poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4661 .



Ce se întîlnește cel mai adesea în romane, nuvele etc.
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Anton_Cehov ]

2009-03-20  |     |  Înscris în bibliotecă de Jack Spiner



Un conte, o contesă cu urme de îndepărtată frumusețe, un baron-vecin de moșie, un scriitor liberal, un nobil scăpătat, un muzician străin, slugi îndobitocite, dădace și guvernante toante, un administrator de moșie neamț, un esquire1 și un moștenitor din America. Chipuri urîtc, dar simpatice și atrăgătoare. Un erou, gata să-și arate la prima ocazie puterea pumnilor și care o scapă de la moarte pe eroină, al cărei cal a luat-o razna.
înaltul cerului, depărtarea nesfîrșită, de necuprins... de neînțeles, într-un euvînt: natura!!!
Prieteni blonzi și dușmani cu părul roșcat.
Un unchi bogat, liberal sau conservator, după împrejurări. Pentru eroul principal, moartea unchiului este mai de folos decît sfaturile lui.
O mătușă la Tanibov.
Un doctor cu fața îngrijorată, care te lasă să băuuiesti că e vorba de o criză; adesea doctorul poartă baston cu măciulie și e chel. Și unde-i doctor, acolo-i și reumatism căpătat din muncă cinstită, migrene, encefalită și, bineînțeles, îngrijirile date unui rănit în duel și sfatul nelipsit de a merge la o stațiune de ape minerale.
Un servitor care slujește de mult în familie și e gata să facă orice pentru stăpînii săi actuali, chiar și sa se arunce în foc. Deosebit de spiritual.
Un cîine, care doar că nu vorbește, un papagal și o privighetoare.
O vilă în împrejurimile Moscovei și o moșie ipotecată în sudul țării.
Electricitatea, al cărei rost în roman este de cele mai multe ori cu totul de neînțeles.
O servietă din piele roșească, porțelanuri chinezești, o șa englezească, un revolver căruia nu i se întîmplă să ia foc, o decorație la butonieră, ananas, șampanie, trufe și stridii.
O întâmplătoare tragere cu urechea la ușă, care prilejuiește descoperiri senzaționale.
O armată nenumărată de interjecții și o seamă de încercări de a folosi, la locul lui, un termen tehnic.
Aluzii mărunte la împrejurări considerabile.
Foarte des lipsa, unui sfîrșit.
Cele șapte păcate capitale la început și o nuntă la sfîrșit.


Sfîrșit.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!