poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2565 .



Tandem
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Bakero4u ]

2006-05-18  |     | 



O fata

Isi trecu mana prin par oftand usor si cu un gest de resemnare inchise manualul. Gata si cu ultima lectie pe ziua de azi! Tanara, dupa ce baga rechizitele in dulap, dadu drumul la combina audio si camera fu inundata de o melodie slow. Atunci, inima ei incepu sa tresalte si fata se dedubla apucand pe taramul visarii. Astfel a ajuns relativ repede in ireal, verdele odihnitor coplesind-o si, se vazu mergand cu pasi marunti pe aleea cu dale bicolore.
Si, ca de fiecare data, aparu el, acel tanar mult visat, insistentul din visele ei nocturne care, cu un suras smecheresc, o apuca de mana si se contopira in padurea infinita. Inevitabil, in acelasi loc si pe aceiasi banca, cele doua suflete isi uneau intregul printr-un sarut pur, in el adunandu-se intreaga imaculare umana existenta. Nici imbratisarea lor nu degaja mai mult decat lasa sa se vada si, oricum, nu prea conta atata timp cat respirau la unison.
Urma binecunoscuta joaca adolescentina, el fugind dupa ea sub fondul sonor al rasetelor lor cristaline. Parca si timpul s-a oprit in loc, admirand slalomul inegal si plin de viata a celor doi.
Si odata cu inserarea, se schimba si stilul muzical, fata trezindu-se din reveria zilnica. Oftand, isi sterse transpiratia si aceleasi cuvinte pline de regret le repeta printre gandurile inca rascolite: si maine va veni portia aceasta mult visata!


O alta fata

Se uita la mainile ei si isi zise ca oja aceia e chiar bestiala. Negrul lucios era ca o pata pe cer si fiecare unghie avea pictata stele maiastre. Ora de clasa trecea greu si fata ofta in amintirea zilei trecute cand atinsese norii sub o vajnica penetrare in dulci suspine.
Isi dadea seama ca era slaba, desi isi propusese de fiecare data sa fie mai orgolioasa cu destinul ei. Dar cu cat se incapatana in abstinenta relativa, cu atat avea sa cedeze mai usor dupa orele de curs.Clipele asudate castigau mereu in fata retragerii si fata ceda teren dupa teren, necunoscut dupa necunoscut.
Nu ca ar fi regretat, dar parca i-ar fi placut sa fie inteleasa si nu numai iubita. Daca asta era iubire... Profitorii perversi isi dadeau coate si de fiecare data divulgau secretele tinerei in alcov. Ea, suferea si stia ca e ranita, sufletul parca il amanetase in neant dar slabiciunea in fata clipelor de extaz suprem castiga neconditionat. Atunci, in sublimul erotic, se descatusa febril, rupand barierele fragile ce pana atunci le coborase sperand.
Problema cea mai urata era ca incepuse sa fie aratata cu degetul, vorbe grele ii strapungeau auzul si chiar i se paru intr-o zi ca percepe soapte relevante din gura nerecunoscatorilor. Noaptea, cand se contopea cu somnul eliberator, un zambet ii aparea pe fata reflectat intr-o oglinda abisala. Numai ca, ce vedea in argintul sticlos nu prea o satisfacea deoarece acel zambet era transformat de timp intr-un etern rictus.

O femeie

Ochii ii radeau peste cele doua flori balaie care alergau in inconstienta lor prin sufletul cald al femeii. Da, cei doi copii, erau rezultatul unei iubiri neconditionate dintre o ea si un el si, erau fructele mult asteptate si raze de soare zilnice atunci cand norii isi faceau sporadic prezenta aparitia.
Ea, femeia implinita spiritual, veghea cu nemasura zburdalnicia copiilor, intrand usor in imaginar si isi reflecta viata prin sufletele curate ale celor doi ingeri.
Intelese odata de mult ca asta ii e menirea si prin dragoste fata de ce Dumnezeu a creat inchegase acest nucleu binefacator numit adorabil familie. era asa de fericita cand a dat peste alesul vietii incat nu-si mai doreanimic din desfatarile lumesti inconjuratoare. femeia-mama simtea de fiecare data, aura de lumina ce le strabatea unirea, contopirea noscturna incheiind ciclul vietii zilnicein raset de copil.
Si cu atat bucuria era mai mare cand in zilele festive sau in cele de odihna, stateau cu totii la masa, savurand bucatele treditionale ale familiei seculare. In neintinarea suprema a acelui patrulater festiv se intona oda relaxarii si a vietii fara de cotituri esentiale.
Cel mai mult conta relatia dintre cei doi soti si ea, femeia-gospodina, isi umplea sufletul de fiecare data atunci cand peste viata lor unita se aratau numai zile insorite, generatoare de suflete imaculate.
Singura intrebare care o macina era ca daca mai exista vreu prag dincolo de aceasta minunata fericire. Raspunsul se amana pentru a doaua zi, inevitabil.

O alta femeie

Privea paharul cu alcool, jucandu-se pe marginea lui cu degetele fine si ingrijite si, se intreba daca exista ceva mai stimulent decat licoarea aceea aromata.
Vulgaritatea o scotea de fiecare data din visare si, raspunsurile la intrebari nerostite erau amanate dupa o noua partida de desfrau. Si in acele momente, femeia aceasta, ocolea categoric gandurile ce ar fi declansatregrete tardive, semanand resemnare in toti porii ei nurlii.
Nu si-a dorit calea aceasta de desfrau platit dar, a fost prea slaba sa ajunga respectata si prea usor sa obtina acest profit murdar. De sute de ori si-a zis ca de luna viitoare incheie contractul cu Iadul si tot de atatea sute de ori s-a resemnat rapid.
In viata ei era un haos total si ar fi vrut acea liniste si siguranta familiala, tanjind dupa un suras de copil si chiar cocheta la un moment dat cu posibilitatea retragerii din lupanarele intinate. Dar, facuse pact cu Diavolul si sufletul ei era amanetat Umbrei si, intr-un fel, se resemnase cu zilnicul desfrau remunerat. Era tot castig dar, cat de murdara se simtea pe maini atunci cand numara bancnotele ce purtau pecetea pacatului! Ce era insa sa faca? Numara prezentul subzistentei ei.
Si zilele treceau la fel peste sufletu-i intinat adunand icnete provocate la comanda si umpland lada ce era incastrata in viata ei usoara cu mizerii neconventionale.
O singura intrebare o obseda de ceva vreme si anume cum ar arata la o varsta care timpul sa-i umple casa de nepoti? Si umerii cazura...

Eterna femeie

Batrana isi completa stocul de lana de pe deget si continua senin impletitura maiastra. Avea acea liniste resemnata care, afost alimentata de-a lungul timpului cu intrebari iscoditoare si resemnari tacite.
Gustase curat din fiecare etapa a vietii si la aceasta varsta ajunse la cocluzia ca puritatea imaculata, desi diferita de desfrau, e totusi in avantaj fata de injosire. Nu si-ar fi inchipuit linistea asta sublima daca viata i-ar fi fost un ocolitor traseu. blandetea si frumusetea interioara contase in balanta existentiala si castigase pariul cu viata la poalele Raiului.
Totusi, niste ganduri ascunse o rodeau de zeci de ani ca niste ace uitate de croitor in captuseala si anume ca, ar fi trebuit sa calce in extrem macar o data ca sa afle raspunsurile la intrebarile macerate.
Dar, curiozitatea ii era stantata pe vecie in eternitate.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!