poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6931 .



Nuvele exemplare
proză [ ]
Licențtiatul Sticloanță - fragment

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Miguel_de_Cervantes ]

2004-10-05  |     |  Înscris în bibliotecă de Marin Constantin Daniel



Să vezi pe un poet din aceștia cu cașul la gură, când vrea să le spună un sonet altora ce stau în jurul său, să vezi salamalecurile pe care le face tuturora, zicând: ,,Rog pe domniile voastre să asculte un mic sonet pe care l-am faurit azi-noapte, într-o anumită împrejurare, și care, după părerea mea, deși nu face doi bani, are un nu știu ce drăguț!" Și-n timp ce vorbește, își strâmbă gura, își arcuiește sprâncenele și se scarpină în buzunar, și dintre alte o mie de hârtii slinoase și pe jumătate rupte pe care zac alte o mie de sonete, îl scoate pe cel pe care vrea să-l aducă la cunoștință și, în sfârșit, îi dă drumul, pe un ton mieros și izmenit. Și dacă cumva cei ce-l ascultă, de ceapcâni sau de ignoranți ce sunt, nu i-l laudă, zice: ,,Ori domniile voastre n-ați înteles sonetul, ori n-am știut eu să-l spun, așa că va fi bine să-l mai recit o dată, iar domniile voastre să-i acordați mai multă luare-aminte, pentru că sonetul o merită, într-adevar!" Și ce mai apucă să-l recite o dată, cu gesturi noi și cu noi pauze. Să-i vezi apoi criticându-se unii pe alții! Ce să zic despre lătrăturile cățelandrilor moderni împotriva zăvozilor vechi de zile și gravi? Dar despre cei ce murmură despre unele personaje ilustre și excelente, asupra cărora strălucește adevărata lumină a poeziei, și care, luând-o drept alinare și petrecere în multele și gravele lor îndeletniciri, își învederează divinitatea minților și înălțimea conceptelor, în pofida bâjbâitorului ignorant care judecă ce nu știe și detestă ce nu înțelege? Dar despre cel ce vrea să fie prețuită și slavită prostia așezată sub pologuri și ignoranța rezemată de jilțurile de onoare?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!