poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4489 .



Mens sa(ta)na in corpore sa(ta)no
proză [ ]

Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Cafe ]

2009-05-14  |     | 



Așezați la masă, Ion și Gheorghe stau și privesc lung în paharele cu vin roșu. Amândoi par a fi adânciți într-o stare aproape meditativă…
- Auzi, măi Gheorghe, rupse tăcerea Ion, eu, tare mă gândesc…
- Nu te mai gândi și tu așa tare, îl întrerupse brutal Gheorghe, să nu faci, Doamne ferește, vreun anevrist! C-odată ți se umflă vasu’ și-ți pocnește din efort!
- Care vas? Întrebă naiv Ion.
- Vasu’, ce, nu știi, noi avem capetele pline cu niște vase ca niște conducte, prin care umblă…umblă…cum să-ți spun eu ție, ca să pricepi…toate chestiile din cap! Na!
- Așa! Și, zici că se umflă? Cu ce?
- Cu…vin, de exemplu! Zise hotărât Gheorghe, bucuros c-a găsit atât de repede un răspuns. Doar se spune, continuă el, că se urcă repede la cap...Da’ se mai poate umfla și de la chipertensiune!
- Chipertensiune? Adică…
- Adică, atunci când bei vin roșu, cum bem noi acum, sângele, odată o ia iute la galop, odată se umflă vasu’ și-odată pocnește! A doua oară, nu mai apuci!
- Aha! Da’ tu, de unde știi toate astea?
- Eu? De când mă știu am fost chipertensiv și pasionat de medicină! Chiar dacă e vulvară, adică, din popor, ca să înțelegi și tu ce spun!
- Și-adică, să nu mai bem vin roșu?
- Ba da, da’ când bem, nu trebuie să ne sforțăm prea tare! De exemplu, nevastă-mea, când era mai tânără, una, două, se sforța! Ce crezi c-o făcut?
- Mușchi?
- Mușchi, pe dracu’! A făcut eminență de avort! De aia nici n-avem copii!
- Mare păcat! Să pierzi o eminență!...
- A pierdut mai multe! Și, la ce ziceai că te gândești?
- Nu-ți mai spun, să nu ți se umfle și ție ceva, răspunse dezamăgit Ion…N-aș vrea, continuă el, să te am pe cunoștință ș-apoi, nici nu știu dacă m-ai înțelege…
- Ia, încearcă-mă, să văd dacă pricep…
- Bine, iaca, îți spun! Gheorghe, tu înțelegi că-i tot mai greu?
- Înțeleg!
- Înțelegi că-i criză?
- Înțeleg și asta!
- Atunci, înseamnă că înțelegi și că-i vremea să luăm și noi altitudine!
- Pân’ aici, m-o ținut înțelegerea! Da’ de-aici, gata, m-ai pierdut! Cum adică, să luăm altitudine? Și de unde-o luăm?!
- Vezi, că nu înțelegi nimic? Și te credeam deștept, cu toată medicina aia a ta, vulvară! Păi, altitudinea asta trebuie s-o avem!
- Și dac-o avem, deja, de ce trebuie s-o mai luăm? Ce să facem cu-atâta altitudine?
- Măi, tu ești prost? Am vrut să spun că trebuie să ne imblicăm mai mult!
- Ahaa…Normal, că bine zici! În…ce?
- Cum, în ce?! În politică! Na, ca să pricepi!
- Încep să pricep! De dreapta, sau de stânga?
- Și de dreapta, și de stânga, acu’, așa se face politica, pe două părți și cu ambele mâini! La nevoie, și cu picioarele!
- Da’ cu capu’…nu?
- Păi, ce, vrei să facem, dracu’, vreun anevrist? N-ai zis tu, că dacă ne umblă prea multe prin cap, ni se umflă?!…
- Ai dreptate! Decât să ni se umfle, mai bine să ni se fâlfâie! Hai, noroc! Și, de când crezi c-ar trebui să începem?
- Din clipa asta!
- Da’ pentru asta nu ne-ar trebui și-un partid, ceva?...
- Ai, dreptate, am uitat de asta! Da’, stai așa! Cred c-am găsit soluția! Tu ai văzut câte partide sunt pe piața noastră? De unele nu se mai aude nimic, de mult! Poate găsim unu’ la second-hand! Îl luăm pe te miri ce, îi schimbăm numele și, gata!
- Bună idee! Și membri, de unde luăm? Tot de la second-hand?
- Membri? Ce să facem cu ei? Să ne dea afară pe noi, după ce-am muncit atât?
- Și, ce partid îi ăsta, cu doar doi membri?!
- Bine, nu-i mai zicem partid, îi zicem partidă, că partida poate fi și-n doi. De exemplu, când am luat-o eu pe nevastă-mea, am făcut o partidă foarte bună! Ai văzut și tu ce femeie am! Și, între noi doi, fie vorba, săptămânal fac cu ea câte-o partidăăă, mamă, mamă! C-am mai îmbătrânit și noi, zise Ion zâmbind ștrengărește și făcându-i complice din ochi. Dar, să revenim la ale noastre. Te bagi, ori nu te bagi?
- Mă bag! Unde?
- Păi, despre ce-am vorbit noi până acum, măi Gheorghe? În partidă, unde, Doamne, iartă-mă, altundeva?!
- Bine, Ioane, m-ai convins, păi, dacă tot am intrat, să mai ciocnim un păhărel, hai noroc!
- Hai, noroc!
- Auzi, măi Ioane, zise deodată îngândurat Gheorghe, auzi, da’ eu am o condiție!
- Zi, Gheorghe, pentru tine, orice!
- Măi, Ioane, pe nevastă-ta o culcăm la mijloc și pe mine la margine că, de la chipertensiune, mie mi se mai umflă...una, alta...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!