poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2162 .



Amintiri din secolul trecut
proză [ ]
Iancu Ramona, Rameau & Casio

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [nepotul lui rameau ]

2006-08-17  |     | 



Ai sa ramai surprins sa-ti spun ca eram. Drept ca n-am fost soim al patriei, scapand de duhoarea aia de combinatie albatru-portocaliu. Eram insa avida sa ma inscriu in uascr -parca! - sa prind bilet la Costinesti, sa pot fila la teatrul de vara cu andre, mecanic de locomotiva in zona nice, care avea niste dolari pentru shop. Paream consternata de maturitatea mea, cand pentru prima data mi-am infruntat mama, m-am dus la chef la Predeal, toti prinsesera camere incalzite, eu pe scaun langa soba, purtand conversatii despre vieti pe peroane stramte cu un medicinist de Cluj, care ma lamurea ca oricum n-am sa mor fata mare, ce daca se intampla acum sau, asa cum imi doream eu, cu petale rosii pe cearsafuri fosnind de apret alb. Si n-am cedat. Sa revin... Toti colegii aveau geci kaki de la universal, ghete maro cu sireturi de cazarma. Vindeam sticle goale, sa-mi iau carti la pachet, una buna - doua pe gat, era un rasfat sa-mi las apa sa-mi curga pe picioarele cu care faceam naveta de saizeci de km, serpuiti pana la optzeci. In autobuzul de 7, cu 4 grade intre scaune, stateam in picioare, impleteam ciorapi cu 5 ace, din lana ce-o furam din sacul multicolor al al mamei (care cand n-avea inchidere de luna, mai facea si ea cateva ochiuri, pe sub birou). Iti daruiam sosete de la mos gerila, si cand s-a desprimavarat pe 6 martie mi-ai spus ca te-am sufocat cu atata dragoste si ca ne despartim. Ne lega doar un casio, ce ti-l imprumutasem. Dupa cum vezi am date precise despre perioada in care se mai fluturau cravatele in vant, descrierea mea abunda de cifre, am memorie buna si-mi pare rau ca am ascultat de sfatul altora sa nu ma fac contabila.
----
cand eram mic si aveam bube ma tinea o matuse in brate cantandu-mi la ureche nani-nani in germana
si eu o trageam de sanii ei mari ce miroseau a vanilie si a unchiul Hans care o batea cu cureaua de la pantaloni si apoi o impaca pe sub cerceafuri pe care scria CFR
de nu intelegeam cine e batut si cine e iubit doar dupa multi ani cand am crescut pionier si mergeam la defilari cu fete mi-a aratat una in tufisuri ce inseamna femeie cu par si eu am fugit sa ma ascund intr-un prun care dadea dude ca nu stiam zoologie, la scoala desenam porci care aveau profil de profesori, porci mascati in dusmani americani, portrete de femei care nu se culcau cu mine desi le ofeream ciocolata sau bilete la cinematograf ca sa ma lase sa bag mana jos unde era cald si umed..nici vorba de arta, sau muzee, eram saraci si atat. trebuia sa platesc cotizatia de utecist 6 lei pe luna, o avere pt un student cu o singura camase si pretentii de intelectual cu pipa. Asa au trecut anii fara iubiri, fara mofturi, construind gomunizmul. Aruncam gunoiul zilnic ca sa o ajut pe mama. Tu inca nu erai asa ca nu ai cum sa intelegi nimic din complexitatea revolutiei pe care o fauream zi de zi harnici si voiosi fara sa ne plangem.
Sistemul nu admite lasitatea si nici vaginele sterpe. Ma uit la ceasul casio si constat ca e tarziu. Iar intarzie fata asta la intruniri politice.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!