poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5294 .



Si copiii se îndrăgostesc, nu-i asa?
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Florinel ]

2004-04-23  |     | 



- Bună, mami! Cum a fost azi la școală?

Așteptam și eu s-aud ceva de note, de învățături noi, de scorpia aia de doamna...

- Of, mami, astăzi săgeata lui Cupidon a durut mai tare ca oricând.

Who is speaking? Că doar nu-s beată! Copilul meu e cel care-a vorbit? Păi el, că-n afară de noi doi, nu mai e nimeni în mașină. Cine i-o fi spus de săgeată? Și de unde știe că doare? O fi vreo replică din desene animate? Te-ai tâmpit, madamme! Sau poate doar ai îmbătrânit. Ai uitat? N-aveai decât cinci ani când te-ai îndrăgostit de Vasile, profesorul de matematică, coleg cu mătușa ta. Cum te scăpa cinci minute din ochi în cancelarie, cum dispăreai cu Vasile la ore. Dacă te-ndrăgosteai de toți profii de mate așa, te pomenești c-ajungeai vreo eminență-n materie.
Și totuși...
Fir-ar ea de săgeată! Smulgea-o-aș din suflețelul ăla de doar nouă ani!
Da' de ce s-o smulgi? Chiar c-ai îmbătrânit! Ai uitat ce dulce-i otrava? Ia, revizuiește-ți urgent atitudinea și vezi ce-i spui copilului, că are nevoie de tine. Uf, era mai simplu dacă-mi cerea să-l ajut la lecții. Chit că m-am săturat de factori de mediu și de influența pozitivă și negativă a omului asupra mediului înconjurător. De metoda segmentelor și de drepturile copilului. Hm, vezi, asta le-a scăpat - dreptul copilului de a se îndrăgosti.
Zi ceva, băbătie, că săgetatu-ăsta așteaptă un cuvânt de la tine!

- Povestește-mi!
(Să mai amânăm un pic).
- Ce să-ți povestesc? Þi-am mai zis de Laura. E nașpa că ne place la toți trei - și mie și lui Sebi C. și lui Sebi B.

Na-ți-o frântă, că ți-am dres-o!

- Aha! zic.
(Aha si mai ce?)

Treci odată, nemernicule, nu mai sta pe trecere ca cioara pe cracă! Þi s-a urât cu binele? Vezi că eu am o problemă și s-ar putea să ai ghinionul să ratez frâna. Doamne ferește!

- Cum e Laura? Ce-ați găsit toți trei la ea?
- Nu știu să-ți spun, e...e beton, mă, ce mai!

Aha! (vezi c-ai să capeți un tic verbal!) Uitasem că azi fetele nu mai sunt frumoase, gingase, drăgălase. Sunt “beton“.

- Pui drag, ești sigur că nu v-ați îndrăgostit de statuia din curtea școlii? Da' parcă aia nu-i din beton.
- Bine, mami, eu sufăr si ție-ți arde de glume! Nu-ți mai spun nimic.
Are dreptate, bietul copil.

- Lasă, uită asta! Zi mai departe!
- Mai departe...nu prea știm cum să facem.
- Ceee ???
- Nu știm care să fie prieten cu ea.

Huh! Mă speriasem

- Păi, prieteni puteți fi toți trei.
- Lasă, știi tu...

Știu pe naiba! Da' măcar tre' să mă fac.

- Nu se pot hotărî doi să renunțe în favoarea unuia?
- Nu, nici unul din noi nu vrea să renunțe.

Asta chiar că-i nașpa!

- Bun. Atunci dați cu banul.
- Nu ține. N-are decât două fețe.

Așa vă-nvață la scoală, să vă contraziceți părinții? Totuși, trebuie să recunosc - am și eu un merit în asta.

- Și-atunci, ce-i de făcut?

S-a-ntors lumea pe dos, dac-au ajuns ăi bătrâni să-i întrebe pe ăi tineri.

- Noi ne-am gândit s-o punem pe ea s-aleagă, joia viitoare.
- Înțeleaptă decizie. De ce joi?
- Păi, fiindcă atunci ne întâlnim cu ea la repetiție. Þi-am spus că nu-i din clasa noastră.
- Da, mi-ai spus. Chiar asa, n-ați mai găsit și alte fete în clasă, în toată școala?
- Sunt destule, dar dacă nouă asta ne place!

Mai zi ceva dacă poți!

- Nu prea știu ce să-i iau.
- Să-i iei?
- Da, adică să-i dau. Trebuie să cumpăr un cadou.
- Cu ce ocazie?
- Cu nicio ocazie. Fiindcă-mi place de ea.
- Du-i niște flori!
- Bineînțeles că-i duc flori. Dar mai trebuie ceva.

Uite, vezi, așa se-nvață fetele materialiste!

- I-aș lua un inel de aur.
- De ce nu un Ferrari?
- Că nu poate să-l conducă, n-are vârsta.

