poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1596 .



Dragoste ciumafaie
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2004-03-20  |     | 



Nu-și putea aminti cînd începuse s-o iubească... poate zilele lungi și grele de vară, încărcate de dragoste densă, de pasiune, poate piața aceea, în soare, cu coloanele albe, în pocnetul de bici al amiezii, poate... în vara aceea nerușinată și impudică ca toate verile de început de război, totdeauna, peste tot, avea nevoie de o femeie...
Se îndrăgostise de ea văzînd-o singură, mereu singură, purtîndu-și singurătatea în poșeta cea mare, în pardesiile lungi, în rochiile care nu dezveleau decît foarte puțin, în familia ei sau, mai bine zis, în ceea ce Pontiakowski cunoștea despre familia ei, mîndrul general Hașdeu...
O iubea fără speranță, o iubea peste tot și toate, peste trecutul ei misterios, peste rînjetele camarazilor, peste încăpățînările ei, peste frica amîndoura de ce va fi... făcînd să pălească chiar și pe marchizul Sade, făcînd să roșească tîrfele din radă, o iubea... așa cum numai el știa să iubească.
Se îndrăgostise de ea simțind-o fragilă, lovită, ca un animal rănit care se ascunde să moară. Se îndrăgostise de ea văzînd-o mereu tristă, mereu abătută, cu un aer solemn, exagerat de solemn. Se îndrăgostise de ea văzînd-o fetiță, pofticioasă în fața unei vitrine de dulciuri sau a unei tonete cu cîrnați - "n-am mîncat niciodată pe stradă... mi-a interzis tata... ". Se îndrăgostise de ea văzînd-o ușor trecută, ușor fanată, neremarcată de nimeni, zbîrcindu-se încetul cu încetul, trecîndu-se încetul cu încetul. . se îndrăgostise de ea... "N-ai cum să înțelegi... eu țin la tine... dar în alt fel decît crezi tu, dar în alt fel decît credeți voi, bărbații... ". Bărbații... știa că mai există și alți bărbați în viața ei, bănuia vag cine sunt aceștia...
O iubea vinovat, pentru că simțea că rănește pe altul, o iubea cretin, stupid, orbește, o iubea în ciuda povețelor, ar fi vrut să dărîme ziduri pentru ea, ar fi vrut s-o înghesuie într-una din numeroasele coloane ale pieței, ar fi vrut să jure pe părinții lui și pe părinții ei că vor ramîne veșnic împreună... o dorea cum nu mai dorise nimic și totuși vroia s-o lase așa pură, nespus de pură, așa cum o vedea el "o să mă aștepți ? Desigur".

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!