta. Apa calda tisni cu putere improscind peretii cu stropi cafenii.
Nu, cu siguranta asta nu era ziua ei cea mai buna.
Cafeaua..mai intii cafeaua.
Cu gesturi mecanice umplu ibricul cu apa, numara tacticos linguritele cu zahar, cafeaua,gata.
Nici nu baga de seama ca apa continua sa curga peste vasele din chiuveta improscind stropi unsurosi peste tot. Continua sa priveasca departe incercind sa ghiceasca poate ce i se va mai intimpla in petele neregulate de grasime si zat din chiuveta.
In cele din urma inchise apa. Isi turna o ceasca de cafea si se prabusi pe canapeluta din bucatarie. Intinse mina dupa pachetul de tigari si iar se zari in oglinda..Ramase cu mina atirnata in aer .Cine era straina aceea? Se privise zilnic in oglinda dar mereu ii aparea imaginea fetitei de 15 ani si deodata, fetita plecase .Si in locul ei femeia asta de 35 de ani .Isi apropie si mai mult fata de oglinda .Da, da, uite , chiar aici in coltul ochilor..citeva riduri. Dumnezeule, crema asta nu e buna de nimic?Si doar i s-a facut atita reclama..Si..uite..citeva fire albe.
Da..fara nici o indoiala, azi e ziua cea mare..
Aprinse tigara si trase cu sete fumul. Rotocoalele albastrii se amestecau cu aburii cafelei. Inchise ochii dar gindul cel rau reveni..Da, azi era ziua ei.Hmmmmm..35 de ani.
Incerca sa-si spuna pe un ton cit mai neutru: 35 de ani..
Cumplit.Imbatrinea .
*************

58, 59?60.Opri ceasul cu o miscare brusca si rasufla usurata. Asadar nu fusese decit un vis?
Zimbi usor simtind parfumul ce venea din stinga ei si ..stiu. Era fericita.
Intinse mina si simti catifelarea petalelor. Daaa. El exista cu adevarat. Nimeni si nimic nu mai putea schimba asta.
Deschise in cele din urma ochii si privi. Un superb trandafir roșu ce aduna parca in petalele lui toata caldura soarelui. Sau poate a..inimii. Toata bucuria de a trai.
Apropie usor floarea ..care ii mingiie obrazul cu atingeri de matase.
Respira adinc si..plina de recunostinta saruta floarea care ii aduse atita bucurie.
Era fericita.





.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!