A! În rest, treaba-i aranjată. Ce dacă noi mergem cu Oltcitul?

- Bine, pui, ne mai gândim până joi, da?
- Da.

Bun. Am scăpat de una, până săptămâna viitoare.

- Vezi că eu plec. Să fii cuminte, să-ți faci temele...
- Bine, pa!

*

Fac ochii roată prin sală și-mi studiez cursanții. Toți bărbați, între 36 și 58 de ani. Cum să-i întreb? Și-or mai aduce aminte? Până la urmă îmi iau inima-n dinți, doar ne cunoaștem de atâta vreme. Holbează ochii la mine și ridică din umeri.
Frumos vă stă, oameni maturi, cu școala vieții, să nu-mi puteți lămuri o problemă. Știu și eu cum e să fii îndrăgostit, dar nu știu cum se simte asta când ești băiat. Și ce te faci cu concurența?

- Trece, doamnă, toate trec... îmi zice unul cu chelie.

Merci! Asta știam și eu.
Cel cu părul alb, din spatele lui, pare să nu fie de aceeasi părere:

- Trece, mă Ioane, nimic de zis, da' știi și tu... nu scapi de una, că vine alta. Când te-ai născut îndrăgostit de iubire, așa mori.

Zăăău? Mi se păruse mie că-n ochii ăstuia văd o lumină aparte.
M-ați lămurit buștean. Așa vă fac eu vouă?

*

Ajung acasă, tot frământată.

- Unde-i copilul, doamna Doina? A mâncat? Și-a făcut lecțiile?
- A mâncat, lecțiile zice că și le-a făcut. Acum a ieșit cu bicicleta, de vreo oră.
- Bine. Mulțumesc!

Peste altă oră vine si drăgălașul, mai transpirat și mai pleoștit ca de obicei.

- Unde te-ai plimbat?
- Am fost la Sebi B. și l-am luat s-o căutăm pe Laura.
- Da' deștept te-am mai făcut, mamă! Tu de regula celui mai iute n-ai auzit? Asta trebuia s-o știi de la scrimă.
- Ce vrei, mami? Eu și Sebi suntem prieteni. Am fost și la C. să-l luăm cu noi, dar nu l-a lăsat maică-sa. Și ce te legi de scrimă? Acolo am învățat să ne respectăm adversarul. Și să-l învingem cu mijloace cinstite.

Ups! Să-i zic? Să nu-i zic? Ce să fac, Doamne? Să-i spun că de cinstită am pierdut atâtea în viață? Că din prietenie... Lasă! Mai bine să creadă în ce-i frumos. Când o fi să afle... Dar poate-l ajuți Tu să nu afle.

- Și?
- Și am fost prin tot orasul, am ajuns până la pod, dar n-am dat de ea. Ne-am dus și la Luca, sunt colegi de clasă și ne-am gândit că poate știe unde stă.
- Voi nu știați?
- Nu, de unde să știm? Am luat toate blocurile la rând și ne-am uitat pe-afară. Nu era nicăieri. Și nici pe Luca nu l-am găsit.

Mare ți-e puterea, Doamne!
Mi-a mai zis mie unul c-a dormit o săptămână pe plajă, direct pe nisip și și-a spălat hainele-n mare, timp în care s-a hrănit doar cu iluzii, fiindcă plecase după iubirea vieții lui, fără un ban în buzunar. Doar că a avut ghinion, săracul. Când marea iubire a apărut, precum sirena din valuri, avea și-o anexă. Ãsta-i ăla cu părul alb. Și cu scânteile din ochii, ale celor îndrăgostiți de iubire. Toată viața. Încerc să mi-l imaginez tânăr, bătând litoralul în lung și-n lat...Și-n ochii-i verzi parcă zăresc o sirenă. Nu trece, domnu' Ion, nu trece, are dreptate, ăsta n-a albit degeaba!

- Temele?
- Le-am făcut.
- Să văd. Bun. Acum fă-ți ghiozdanul!
- Lasă-mă că am treabă!
- Ce treabă?
- Să fac o sută de flotări.
- O sută? Ce-ai? La antrenamente scâncești când te pune să faci treizeci.
- Fetelor nu le plac slăbănogii. Trebuie să fac mușchi. Dă-te!
M-am dat. P-asta de unde-o mai fi știind-o? Tot de la desene animate?
- Vezi, ai grijă! Fă cinci serii de câte douăzeci. Cu pauze de cinci minute.
- Două serii a câte cincizeci ce-are?
- Fie! Da' să nu mi te vaiți.
Mâine ce-o mai urma?
Să-mi fac o listă. Deci - flori, cadou, flotări...nu, alea nu le fac eu, asta ar mai lipsi. Altceva?
M-am frământat jumătate de zi și n-am fost în stare să-i dau copilului un sfat. Luminează-mă, Doamne, că doar la Tine mi-a mai rămas nădejdea!

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!