poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 9961 .



Jurnalul seducatorului
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Soren_Kierkegaard ]

2002-08-01  |     |  Înscris în bibliotecă de Gabriel Nita



***

O sala de dans luminata feeric poate fi un cadru favorizant pentru o fata in rochie de bal; dar se intampla totusi destul de rar sa arate bine aici, asa cum ar cere-o ocazia, pentru ca tocmai aceasta cerinta creeaza un efect jenant. Uneori cade in extrema neplacuta. Apoi balul are darul de a pune in valoare efemerul, vanitatea, creand un soi de graba care altereaza placerea. Sunt zile cand nu ma pot lipsi de sala de bal, pentru ca imi place luxul ei, supraabundenta de tinerete si de frumusete, liberul joc al fortelor de tot felul, dar atunci nu placere e ceea ce gasesc, ci o infinitate de posibilitati. Caci nu o singura frumusete te subjuga cu farmecul ei, ci o multime de frumuseti care-ti trec prin fata ochilor intr-o reprezentare globala, in care aceste figuri feminine se confunda si in care toate miscarile cauta ceva, poate repausul, intr-o singura imagine.

***

O fata nu se dezvolta ca un baiat, ea nu creste, ea se naste. Un baiat se tot dezvolta si are nevoie pentru asta de mult timp, o fata se naste vreme indelungata, si se naste femeie; doar clipa acestei nasteri vine tarziu. De aceea ea se naste de doua ori, a doua oara cand se marita; ori poate atunci inceteaza a se mai naste?! Atunci e gata nascuta. [...] Femeia nu se trezeste succesiv, ci dintr-o data, de aceea ea viseaza mult timp, daca nu se intampla ca barbatii sa-i strice prea devreme visul, trezind-o. Aceasta visare e o bogatie uluitoare.

***

Cei mai multi barbati savureaza fetele asa cum savurezi o cupa de sampanie; adica intr-o clipa spumoasa.

***

[...] natura feminina e un abandon sub forma de rezistenta.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!