poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3093 .



Făt Misto si Ileana Parasuta
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Geea ]

2004-08-09  |     | 



Făt Misto si Ileana Parasuta, poveste de poveste ce mi-a trecut ca glontul prin minte si s-a oprit in Piata Publică. El, cel mai tare din parcare, muschi si tatuaje, doua clase impinse ca la vagoanele CFR-ului, ea o țâră mai isteață, cu studii de sase - sapte clase primare, ondulată ca un sarpe cu nisacaiva rotunjimi de balcoane (sani pt. necunoscatori)... inaltă - suplă si curtată de toții feții nătăfleții... mare cunoscătoare in ale drumurilor si podurilor... scoala vietii nenică, nu se compară decat cu; ce mă fac mamă, am prins plod sau un pui de sida... Si Da un fel de romană - franceză de trotuar, de pod, de mal de mare, de Istambul sau Madrid... Lume umblată...
Verde Impăratul de furie, isi zice in barba albastră, ia să dau sfoară in Tara Prostilor poate, poate o veni vreun Făt Misto să mi-o ia pe fii-mea din bătătură...
Si cum balta e plină de pesti,sare in nadă Făt Misto( tot peste si el, scapătat - scăpat proaspăt de la parnaie).
- Mosule, io Făt Misto, am venit să-ti cer mana Ilenei Parasuta...
- Bă, sezi bland, cum să-mi ceri mana, io n-o dau pe bucătele, ori o iei pe toată - ori du-te la altă poartă... Ce crezi că e la mine aici, piată de organe?
- Puriule, e un fel de-a zice, io - vreau să mă fac om de casă, vreau să mă insor cu fata matale, vrei sau ba?
Aha, esti glumet?! Nu cumva esti scăpat de la balamuc?!
- Nu tată socrule, doar de la parnaie is scăpat... da promit să fiu băiat de băiat... cu minte... acu, cată minte oi avea si eu... da asta e, o dai sau n-o dai?
- O dau, o dau de tot, fără nici un certificat de garantie... Să nu aud că vii cu ea inapoi că o fi si că o păti... Clar?
- Clar, da jumăate din impărătie imi dai?
- Iti dau toată impărtia, numa să pleci cu Ileana din curtea mea... sau mai bine nu, stati voi aici, că mă duc eu in lume, numa să nu veniti după mine. Clar?
- Mai clar de limpede nici nu se poate... Tataie, fă-ti bagajul că io mă mut din clipa asta aici. Drum bun, si cale batută...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!